Документи вихователя ГПД: щоб нічого не забути

журналу «Заступник директора школи»
Автор
експерт з освітніх питань, Київ
Які документи щодо діяльності групи подовженого дня мають бути обов'язково - розглядаємо у статті

Режим роботи групи подовженого дня

Режим роботи групи подовженого дня розробляють відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. Режим роботи ГПД та організацію освітнього процесу схвалює педагогічна рада і затверджує директор закладу.
Тривалість перебування учнів (вихованців) у ГПД становить не більше 6 год/день.
👩‍🏫 Самопідготовка в ГПД: СКАЧАТИ поради вихователю

У режимі роботи ГПД передбачають:

режимний момент

тривалість

  • прогулянки на відкритому повітрі

не менше 1 год 30 хв

  • харчування

не менше 30 хв

  • виконання домашніх завдань (за наявності)

не більше 1 год

  • спортивно-оздоровчі заняття

не менше 1 год

  • заняття в гуртках, секціях, екскурсії

Задля профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів (вихованців) початкових класів необхідно кожні 15 хв заняття проводити:

  • фізкультхвилинки
  • гімнастику для очей.

Відповідальні особи

За життя та здоров’я учнів відповідають керівник закладу, його заступник, вихователь ГПД та інші педагогічні працівники, які долучаються до роботи групи. За збереження навчального обладнання — вихователь ГПД та інші педагоги. Фінансує діяльність груп — засновник.

З огляду на ці норми кожний заклад освіти складає свій режим, ураховуючи:

  • вікові особливості учнів, які відвідують ГПД
  • пропозиції батьків
  • регіональні особливості (наприклад, специфічні умови роботи батьків на виробництві).

Орієнтовний режим роботи ГПД: види та тривалість занять

Режимний момент

 

Час

 

Дії вихователя ГПД

Прийом дітей у групу

 
  • орієнтовно до 30 хв

у нормативах не визначено

 
  • отримує інформацію від класоводів про навчальні успіхи, поведінку, самопочуття та настрій учнів
  • коригує щоденний план роботи на основі отриманої інформації

Обід

 
  • не менше ніж 30 хв
 
  • супроводжує дітей у їдальню
  • окрім чергування та інших організаційних моментів, допомагає учням опановувати норми та культуру харчової поведінки

Активний відпочинок:

    
  • прогулянка
 
  • не менше ніж 1 год 30 хв
 
  • обирає форму прогулянки, як-то екскурсія, розвага, спостереження за природними явищами тощо
  • спортивно-оздоровчі заняття
 
  • не менше ніж 1 год
 
  • проводить на вулиці або, за негоди, у спортивній залі
  • використовує 3—5 нетривалих фізичних вправ
  • інтенсивні вправи чергує зі спокійними
  • організовує відмінно від уроку фізкультури

Денний сон

 
  • орієнтовно 1 год 30 хв

у нормативах не визначено

 
  • організовує для учнів перших класів

Виконання домашніх завдань

 
  • не більше ніж 1 год
 
  • організовує підготовку домашніх завдань після рухливої активності учнів на свіжому повітрі (приблизно з 16:00)
  • заохочує до самостійного навчання
  • допомагає учням, які мають проблеми у навчанні
  • добирає такі форми, щоб самопідготовка не нагадувала урок
  • не пояснює навчальні предмети, а лише допомагає виконувати домашню роботу
  • розподіляє виконання завдань — від складних на початку до легких наприкінці
  • кожні 15 хв робить короткі перерви (фізкультхвилинки, вправи на профілактику захворювання очей тощо)
  • стежить, щоб діти не перевтомлювалися
  • дотримується рекомендованих норм часу
  • використовує для мотивації прийоми гуманної педагогіки (пояснення, прохання тощо)
  • не бере на себе роль учителя, перевіряє виконання завдань, не оцінюючи

Заняття за інтересами

(вільний час, гуртки, клубні години)

 
  • після виконання домашніх завдань
 
  • добирає заняття, цікаві учням, приміром:

− заняття з шахів

− домашнє рукоділля

− створення іграшок

  • дотримує системності та плановості у гуртковій роботі
  • виокремлює час для:

− вільного спілкування учнів один з одним

− індивідуальних занять тощо

 

Графік роботи групи подовженого дня співвідноситься з її режимом роботи.

Приклади режиму дня для дітей різного віку

 

1 клас

 

4 клас

Час

Режимний момент

 

Час

Режимний момент

12:00–12:20

прийом дітей у групу

 

12:30–13:00

прийом дітей у групу

12:20–13:20

активний відпочинок на свіжому повітрі

 

13:00–13:50

активний відпочинок на свіжому повітрі

13:20–13:50

обід

 

13:50–14:20

обід

13:50–15:20

сон

 

14:20–15:50

самопідготовка

15:20–16:20

розвивальні ігри

 

15:50–17:00

прогулянка

16:20–17:20

прогулянка

 

17:00–18:30

заняття за інтересами, індивідуальна робота з учнями

17:20–18:00

заняття за інтересами, вільний час

 

 

 

Документи вихователя групи продовженого дня

Вихователь групи продовженого дня веде таку документацію:

Режим дня

 

  • затверджує директор школи

План на півріччя / семестр

 

  • складають подібно до календарно-тематичного плану
  • погоджують у заступника директора
  • затверджує директор

Щоденний план роботи

 

  • зазначають виховну мету заходів
  • планують такі форми роботи, як прогулянка, самопідготовка, виховна бесіда, дидактичні та рольові ігри
  • можна корегувати на етапі прийому дітей у групу
  • погоджує заступник директора із виховної роботи
  • затверджує директор 

Журнал групи продовженого дня

 

  • відмічають відсутніх учнів
  • ведуть записи проведених заходів

 

Окрім того, можуть бути в школі і такі документи:

  • зошит наступності в роботі вчителя і вихователя
  • графік зайнятості учнів у гуртках.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді