Розроблення концепції пов’язане зі становленням Нової української школи та оновленням Типових навчальних планів для 10-11-х класів.
За впровадженням нового навчального предмета «Історія: Україна і світ» мають звільнити старшокласників від вивчення двох базових — історії України та всесвітньої історії.
▶ ВЕБІНАР: інструктажі з учнями та працівниками школи
Що основне в Концепції
За підсумками обговорень, що розпочалися наприкінці минулого року, дійшли згоди про:
- інтеграцію (зрощення) історичних курсів «Історія України» та «Всесвітня історія»
 - баланс часу на опанування історії України не менше 70%.
 
Інтеграція навчальних курсів з історії зумовлена необхідністю зменшити кількість навчальних предметів на користь профільної освіти у старших класах.
Економія часових затрат відбуватиметься завдяки вивченню історії України паралельно в контексті світової історії. Про таке поєднання дискутували всі роки Незалежної України. Приміром, практика дублювання теми Другої світової війни має канути в Лету.
Об’єкти навчального предмета
Новий предмет «Історія: Україна і світ» має вивести історичну свідомість учня поза кордони Української держави.
Оволодіваючи знаннями системно, в інтеграції, старшокласник матиме змогу зіставляти приводи доленосних подій та їх наслідки в Україні зі світовими явищами того ж історичного періоду. А звідси —
- історико-критичне мислення
 - усвідомлення загального перебігу процесів в історії
 - формулювання та обґрунтування власної думки
 - розуміння національних інтересів та внеску українського народу в світовий культурний фонд
 - громадянська самосвідомість.
 
Отож учні мають навчитися:
- визначати в тому чи тому суспільно-історичному явищі його конкретні передумови
 - переосмислювати простір-час з огляду на історичні факти
 - усвідомлювати історію України як частину світового культурно-політичного простору
 - протистояти історичними маніпуляціям.
 
НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨
Структурні компоненти навчального предмета
У старших класах загальноосвітніх навчальних закладів передбачають виокремити для вивчення:
рівні навчання  | кількість годин/тиждень  | 
стандарт  | 3,5  | 
академічний  | |
профільний  | 8  | 
Структура навчального предмета
«Історія: Україна і світ»
10-й клас | 
  | |
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
11-й клас | 
  | |
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | ||
  | 
Умови реалізації концепції
Передовсім потрібно:
- відповідно змінювати Державний стандарт базової і повної середньої освіти, затверджений постановою КМУ від 23.11.2011 № 1392
 - розроблювати й затверджувати навчальні програми услід за оновленням Типового навчального плану для 10-11-х класів
 - укласти на засадах науковості навчально-методичні матеріали — підручники, посібники, атласи та карти
 - осучаснити програми курсів підвищення кваліфікації вчителів історії
 - оновити програми ВНЗів з підготовки вчителів історії.
 


