«Інтенсифікація праці замість підвищення»: профспілка різко розкритикувала плани збільшити навантаження вчителів
Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Заступник Голови Профспілки працівників освіти і науки України Сергій Романюк різко розкритикував пропозиції Комітету Верховної Ради з питань освіти щодо підвищення педагогічного навантаження й змін до проєкту освітнього бюджету на 2026 рік.
📝 Положення про службу охорони праці: як скласти
За його словами, в умовах повномасштабної війни — постійних повітряних тривог, нестачі електроенергії, нестабільних умов навчання й зростання психологічного тиску — вчителі працюють на межі можливого. Саме тому рішення, які звужують трудові права педагогів, є небезпечними та неадекватними реаліям.
Коментуючи пропозицію збільшити тижневе навантаження з 18 до 22 годин, Сергій Романюк наголосив, що фактично йдеться про додаткові 22,2% роботи — більше ніж на п’яту частину.
«18 годин — це лише уроки. Але вчитель ще готується, перевіряє роботи, планує. І ці години ніхто не рахує. Просто поставити 22 чи 24 години — це лише інтенсифікація праці», — зазначив він.
Профспілка застерігає, що ініціатива підвищити зарплату завдяки збільшенню ставок є ілюзорною: у проєкті Держбюджету-2026 не передбачено коштів навіть на виконання чинної норми про зарплату на рівні трьох мінімальних. Тим більше — на підвищення оплати за рахунок збільшення навантаження.
За словами посадовця, пропозиції освітнього Комітету щодо змін у трудових відносинах педагогів фактично звужують їхні права та можуть спричинити масові звільнення.
У профспілці категорично проти таких ініціатив і наполягають, що у час війни, коли кожен педагог важливий для стабільності освітнього процесу, подібні рішення ще більше загострять кадрову кризу в школах.
Сергій Романюк підкреслив, що завдання професійної спільноти — відстоювати трудові гарантії вчителів і не допустити рішень, які погіршать їхні умови праці або поставлять під загрозу освітній процес.
Профспілка закликає органи влади до зважених рішень, реалістичного бюджетування та припинення спроб компенсувати нестачу фінансування за рахунок збільшення навантаження вчителів.
На думку фахівців, без системної підтримки педагогів і збереження їхніх трудових прав українська школа не зможе витримати виклики воєнного часу та післявоєнного відновлення.
