Самопідготовка — це обов’язкова навчальна робота учнів, під час якої вони самостійно розв’язують навчальні завдання в строго відведений для цього час під керівництвом вихователя ГПД.
Години вчителям-предметникам: чи можна передавати
Мета самопідготовки
За правильно організованого процесу самопідготовки учні набувають навичок самоосвітньої роботи.
Під час організації самопідготовки вихователь ГПД ураховує такі характеристики учнів, як:
- вік
- самоосвітні можливості
- міцність засвоєння знань, отриманих на уроках.
⚓Як стимулювати самостійність дітей і урізноманітніти домашнє навчання
Тривалість самопідготовки
Процес самопідготовки триває з огляду на вік учнів і відповідно до норм:
- учням 1-2 не рекомендуються обов’язкові завдання для самопідготовки у позанавчальний час
- учням 3-5 класів не рекомендується більше 1 години
- учням 6-9 класів не рекомендується більше 1,5 години
Експерт підготувала приклади наказів про щорічну відпустку — індивідуального та зведеного.
Завдання самопідготовки
У процесі самопідготовки можуть бути такі завдання:
- розширити, закріпити та систематизувати знання учнів
- вправляти учнів у застосуванні отриманих знань на практиці
- навчити учнів користуватися довідниками, словниками та іншою навчально-пізнавальною літературою
- формувати навички культури розумової праці, самоорганізованості, самоконтролю, дисциплінованості
- розвивати вміння самостійно планувати свою діяльність та раціонально використовувати час
- виховувати позитивне ставлення до інтелектуальної праці.
Домашні завдання
Розв’язання домашніх завдань відбувається поетапно:
1. організаційний |
| |
2. мотиваційний |
| |
3. роз’яснювальний |
| |
4. самостійна робота учнів |
| |
5. самооцінка та взаємоперевірка |
– перевірка за написаним зразком, словесною інструкцією, алгоритмом, за допомогою сигнальних карток – добір кількох способів розв’язання завдання та визначення найоптимальнішого | |
6. підсумковий |
|
За відсутності домашніх завдань у 1-х класах в ГПД:
- проводять інтелектуальні, розвивальні, сюжетно-рольові ігри
- виконують творчі завдання тощо.
Під час самопідготовки необхідно дотримуватися правил безпечної поведінки так само, як і під час уроків.
Учні, які розв’язали домашні завдання раніше, можуть бути помічниками вихователя — консультантами (не більше трьох консультантів із кожного навчального предмета).
Організовуємо
За матеріалами Світлани CОЛОДЬКО,
заступника директора з НВР,
Валентини КІРІЧЕВСЬКОЇ,
вихователя групи продовженого дня,
Київська інженерна гімназія,
ж. «Заступник директора школи»