Поточний і підсумковий контроль за рівнем навчальних досягнень учнів здійснює вчитель на підставі загальних критеріїв і норм оцінювання результатів навчальної діяльності учнів з навчальних предметів таких освітніх галузей:
- «Мова і література»
- «Математика»
- «Природознавство».
Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи зорієнтоване на формування таких якостей, як:
- рефлексивна позиція
- мотивація на досягнення успіху в особистісному зростанні.
З огляду на це результати навчальних досягнень учнів не озвучують в класі та на батьківських зборах. Ця інформація стосується лише вчителя-учня-батьків.
Про навчальні досягнення учнів учитель повідомляє батькам описово, докладно пояснюючи досягнення дитини та надаючи доброзичливо допомогу.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Перевірку навчальних досягнень учнів початкової школи здійснюють з огляду на принципи психологічної комфортності та здоров’язбережувального характеру навчально-виховного процесу.
Щоб запобігти значному психологічному напруженню у першокласників, для виконання ними письмових вправ рекомендовано використовувати простий олівець. Відповідне рішення приймає вчитель з огляду на рівень готовності дітей. Так само вчитель обирає спосіб виправлення помилок — учні або витиратимуть гумкою, або закреслюватимуть.
Якщо дитина охайно виправила помилку, оцінку за роботу не можна знижувати. Дитина має право на помилку.
Використання олівця рекомендоване до сформування навички письма. Час і етапи переходу з письма простим олівцем на кулькову ручку визначає вчитель індивідуально для кожної дитини.
У 1-му класі, перевіряючи письмові роботи під час адаптаційного періоду навчання, не рекомендовано використовувати для позначення помилок ручки з червоною пастою. Для оцінювання у зошитах і щоденниках можна використовувати колір ручки за вибором вчителя.