Чому робочий час працівників закладів дошкільної освіти збільшився: роз’яснення Комітету ВРУ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Комітет Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій опублікував роз’яснення щодо застосування статті 26 Закону України «Про дошкільну освіту»

Збільшення робочого часу працівників ЗДО

Закон про дошкільну освіту

3 01 січня 2025 року набув чинності новий Закон України «Про дошкільну освіту», який викликав багато запитань, дискусій та невдоволення серед освітян. Одним із конфліктних моментів став пункт про зміни робочого часу працівників. 

Відповідно до великої кількості звернень від працівників дошкілля, освітній омбудсмен Надія Лещик нещодавно спрямувала лист до Верховної Ради України щодо порушення прав окремих категорій педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. 

Зі свого боку в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій відреагували на цю ситуацію та опублікували матеріал із роз’ясненням. 

Як зазначили в Комітеті ВРУ, у попередньому Законі відсутність згадки про робочий час працівників дошкільної освіти була великою прогалиною, через що освітяни не мали визначеної Законом норми скороченої тривалості робочого часу. 

Окрім того, у повідомленні зазначено й те, що робочий час педагогічного працівника закладу дошкільної освіти включає час виконання ним «навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором».

Порівняльна таблиця змін

Закон України «Про дошкільну освіту» 2001 року (зі змінами від 05.09.2017) (стаття 30)

Закон України «Про дошкільну освіту» 2024 року (стаття 26)

Категорії працівників

Робочий час

(годин на тиждень)

Педагогічне навантаження

(годин на тиждень)

Категорії працівників

Робочий час

(годин на тиждень)

Педагогічне навантаження

(годин на тиждень)

 

 

На ставку

 

На ставку

Керівник (директор) ЗДО

-

-

Керівник (директор) ЗДО

35

-

вихователь групи загального типу

-

30

Вихователь

30

25

вихователь інклюзивної групи, групи компенсуючого типу

-

25

асистент вихователя інклюзивної групи

-

36

асистент вихователя

35

-

соціальний педагог

-

40

соціальний педагог

35

-

практичний психолог

-

40

практичний психолог

30

20

практичний психолог закладу дошкільної освіти (ясел-садка) компенсуючого типу та з інклюзивними групами

-

20

музичний керівник

-

24

музичний керівник

30

24

інструктор з фізкультури

-

30

інструктор з фізкультури

30

25

вчитель-дефектолог, вчитель-логопед

-

20

вчитель-дефектолог, вчитель-логопед

30

20

керівник гуртка

-

18

керівника гуртка (студії, секції тощо)

30

18

вихователь-методист

-

36

вихователь-методист

35

-

У Комітеті ВРУ наголосили, що для жодної категорії педагогічних працівників не відбулося збільшення норми педагогічного навантаження, а для вихователів така норма була зменшена до 25 годин на тиждень. 

У роз'ясненні також зазначено, що відповідно до частини 3 статті 23 нового Закону України «Про дошкільну освіту» «визначені трудовим договором та/або посадовою інструкцією посадові обов’язки за погодженням з керівником закладу дошкільної освіти можуть виконуватися у закладі дошкільної освіти та/або поза його межами, зокрема дистанційно з використанням інформаційно-комунікаційних технологій або з виїздом за місцем проживання вихованців чи місцем надання освітніх послуг.

Верховна Рада України дозволила (через Закон) органам місцевого самоврядування, які є засновниками комунальних закладів дошкільної освіти, а також засновникам державних закладів дошкільної освіти, збільшувати своїми рішеннями розміри посадових окладів, доплат, надбавок та інших грошових винагород, порівняно з тими, які визначені Урядом.

За інформацією Комітету ВРУ з питань питань освіти, науки та інновацій

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4045

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77894

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
8768

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді