Режим роботи групи подовженого дня розробляють відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. Режим роботи ГПД та організацію освітнього процесу схвалює педагогічна рада і затверджує директор закладу.
Тривалість перебування учнів (вихованців) у ГПД становить не більше 6 год/день.
Задля профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів (вихованців) початкових класів необхідно кожні 15 хв заняття проводити:
фізкультхвилинки
гімнастику для очей.
Відповідальні особи
За життя та здоров’я учнів відповідають керівник закладу, його заступник, вихователь ГПД та інші педагогічні працівники, які долучаються до роботи групи. За збереження навчального обладнання — вихователь ГПД та інші педагоги. Фінансує діяльність груп — засновник.
З огляду на ці норми кожний заклад освіти складає свій режим, ураховуючи:
вікові особливості учнів, які відвідують ГПД
пропозиції батьків
регіональні особливості (наприклад, специфічні умови роботи батьків на виробництві).
Орієнтовний режим роботи ГПД: види та тривалість занять
Режимний момент
Час
Дії вихователя ГПД
Прийом дітей у групу
орієнтовно до 30 хв
у нормативах не визначено
отримує інформацію від класоводів про навчальні успіхи, поведінку, самопочуття та настрій учнів
коригує щоденний план роботи на основі отриманої інформації
Обід
не менше ніж 30 хв
супроводжує дітей у їдальню
окрім чергування та інших організаційних моментів, допомагає учням опановувати норми та культуру харчової поведінки
Активний відпочинок:
прогулянка
не менше ніж 1 год 30 хв
обирає форму прогулянки, як-то екскурсія, розвага, спостереження за природними явищами тощо
спортивно-оздоровчі заняття
не менше ніж 1 год
проводить на вулиці або, за негоди, у спортивній залі
використовує 3—5 нетривалих фізичних вправ
інтенсивні вправи чергує зі спокійними
організовує відмінно від уроку фізкультури
Денний сон
орієнтовно 1 год 30 хв
у нормативах не визначено
організовує для учнів перших класів
Виконання домашніх завдань
не більше ніж 1 год
організовує підготовку домашніх завдань після рухливої активності учнів на свіжому повітрі (приблизно з 16:00)
заохочує до самостійного навчання
допомагає учням, які мають проблеми у навчанні
добирає такі форми, щоб самопідготовка не нагадувала урок
не пояснює навчальні предмети, а лише допомагає виконувати домашню роботу
розподіляє виконання завдань — від складних на початку до легких наприкінці
кожні 15 хв робить короткі перерви (фізкультхвилинки, вправи на профілактику захворювання очей тощо)
стежить, щоб діти не перевтомлювалися
дотримується рекомендованих норм часу
використовує для мотивації прийоми гуманної педагогіки (пояснення, прохання тощо)
не бере на себе роль учителя, перевіряє виконання завдань, не оцінюючи
Заняття за інтересами
(вільний час, гуртки, клубні години)
після виконання домашніх завдань
добирає заняття, цікаві учням, приміром:
− заняття з шахів
− домашнє рукоділля
− створення іграшок
дотримує системності та плановості у гуртковій роботі
виокремлює час для:
− вільного спілкування учнів один з одним
− індивідуальних занять тощо
Графік роботи групи подовженого дня співвідноситься з її режимом роботи.