Сучасна психотерапія використовує лікувальні властивості різних видів мистецтва. Нині стрімкого розвитку набув один з її напрямів — психогімнастика, в якій музика є одним з провідних засобів психокорекції та підтримки особистості.
Психогімнастика — це курс спеціальних занять з етюдами, вправами та іграми, який спрямовано на розвиток та корекцію різних сторін психіки дітей, особливо її пізнавальної та емоційно-особистісної сфер.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Опанувати непросту азбуку проявів емоцій — виразні рухи — дітям допомагають спеціально розроблені вправи, етюди та ігри. Вони містять у собі найрізноманітніші види дитячої діяльності, зокрема:
- вільну театралізацію
- пластично-рухову активність
- малювання
- музикування.
Музика допомагає ідентифікувати емоції — внутрішньо осягнути, пережити їх, а також скоординувати з рухами. Зокрема, слухання музики :
- урівноважує стан дітей
- пробуджує у них бажання діяти
- сприяє психічній та розумовій активності
- позитивно позначається на діяльності нервової системи.
Музичний супровід
Використовуйте музику на заняттях з психогімнастики як фонову заставку в етюдах і вправах. Це допомагає дітям:
- визначати емоційний характер та ритм вправи
- скеровувати власні відчуття та дії.
Рухлива музика під час вправи-розминки полегшить виконання рухів.
Заспокійлива музика у релаксаційних вправах посилить ефект розслаблення.
Окрім того, музичний супровід у вправах та етюдах стимулює виникнення в дітей яскравих образних уявлень та сильних емоційних вражень.
Послухайте музичний твір перед вправою. Це допоможе дітям налаштуватися на потрібну емоцію, психічно підготуватись до виконання завдання.
Слухання музики
Корекційну функцію музика може виконувати і під час проведення різноманітних ігор. Зокрема, музичний чинник сприятиме:
- зняттю психоемоційної напруги
- розвитку особистісних якостей
- формуванню вміння взаємодіяти у колективі
- процесу соціалізації.
Малювання з музикою
Корисними також є вправи на малювання з музикою. У такий спосіб діти вчаться:
- розпізнавати емоції та виражати їх певним кольором
- зображати в образах свої враження
- прислухатись до себе
- розуміти емоційний стан інших дітей
- спрямовувати енергію емоцій на конструктивну, творчу діяльність.
За матеріалом Світлани Бойченко,
керівника гуртка «Музикування» дитячого клубу «Вогник», м. Кропивницький,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»