Як відбувається комплектування школи педагогічними працівниками

8464

Запитання

Який порядок комплектування загальноосвітнього навчального закладу педагогічними кадрами? Чи визначено його хоча б наказом МОН України?

Відповідь

Порядок комплектування ЗНЗ педкадрами чітко не унормовано.

Загально весь процес можна уявити лише з основних законів, які регулюють освітню діяльність. Тож на місцях здебільшого керуються досвідом, набутим за довгі роки комплектування шкіл педкадрами.

Загальний порядок комплектування

Педпрацівників загальноосвітніх шкіл призначають на посаду наказом керівника органу управління освітою. Але перед тим директор загальноосвітнього навчального закладу (спільно з завучем):

  • розподіляє педагогічне навантаження на наступний навчальний рік
  • визначає, чи необхідно добирати педкадри на наступний навчальний рік
  • звертається з поданням до органу управління освітою.

Обсяг педагогічного навантаження вчителів на ставку — 18 год./тиждень.

Визначаючи, скільки педкадрів необхідно на забезпечення навчально-виховного процесу, директор (і його заступники) керуються конкретними умовами, що настали під час розподілу педагогічного навантаження, як-от:

  • кількість годин, передбачених навчальними планами
  • наявність відповідних педагогічних кадрів.

Коли відбувається комплектування

Зазвичай у квітні-травні здійснюють попереднє комплектування — в два етапи:

  • у загальноосвітньому навчальному закладі

  • розподіляють педагогічне навантаження на наступний навчальний рік

  • ознайомлюють педагогічних працівників (до настання щорічних основних відпусток) з відомостями про розподіл педнавантаження на наступний навчальний рік під підпис

Галузевою угодою на 2016-2020 рік визначено ознайомлювати педагогів про навантаження не пізніше ніж за 2 місяці

  • розглядають питання щодо подальшої роботи педагогічних працівників, з якими укладено строкові трудові договори, дія яких закінчується до початку нового навчального року

Проаналізувавши всі дані, адміністрація закладу оформлює подання про комплектування навчального закладу педкадрами до відповідного органу управління освітою

  • в органі управління освітою

  • враховують дані про підпорядковані заклади, як-то:

– прогнозована мережа класів

– проектна потужність закладу

– фактична кількість учнів

– спеціалізація, наявність профільного навчання та класів, у яких втілюють експериментальні програми чи науково-педагогічні проекти (технології)

– кількість груп продовженого дня

З огляду на отримані дані визначають перелік вакансій педагогічних працівників на наступний навчальний рік, зазначаючи кількість годин і класів

При цьому враховують замовлення на молодих спеціалістів

Зрештою до нового навчального року управління освітою видає наказ, призначаючи на посади вчителів шкіл.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
5016

Вчителю-початківцю, керівнику закладу освіти, вчителю-наставнику все про педагогічну інтернатуру

Ви початківець, який вперше розпочинає свою педагогічну діяльність, чи керівник, що прийняв на роботу молодого спеціаліста, а, можливо, вас призначили наставником до інтерна – у цій статті ви знайдете відповіді, як на законних підставах врегулювати трудові відносини між всіма учасниками навчально-виховного процесу, допомогти адаптуватися молодому педагогові і формувати професійні компетентності з перших кроків
15709