Посадова інструкція вихователя ГПД: підказки для складання та зразок

Автор
експерт з питань освіти, Київ
Вам у поміч матеріали, щоб укласти посадову інструкцію вихователя групи подовженого дня. Скачайте її зразок у форматі Word та доповніть з огляду на специфіку діяльності школи

Посадова інструкція вихователя ГПД: нормативні документи

Посадову інструкцію вихователя групи подовженого дня складають з урахуванням положень нормативних документів, як-от:

▶ ВЕБІНАР: як почати 2025/2026 н.р.

Заголовок та структура посадової інструкції вихователя ГПД

У заголовку інструкції зазначають назву посади працівника в родовому відмінку та код за Класифікатором професій. Для професійної назви роботи «вихователь закладу загальної середньої освіти» код КП – 2359.2.

Тож заголовок посадової інструкції буде таким:

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ 
вихователя групи подовженого дня (код КП 2359.2)

Посадова інструкція вихователя ГПД, як і посадові інструкції за іншими посадами, містить такі розділи:

  1. Загальні положення.
  2. Завдання та обов’язки.
  3. Права.
  4. Відповідальність.
  5. Повинен знати.
  6. Кваліфікаційні вимоги.
  7. Взаємовідносини (зв’язки) за професією (посадою).

Завдання та обов’язки вихователя ГПД

Посадова інструкція вихователя групи подовженого дня містить розділ «Завдання та обов’язки». Перелічимо орієнтовні.

Планує, організовує, проводить виховну та позаурочну навчальну роботу з учнями в закріпленій за ним групі.  Працює з учнями відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який включає прогулянку з учнями, їх самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо.

План роботи вихователя групи подовженого дня погоджує зазвичай заступник керівника з виховної роботи та затверджує керівник закладу.

Сприяє становленню учнів як особистостей, створює умови для розвитку обдарувань, здібностей, талантів учнів, залучає їх до художньої, технічної, фізкультурно-оздоровчої, спортивної, суспільно корисної діяльності, сприяє їх професійній орієнтації, соціальній адаптації.

Створює у групі подовженого дня атмосферу взаєморозуміння, поваги та любові, щоб учні почувалися комфортно й мали змогу самореалізуватися.

Співпрацює з педагогами, органами учнівського самоврядування, батьками або особами, що їх замінюють.

Бере участь у роботі педагогічної ради, методичного об’єднання.

Здійснює роботу з охорони праці, безпеки життєдіяльності з учнями групи, забезпечує збереження їхнього життя та здоров’я під час перебування у групі:

  • стежить за забезпеченням безпечних та нешкідливих умов виховання, навчання, праці, відпочинку відповідно до законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, безпеки життєдіяльності; раціонально чергує режим праці й відпочинку учнів;
  • організовує вивчення учнями правил і норм з охорони праці, безпеки життєдіяльності;
  • проводить інструктажі з безпеки життєдіяльності (первинний, позаплановий, цільовий) з учнями групи під час освітнього процесу з реєстрацією у спеціальному журналі;
  • вживає заходів для запобігання та протидії булінгу, різним проявам насильства та дискримінації серед учнів;
  • здійснює контроль за виконанням учнями правил (інструкцій) з безпеки;
  • проводить профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед учнів під час освітнього процесу;
  • проводить профілактичну роботу серед учнів щодо дотримання вимог особистої безпеки у побуті;
  • негайно повідомляє адміністрацію закладу про кожний нещасний випадок, що трапився з учнем, про відомі факти булінгу, за потреби надає домедичну допомогу потерпілому, викликає медпрацівника;
  • бере участь у розслідуванні та заходах для усунення причин, що призвели до нещасного випадку.

Виконує накази і розпорядження директора закладу освіти, органів управління освітою.

Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі.

Виховує в учнів повагу до державної мови та символів України, до національних, історичних і культурних цінностей України, дбайливе ставлення до  довкілля.

Конструктивно реагує на стрес, конфліктні ситуації, сприяє порозумінню учасників освітнього процесу, застосовує методи ведення діалогу й полілогу, ненасильницької та безконфліктної комунікації.

Взаємодіє з учасниками освітнього процесу, враховуючи культурні й особистісні відмінності співрозмовників, принципи недискримінації та поваги до відмінностей.

Контролює дотримання учнями вимог статуту закладу освіти, підготовку до навчальних занять.

Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам та проявам асоціальної поведінки, пропагує здоровий спосіб життя.

Постійно підвищує професійний і загальнокультурний рівні, аналізує та планує професійний розвиток, підвищує кваліфікацію відповідно до норм законодавства, зокрема в частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Атестується відповідно до вимог законодавства.

Проходить навчання і перевірку знань з питань безпеки життєдіяльності.

Дотримується культури спілкування.

Ефективно застосовує професійні знання в практичній педагогічній діяльності; працює творчо.

Веде відповідну документацію.

Проходить  обов’язкові профілактичні медичні огляди в установлені терміни.

Кваліфікаційні вимоги до вихователя ГПД

Розділ «Кваліфікаційні вимоги» посадової інструкції вихователя групи подовженого дня містить вимоги до кваліфікації вихователя. Розглянемо основні. Виклали їх з урахуванням вимог Положення про атестацію педагогічних працівників.

Вихователь ГПД має відповідну педагогічну освіту, професійно компетентний, забезпечує нормативні рівні й стандарти виховання та навчання, відповідає загальним етичним і культурним вимогам до педагогічних працівників; його фізичний і психічний стан здоров’я дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладі освіти.

Вимоги до кваліфікації

Кваліфікаційна категорія вихователя ГПД

Освітньо-професійний/освітній ступінь та стаж

Спеціаліст

Освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра, освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста), бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста)

Спеціаліст другої категорії

Освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста), бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра, стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж три роки

Спеціаліст першої категорії

Освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра або освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж п’ять років

Спеціаліст вищої категорії

Освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра або освітній ступінь вищої освіти молодшого бакалавра чи магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж п’ять років

Висновок

У посадовій інструкції вихователя ГПД визначають його завдання та обов’язки, фіксують кваліфікаційні вимоги до нього. Ознайомившись з інструкцією, працівник чітко усвідомлює, яких результатів від нього чекають, як оцінюватимуть роботу, яку відповідальність передбачено за невиконання встановлених вимог.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді