Освітній комітет ВР підбив підсумки: нові закони, контрольні питання та перспективи реформ

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Комітет з питань освіти, науки та інновацій інформує про роботу за дванадцяту сесію ІХ скликання

Законодавство щодо дошкільної освіти

Закон про дошкільну освіту

05 лютого 2025 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, під час якого було обговорено низку питань щодо розвитку сфери освіти в Україні.

Як було зазначено, за ініціативою Комітету з питань освіти, науки та інновацій за період дванадцятої сесії дев’ятого скликання прийнято в цілому два Закони України:

  • Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року» (№4034-IX від 29 жовтня 2024 року).
  • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку волонтерства серед здобувачів освіти» (реєстр. №11159).

А також прийнято за основу Проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо запровадження заходів безпеки в закладах загальної середньої освіти» (реєстр. № 11543 від 02.09.2024).

У цей період зокрема Комітет розглянув низку контрольних питань, що стосуються освіти, а саме:

  • «Про доцільність централізованого виготовлення золотих і срібних медалей і нагородження ними випускників закладів загальної середньої освіти» (11 вересня 2024 року).
  • «Про результати складання національного мультипредметного тесту у 2024 році для вступу на навчання для здобуття ступеня бакалавра» (25 вересня 2024 року).
  • «Про стан забезпечення підручниками та посібниками закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 роках» (22 жовтня 2024 року).
  • «Про стан підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту» (10 грудня 2024 року).
  • «Про стан виконання Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення освіти та якості навчальної літератури» №1951-IX від 14.12.2021 року (відповідно до абзацу 5 пункту 2 Розділу ІІ «Прикінцеві положення Закону»)» (18 грудня 2024 року).
  • «Про виконання рішення Комітету від 10 грудня 2024 року щодо стану підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.06.2024 р. №3788-IX» (15 січня 2025 року).
  • «Про стан та проблеми використання у 2024 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за напрямами» (22 січня 2025 року). 

Окрім того, під час засідання Комітету ВР були розглянуті питання про стан підготовки нормативно-правових актів до Закону про дошкільну освіту.

Зі свого боку МОН прозвітувало про роботу над підзаконними актами. Прийнято рішення, що буде опубліковано таблицю з переліком НПА і термінами їх розроблення та оприлюднення.

Раніше ми писали:

За матеріалами ВРУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку. А також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
95134

Затверджуємо наказом штатний розпис дошкільного закладу

Затвердження штатного розпису є обов’язковим, а його відсутність слід вважати порушенням вимог законодавства про працю, за яке роботодавець нестиме адміністративну відповідальність. З’ясуємо, хто і як затверджує штатний розпис дошкільного закладу
15989

Академічна доброчесність: цінності, принципи та чинники впливу

Питання академічної доброчесності має бути складником Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Прописати це нескладно… Утім важливо, щоб це було не лише на папері. Тому ця стаття — для кожного педагога.
249

Тиждень безпеки в ЗДО: як спланувати та провести

Тиждень безпеки дитини є важливим для систематизації знань дітей про безпечну поведінку й довкілля. Діти мають дізнаватися про правила безпечної поведінки і від педагогів, і від батьків. Тому доцільно організувати комплексну роботу, передбачаючи взаємодію всіх учасників освітнього процесу
107821

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді