Підвищення кваліфікації педагогів: скільки коштів було використано в 2024 році?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Вартість підвищення кваліфікації одного педагога в 2024 році склала 345 грн, — Бабак

Підвищення кваліфікації вчителів

Накази з основної діяльності: підвищення кваліфікації

Попри законодавчі норми, які гарантують вчителям право самостійно обирати заклади для підвищення кваліфікації, Міністерство освіти і науки України не забезпечує реальну автономію в цьому питанні. Усі державні кошти продовжують централізовано спрямовувати в обласні інститути післядипломної педагогічної освіти (ІППО), що суттєво ускладнює доступ вчителів до альтернативних навчальних платформ.

Про це заявив голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, коментуючи використання державної субвенції на підвищення кваліфікації.

За словами депутата, у 2024 році на ці цілі було закладено 100 млн грн, але використано лише 52,7% виділеної суми. При цьому, за даними МОН, минулого року підвищення кваліфікації пройшли майже 153 тисячі педагогів.

«Разом з тим, МОН дає дані, що за рахунок цих коштів пройшли підвищення кваліфікації: 7150 директорів, 9907 заступників, 133261 вчитель, 2042 педагоги пілотних класів, 588 інших педагогічних працівників. Тобто 152 948 осіб підвищили кваліфікацію за 52,7 млн грн. Іншими словами, вартість підвищення кваліфікації одного педагога за рік склала 344,8 грн. Тільки мені це здається глобальною профанацією?» — зауважив голова Комітету ВР.

Одна з ключових проблем — затримки у фінансуванні через значну кількість бюрократії. Міністерство розподілило кошти між регіонами лише у серпні, а області спрямували їх до інститутів підвищення кваліфікації лише у жовтні. Хоча, за словами депутата, цей процес можна було завершити на пів року раніше.

«Ми дозволили законом учителям самостійно обирати, де проходити підвищення кваліфікації, у постанові КМУ також передбачено, що педагоги можуть самостійно обирати суб’єкта підвищення кваліфікації.  А МОН досі нічого не зробило для того, щоб вчителі отримали реальну автономію в питанні підвищення кваліфікації, і досі всі кошти субвенції розподіляються між обласними ІППО, та ще й з ефективністю 50%», — наголосив Сергій Бабак.

Джерело: Сергій Бабак

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
275

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54197

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
750

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111038

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді