Держава змінює формулу фінансування шкіл: у 2026 році переглянуть розрахункове наповнення класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
В Україні скоригують розрахункове наповнення класів: кількість учнів у школах зменшилася на 400 тисяч

МОН оголосив про зміну формули освітньої субвенції

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

У 2026 році держава змінить розрахункове наповнення класів (РНК) — показник, від якого залежить обсяг освітньої субвенції для територіальних громад. Про це повідомив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків під час конференції «Якісна освіта і ефективна громада».

📈 Стратегія розвитку закладу освіти: із чого почати

За його словами, після початку повномасштабного вторгнення РНК не переглядали, оскільки у 2022 році не було достовірної статистики щодо фактичної кількості дітей у школах. Лише після запуску державної інформаційної системи АІКОМ-2 вдалося отримати актуальні дані.

Зібрана статистика засвідчила суттєве скорочення учнівського контингенту — мінус 400 тисяч дітей у закладах загальної середньої освіти після 2022 року.

«Ми мусимо розподіляти освітню субвенцію в умовах реального зменшення кількості учнів. Наступного року РНК доведеться коригувати з урахуванням буфера фактичного наповнення класів. Це дозволить коректно визначити кількість класів, які будуть профінансовані освітньою субвенцією», — пояснив Андрій Сташків.

У МОН зазначають, що оновлене РНК має забезпечити більш справедливий і об’єктивний розподіл бюджетних коштів між громадами з огляду на демографічні зміни та міграційні процеси, спричинені війною.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
135

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110508

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11617

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17723

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді