Як налагодити супровід веб-сторінки навчального закладу

Порядок функціонування веб-сайтів дошкільних і загальноосвітніх закладів чітко не регламентовано. Свої сторінки в інтернеті заклади створюють чи то з власної ініціативи, чи за розпорядженням органу управління освітою

На локальному рівні, у кожному окремому навчальному закладі, особливості створення, супроводу та наповнення веб-сайту зазвичай визначають внутрішнім нормативним актом.

Положення про веб-сторінку затверджує наказом директор школи (дитсадка).

Адміністратора (редактора) веб-сайту також призначає керівник навчального закладу.

Призначення відповідальних

Створюючи офіційну сторінку закладу в мережі інтернет, ураховують мету ресурсу та його тип:

Тип

Мета

Хто може бути адміністратором (редактором)

сайт-візитка

  • надання довідкової (недеталізованої) інформації про заклад

  • вихователь
  • вчитель
  • діловод (секретар)

корпоративний

  • підвищення іміджу та представництво школи (дитсадка)
  • потужний інструмент взаємодії з:

– батьками

– педагогічним колективом

– громадськістю

– іншими закладами

– органами місцевого самоврядування

– ЗМІ

– іншими зацікавленими особами

  • системний адміністратор
  • контент-менеджер

Зауважте!

За сучасних інструментів роботи онлайн необхідність спеціальних знань, умінь та навичок програмування, щоб супроводжувати веб-сторінку, поступово зводиться до «нуля»

Межі відповідальності працівників, які супроводжуватимуть сайт навчального закладу, можна диференціювати так:

Суб’єкт

Межі відповідальності

Адміністрація навчального закладу

  • призначення відповідальних за:

– адміністрування сайту

– збір і надання інформації за кожним розділом сайту

– зміст контенту і своєчасність його оновлення

– затвердження контент-плану (переліку обов’язкового контенту) сайту

Адміністратор (редактор)

  • безпека
  • безперебійна робота і програмно-технічна підтримка
  • дотримання базової концепції сайту
  • консультування щодо вимог до інформації та концептуальних нюансів
  • контроль за дотриманням користувачами правил ресурсу
  • моніторинг потреб відвідувачів сайту
  • експлуатація інформаційного ресурсу:

– структура і дизайн

– редагування та корегування текстів

– своєчасна публікація нового та видалення застарілого контенту

– розроблення й упровадження нових сервісів

відвідуваність сайту

Інші посадові особи

  • збір, оброблення, систематизація та надання необхідної інформації за конкретним розділом сайту
  • своєчасне подання інформації адміністратору

З ініціативи членів педагогічного колективу, творчих студій, батьків чи учнів окремий контент (вузькопрофільний, тематичний, спеціальний) можна розміщувати на:

  • блогах
  • спеціальних веб-сторінках

Натомість на офіційному інформаційному ресурсі навчального закладу подають гіперпосилання на них

Наповнення сайту

Інформацію для кожного розділу сайту відповідальні особи:

  • збирають, опрацьовують і систематизують
  • подають адміністратору (редактору) у термін, визначений у контент-плані закладу, або ж за домовленістю.

Інформація, яку подають адміністратору сайту

Критерії

Орієнтовні вимоги

Форма

  • електронна
  • рукописна (для подальшого оцифрування)

Формат

  • Microsoft Word

– текстові дані

  • Microsoft Excel

– графічні дані і таблиці

  • jpg, png

– зображення

Стиль викладу матеріалу

  • публіцистичний
  • діловий
  • науковий

Мова

  • українська
  • іноземна — якщо сайт має кілька мовних версій

Обсяг частин тексту,
символів без пробілів

оптимальний

максимальний

Заголовок

50–80

100

Лід
(перший абзац тексту)

150–200

350

Основний текст

1500–2000

3500

Подробиці створення сайту і ведення блогу навчального закладу — в е-книзі «Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету» за посиланням:

Пам’ятка

«Проектуємо сайт навчального закладу»

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді