17 годин викладання на тиждень: результати дослідження щодо навчального навантаження вчителів у країнах ЄС

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У Європі проаналізували навантаження вчителів: середній показник — менш ніж 18 годин викладання на тиждень

Профспілка оприлюднила дослідження про робочий час педагогів

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

У Профспілці працівників освіти і науки України оприлюднили узагальнені дані міжнародних досліджень Eurydice та OECD щодо організації робочого часу педагогів у країнах Європейського Союзу. Матеріали дозволяють порівняти умови праці та навчальне навантаження вчителів у різних державах ЄС.

📝 Положення про службу охорони праці: як скласти

За інформацією досліджень, для вчителів старшої середньої школи (загальна програма) середні показники у країнах ЄС-23 становлять:

  • 37 навчальних тижнів на рік;
  • 645 годин чистого навчального часу на рік;
  • приблизно 17,4 години викладання на тиждень.

У звітах наголошується, що викладання — лише частина робочих обов’язків педагога. Робочий час включає також підготовку до занять, перевірку письмових робіт, комунікацію з батьками, участь у шкільних та позашкільних заходах, а також професійний розвиток.

Європейські країни активно застосовують інструменти обліку та планування робочого часу, які забезпечують прозорість і захист трудових прав вчителів, а також допомагають збалансувати обсяг педагогічних обов’язків із якістю освітнього процесу.

Профспілка зазначає, що ці підходи можуть бути важливими для України під час формування нових нормативів навантаження та обговорення умов праці педагогів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282581

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
136

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді