Відповідь
Поняття «електронний підручник» розтлумачене в Законі України «Про освіту» (п. 5 ч. 1 ст. 1) та Положенні про електронний підручник, затв. наказом МОН України від 02.05.2018 № 440.
12 запитань і відповідей про атестацію
Електронний підручник (посібник) — це електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що:
- відповідає освітній програмі
- містить цифрові об’єкти різних форматів
- забезпечує інтерактивну взаємодію.
Е-підручник може бути:
- комп’ютерною програмою
- файлом, відтворюваним за допомогою комп’ютерної програми.
Зміст е-підручника:
- відповідає стандарту освіти, типовій освітній програмі, сучасним науковим результатам
- сприяє повноті розкриття основних наукових положень, використання загальноприйнятої наукової термінології, актуальних відомостей і даних.
Складові е-підручника — це емпіричні, теоретичні, практичні та демонстраційні компоненти, засоби пошуку, відображення, перевірки знань тощо.
В е-підручниках виокремлюють:
- модулі, або тематичні блоки
| ► частина навчального матеріалу, відтворена у вигляді: - тексту
- відеоматеріалів
- аудіоматеріалів
- зображень
- інтерактивних елементів
- + їх комбінацій
|
| ► сукупність даних інтерактивного вмісту, представлених у форматах: - відео
- анімації
- віртуальної чи доповненої реальності
- комп’ютерних моделей (симуляторів)
- + їх поєднання з аудіоінформацією, текстом, зображенням
|
Законом України «Про освіту» передбачені:
- право на доступ до публічних освітніх, наукових та інформаційних ресурсів, зокрема й електронних підручників (ч. 4 ст. 3)
- наукове й методичне забезпечення освіти через видання підручників (посібників), зокрема й електронних (п. 4 ч. 1 ст. 75)
Чи можливо скласти ідеальний розклад, щоб дотримати балансу між ефективністю та комфортом? З’ясуємо, як правильно скласти розклад уроків у закладі загальної середньої освіти та врахувати вимоги Санітарного регламенту
Освітній процес у 2025/2026 році орієнтується не лише на реалізацію Державного стандарту та ідей Нової української школи, а й на підтримку дітей у складних умовах війни. МОН підготувало низку рекомендацій, що допоможуть організувати навчання якісно, сучасно й водночас без перевантаження учнівства
«Перший урок має стати нагадуванням: свобода і незалежність України виборюються щодня. Ми виховуємо покоління, яке пам’ятає свою історію і готове захищати своє майбутнє», — зазначають в МОН.
Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.