📢 МОН спростувало інформацію про закриття дистанційних класів і звільнення вчителів

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Про звільнення вчителів з дистанційних класів шкіл не йдеться, — МОН

Дистанційне навчання в українських закладах освіти

НМТ / ЗНО 2025

У Міністерстві освіти і науки офіційно спростували інформацію про можливе закриття дистанційних класів і шкіл, зокрема для дітей із тимчасово окупованих територій. Натомість у відомстві наголошують, що робота над покращенням дистанційної освіти триває, і зараз впроваджуються нові підходи до навчання.

Як зауважила заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова, МОН ніколи не заявляло про припинення функціонування дистанційних класів. Усі обговорення, які тривали протягом 2024 року, стосувалися якості дистанційної освіти, а не її скасування. Зокрема у МОН акцентують, що питання звільнення вчителів дистанційних класів не розглядається.

«Міністерство освіти та науки жодного разу, на жодному офіційному майданчику ніколи не говорило про закриття чи припинення функціонування дистанційних класів й дистанційних шкіл, як для тимчасово окупованої території, так й для будь-якого іншого закладу», — зазначила заступниця очільника МОН. 

Проте посадовиця зауважила, що йдеться про оптимізацію освітнього процесу, адже діти з тимчасово окупованих територій навчаються у дистанційному або індивідуальному форматі, зокрема на сімейній чи екстернатній формі за повними навчальними програмами.

«Ми стикаємося з проблемою перенавантаження в частині, якщо це повноцінні дистанційні класи. Якщо це сімейна, екстернатна форма, то скоріше за все тут ми зустрічаємося не з питанням перенавантаження, але з питанням можливості за таку малу кількість годин — 4–6 на рік опанувати весь матеріал. Якщо в тебе немає підтримки батьків, вчителів, то звісно, що це виглядає трішки формальністю, аніж реальністю», — повідомила Надія Кузьмичова. 

У 2024 році було внесено зміни до положення про дистанційну освіту, завдяки чому педагогічний патронаж став доступним для дітей із тимчасово окупованих територій. Це надало можливість учням опановувати навчальний план із фокусом на українознавчі предмети — мову, літературу, історію, які не викладаються в окупованих регіонах. Натомість на такі дисципліни, як математика та фізика, відводиться менше часу, адже їхній зміст залишається незмінним незалежно від мови викладання. 

За матеріалами УНН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестація робочих місць за умовами праці: порядок проведення

Принаймні раз на п’ять років у закладі освіти проводять атестацію робочих місць. Така процедура покликана виявити несприятливі умови праці задля їх поліпшення та закріплення у колективному договорі
26127

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5077

Методрекомендації щодо внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школі

Розроблені МОН спільно з ДСЯО методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти продовжують бути актуальними
4561

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді