Чи запобігли перехресного забруднення: шість чеклістів
Профільна освіта — це процес індивідуального та диференційованого засвоєння знань, основоположними ідеями якого є навчання учнів 10-12-х класів за:
- інтересами
- компетентностями
- планами щодо самореалізації.
Реформа профільної освіти є однією зі складових становлення Нової української школи.
«Учитель працює у двох школах. Чи може він мати тижневе навантаження 28 годин, з яких за основним місцем роботи — 11,5 годин, а за сумісництвом — 16,5. Як у такому випадку здійснюється оплата?»
Концепція профільного навчання
Необхідними умовами, що забезпечать перехід до профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, є:
- допрофільна підготовка учнів (зокрема, 8- та 9-класників) задля психолого-педагогічної підготовки до старшої школи:
– факультативи
– гуртки за інтересами
– олімпіади
– курси
– шкільні наукові товариства
- наступність і послідовність навчальних програм
- відповідність варіативної складової Типового навчального плану інтересам старшокласників
- соцопитування школярів, їхніх батьків та вчителів щодо внесення змін до варіативної складової навчального плану
– тестування
– співбесіди зі школярами
– анкетування
- інформування батьків про наявні та потенційні профілі навчання у школі
- поглиблене вивчення окремих навчальних предметів у:
– початковій школі
– базовій середній школі
- врахування кон’юнктури ринку праці на таких рівнях:
– національний
– регіональний
- забезпеченість освітнього закладу:
– кадрова
– матеріальна
– фінансова
– навчально-методична
– технічна.
Напрями профільного навчання
Профільна школа передбачає два напрями навчання:
- академічний
- професійний
Після успішного закінчення 9-го класу старшокласник зможе обрати один із цих напрямів для подальшого навчання.
Особливості академічного та професійного напрямів профільного навчання
Напрям | Орієнтація | Типи профільних закладів | Форма державної підсумкової атестації старшокласників | ||
Академічний |
|
| Зовнішнє незалежне оцінювання | ||
Професійний |
|
|
Академічний напрям
За академічного напряму учні 10-х класів матимуть змогу впродовж року змінити навчальний профіль.
Окрім того, старшокласникам передбачають широку автономію при виборі:
- навчальних предметів
- рівнів складності предметів
Професійний напрям
Професійний напрям не лише не обмежуватиме право випускників профільної школи на навчання у ВНЗ, але й передбачатиме окремі преференції.
Основоположним моментом при переході до профільної освіти є відокремленість третього шкільного ступеня від другого. Для цього МОН України передбачає створювати окрему мережу академічних ліцеїв та закладів професійної освіти.