Як відбувається комплектування школи педагогічними працівниками

9352

Запитання

Який порядок комплектування загальноосвітнього навчального закладу педагогічними кадрами? Чи визначено його хоча б наказом МОН України?

Відповідь

Порядок комплектування ЗНЗ педкадрами чітко не унормовано.

Загально весь процес можна уявити лише з основних законів, які регулюють освітню діяльність. Тож на місцях здебільшого керуються досвідом, набутим за довгі роки комплектування шкіл педкадрами.

Загальний порядок комплектування

Педпрацівників загальноосвітніх шкіл призначають на посаду наказом керівника органу управління освітою. Але перед тим директор загальноосвітнього навчального закладу (спільно з завучем):

  • розподіляє педагогічне навантаження на наступний навчальний рік
  • визначає, чи необхідно добирати педкадри на наступний навчальний рік
  • звертається з поданням до органу управління освітою.

Обсяг педагогічного навантаження вчителів на ставку — 18 год./тиждень.

Визначаючи, скільки педкадрів необхідно на забезпечення навчально-виховного процесу, директор (і його заступники) керуються конкретними умовами, що настали під час розподілу педагогічного навантаження, як-от:

  • кількість годин, передбачених навчальними планами
  • наявність відповідних педагогічних кадрів.

Коли відбувається комплектування

Зазвичай у квітні-травні здійснюють попереднє комплектування — в два етапи:

  • у загальноосвітньому навчальному закладі

  • розподіляють педагогічне навантаження на наступний навчальний рік

  • ознайомлюють педагогічних працівників (до настання щорічних основних відпусток) з відомостями про розподіл педнавантаження на наступний навчальний рік під підпис

Галузевою угодою на 2016-2020 рік визначено ознайомлювати педагогів про навантаження не пізніше ніж за 2 місяці

  • розглядають питання щодо подальшої роботи педагогічних працівників, з якими укладено строкові трудові договори, дія яких закінчується до початку нового навчального року

Проаналізувавши всі дані, адміністрація закладу оформлює подання про комплектування навчального закладу педкадрами до відповідного органу управління освітою

  • в органі управління освітою

  • враховують дані про підпорядковані заклади, як-то:

– прогнозована мережа класів

– проектна потужність закладу

– фактична кількість учнів

– спеціалізація, наявність профільного навчання та класів, у яких втілюють експериментальні програми чи науково-педагогічні проекти (технології)

– кількість груп продовженого дня

З огляду на отримані дані визначають перелік вакансій педагогічних працівників на наступний навчальний рік, зазначаючи кількість годин і класів

При цьому враховують замовлення на молодих спеціалістів

Зрештою до нового навчального року управління освітою видає наказ, призначаючи на посади вчителів шкіл.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники втратили інтерес до роботи: яку модель мотивації обрати

Ви постійно мотивуєте працівників — нараховуєте премії, доплати, влаштовуєте конкурси на кращого працівника місяця. Однак ліпше працювати вони не починають. Чому мотивація не працює? Насправді працює, але за умови, що вона правильно побудована. Оберіть ефективну модель мотивації ваших працівників
19402

Який він – сучасний керівник закладу освіти?

Креативний, самодостатній, розуміє як створити комфортний освітній простір у закладі, реалізовує успішні ідеї щодо покращення якості освіти, забезпечує умови для самореалізації дітей та педагогів. Впізнаєте себе? Тоді ви ідеально підходите на посаду керівника. Та це ще не всі характеристики. Детальніше - у публікації.
30517

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32927