Інфографіка — це:
- спосіб передачі великого обсягу інформації за допомогою простих і зрозумілих візуальних методів
 - сучасний метод навчання
 - форма інформаційного дизайну
 - різновид навчальної творчості, що передбачає поєднання графіки з текстом у найрізноманітніших пропорціях.
 
Припускають, що сучасна інфографіка розійшлася світом зі шпальт американської газети «USA Today», заснованої 1982 року. Це видання порушило «табу» друкованих ЗМІ і почало відводити графічному контенту більше площі, аніж текстовому.
▶ ВЕБІНАР: інструктажі з учнями та працівниками школи За останні 35 років графічна інформація поєднала у собі десятки форм:
проста  | складна  | 
  | 
 – текстового – фото – таблиць  | 
З огляду на це є прибічники тези, що слід відрізняти інфографіку від звичайної візуалізації. Адже сучасна інфографіка значно складніша, оскільки є результатом кропіткої, часто доволі тривалої, роботи.
Структура складної інфографіки
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
Наскільки доцільна інфографіка в освіті
Ми є свідками незворотного процесу «розвантаження» навчальних програм, коли учні Нової української школи набуватимуть компетентностей замість знань. Уміння навчатися протягом життя — одне з ключових.
Інфографіка дає змогу організовувати навчальний процес у двох взаємозалежних напрямах — від загального до конкретного, і навпаки.
Переваги використання інфографіки
допомога самому собі  | 
  | допомога іншим  | 
  | 
  | 
 – про зміст подій – про пов’язані між собою факти 
 – дії – алгоритми – правила – норми – масштаби процесів 
 – статистичні чи порівняльні дані – алгоритмізовані дії на кшталт «якщо результат x — то дія A, якщо y — то дія B» – кореляцію між взаємодотичними даними (як-от положеннями кількох нормативно-правових актів про освіту) – ієрархію та логічні зв’язки між подіями – шлях від загального до конкретного (як в інтелект-картах) 
 – фактах, а не оціночних судженнях – головному, а не другорядному 
 – ознайомленні з новою інформацією – розумінні взаємозв’язків між подіями, явищами  | 
Інфографіка — як публічний спікер: покликана повідомити, привернути увагу й переконати. Кожен читач, чию увагу привернула інфографіка, має знати, що він не витратив свій час дарма.
НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨
Правила роботи з інфографікою
Означені переваги працюватимуть лише тоді, якщо інфографіка буде належно оформлена та відповідатиме загальним вимогам:
- не виходьте за межі обраної площини:
 
– аркуша А4
– слайда
– веб-сторінки
- формуйте не більше 10 інформаційних блоків з:
 
– текстового контенту
– графічних зображень
– формулюйте текстові повідомлення максимально лаконічно і доступно для сприйняття
- візуальний ряд робіть максимально простим і чистим, не використовуйте:
 
– тіней
– текстур
– візерунків
– темних чи різнобарвних фонів
– дотримуйтеся приблизно однакового обсягу тексту
- не дублюйте інформацію:
 
– об’єднуйте текстові повідомлення, якщо вони корелюють між собою
– робіть вибір на користь одного тексту замість двох
– мінімізуйте текстовий контент і максимізуйте графічний
- орієнтуйтеся на найкращі приклади візуалізації, що не викривляють інформацію та не утруднюють сприйняття
 - не перевантажуйте інфографіку:
 
– відмовляйтеся від зайвих ілюстрацій і текстового контенту
– не використовуйте більше двох простих інфографіків на одній площині
- доповнюйте сухі цифри грамотними ілюстраціями, що викликають емоції
 - подавайте дані так, щоб їх було легко порівняти
 
- використовуйте максимально простий дизайн, що не викривляє інформації
 
- подавайте інформацію у логічній послідовності:
 
– в алфавітному порядку
– у низхідній послідовності.
Створення інфографіки
Перед створенням інфографіки дайте чіткі відповіді на три запитання:
- який тип інформації буде представлений в інфографіці:
 
– хронологічний
– просторовий
– кількісний
– комбінований
- наскільки гармонійно виглядатиме інфографіка у загальній картині представленого
 - яким буде тип подачі інформації:
 
– статичний
– динамічний
– інтерактивний.
Етапи створення складної інфографіки
1 етап  | оберіть тему виступу/доповіді  | 
  | 
 – актуальність обраної теми – відповідність віковим особливостям аудиторії та її інтересам  | 
2 етап  | доберіть необхідну інформацію  | 
  | 
 – плани – фотокартки – карти – схеми тощо  | 
3 етап  | систематизуйте зібрані дані  | 
  | 
  | 
4 етап  | візуалізуйте інформацію  | 
  | 
 – символи – графіки – таблиці – діаграми 
  | 
5 етап  | оформте інфографіку  | 
  | 
 – композицією – колористикою – шрифтами  | 
Важливо зробити ескізи до інфографіки, щоб зорієнтуватися, що, де і як розміщувати.
Сервіси творення інфографіки
При створенні інфографіки акцентуйте на візуальній простоті, а не кольоровій гамі чи багатофункціональності.
Кілька інструментів для створення інфографіки
Інструмент  | 
  | Функціонал  | 
Piktochart  | 
  | 
  | 
АnyСhart  | 
  | 
  | 
ArcGIS  | 
  | 
  | 
Cacoo  | 
  | 
 – карт сайтів – схем сторінок – мережевих графіків – презентацій 
  | 
Creately  | 
  | 
 – професійних діаграм – графіків – динамічних схем  | 
Stat Planet  | 
  | 
 – інтерактивних візуалізацій – статичних зображень  | 
Сanva  | 
  | 
 – макетів на основі шаблонів – презентацій – графіків  | 
Chartbuilder  | 
  | 
  | 
ChartsBin  | 
  | 
  | 
Сreately  | 
  | 
 – схем – діаграм 
  | 
D3plus  | 
  | 
 – схем – графіків – діаграм – таблиць  | 
DIY Сhart  | 
  | 
  | 
Здебільшого ці сервіси прості для користування. Користуючись запропонованими шаблонами, можна швидко скласти елементарну інфографіку (візуалізацію).


