📢 МОН спростувало інформацію про закриття дистанційних класів і звільнення вчителів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Про звільнення вчителів з дистанційних класів шкіл не йдеться, — МОН

Дистанційне навчання в українських закладах освіти

👨‍🎓 НМТ - 2025

У Міністерстві освіти і науки офіційно спростували інформацію про можливе закриття дистанційних класів і шкіл, зокрема для дітей із тимчасово окупованих територій. Натомість у відомстві наголошують, що робота над покращенням дистанційної освіти триває, і зараз впроваджуються нові підходи до навчання.

Як зауважила заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова, МОН ніколи не заявляло про припинення функціонування дистанційних класів. Усі обговорення, які тривали протягом 2024 року, стосувалися якості дистанційної освіти, а не її скасування. Зокрема у МОН акцентують, що питання звільнення вчителів дистанційних класів не розглядається.

«Міністерство освіти та науки жодного разу, на жодному офіційному майданчику ніколи не говорило про закриття чи припинення функціонування дистанційних класів й дистанційних шкіл, як для тимчасово окупованої території, так й для будь-якого іншого закладу», — зазначила заступниця очільника МОН. 

Проте посадовиця зауважила, що йдеться про оптимізацію освітнього процесу, адже діти з тимчасово окупованих територій навчаються у дистанційному або індивідуальному форматі, зокрема на сімейній чи екстернатній формі за повними навчальними програмами.

«Ми стикаємося з проблемою перенавантаження в частині, якщо це повноцінні дистанційні класи. Якщо це сімейна, екстернатна форма, то скоріше за все тут ми зустрічаємося не з питанням перенавантаження, але з питанням можливості за таку малу кількість годин — 4–6 на рік опанувати весь матеріал. Якщо в тебе немає підтримки батьків, вчителів, то звісно, що це виглядає трішки формальністю, аніж реальністю», — повідомила Надія Кузьмичова. 

У 2024 році було внесено зміни до положення про дистанційну освіту, завдяки чому педагогічний патронаж став доступним для дітей із тимчасово окупованих територій. Це надало можливість учням опановувати навчальний план із фокусом на українознавчі предмети — мову, літературу, історію, які не викладаються в окупованих регіонах. Натомість на такі дисципліни, як математика та фізика, відводиться менше часу, адже їхній зміст залишається незмінним незалежно від мови викладання. 

За матеріалами УНН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5622

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77807

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3927

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82060

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді