Повторний навчальний рік для школярів: роз’яснення освітнього омбудсмена

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітній Омбудсмен про пропозицію залишати школярів на другий рік

Повторний навчальний рік для школярів

Посадова інструкція вчителя: оновлена

Освітня омбудсменка Надія Лещик розповіла про ініціативу, яка передбачає можливість для школярів повторно проходити навчальний рік у тому ж класі. Насамперед це стосується дітей, які через навчання за кордоном мають значні прогалини у знаннях і не встигають освоїти програму в українському закладі.

За словами омбудсменки, ця ідея поки що перебуває на стадії обговорення і потребує додаткових консультацій із Міністерством освіти та науки. Наразі офіційної відповіді від  МОН немає, проте планується продовження діалогу щодо цього питання.

«Ініціатива на етапі дискусії. Поки що МОН не почав роботу на скільки мені відомо над цим питанням. Поки що реакцію МОН я не бачу, але будемо ще говорити з ними про це», — зауважила Надія Лещик.

Вона також роз’яснила, у чому суть пропозиції щодо надання школам права залишати учнів на другий рік навчання.

«Якщо дитина — за кордоном, то вона навчається на рік, на два менше або навчається в інтеграційному класі. Тобто вона фактично не навчається в школі країни перебування. Потім вона повертається в Україну, й ми розуміємо, що вона на один, два роки відстає від своїх однокласників. Саме для такої дитини необхідно передбачити, за бажанням батьків, за рішенням педагогічної ради, залишатися на другий рік. Саме в цьому полягала ідея», — наголосила освітня омбудсменка. 

Нагадаємо, що в грудні 2024 року Надія Лещик вже пропонувала дозволити школам залишати учнів на другий рік у випадках неуспішності або великої кількості пропущених занять. Вона наголосила, що така практика є поширеною в інших країнах і стосується лише невеликої кількості дітей, які потребують додаткового часу для засвоєння навчального матеріалу.

За інформацією УНН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110334

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11589

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17682

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді