Підвищення кваліфікації педагогів: скільки коштів було використано в 2024 році?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Вартість підвищення кваліфікації одного педагога в 2024 році склала 345 грн, — Бабак

Підвищення кваліфікації вчителів

Накази з основної діяльності: підвищення кваліфікації

Попри законодавчі норми, які гарантують вчителям право самостійно обирати заклади для підвищення кваліфікації, Міністерство освіти і науки України не забезпечує реальну автономію в цьому питанні. Усі державні кошти продовжують централізовано спрямовувати в обласні інститути післядипломної педагогічної освіти (ІППО), що суттєво ускладнює доступ вчителів до альтернативних навчальних платформ.

Про це заявив голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, коментуючи використання державної субвенції на підвищення кваліфікації.

За словами депутата, у 2024 році на ці цілі було закладено 100 млн грн, але використано лише 52,7% виділеної суми. При цьому, за даними МОН, минулого року підвищення кваліфікації пройшли майже 153 тисячі педагогів.

«Разом з тим, МОН дає дані, що за рахунок цих коштів пройшли підвищення кваліфікації: 7150 директорів, 9907 заступників, 133261 вчитель, 2042 педагоги пілотних класів, 588 інших педагогічних працівників. Тобто 152 948 осіб підвищили кваліфікацію за 52,7 млн грн. Іншими словами, вартість підвищення кваліфікації одного педагога за рік склала 344,8 грн. Тільки мені це здається глобальною профанацією?» — зауважив голова Комітету ВР.

Одна з ключових проблем — затримки у фінансуванні через значну кількість бюрократії. Міністерство розподілило кошти між регіонами лише у серпні, а області спрямували їх до інститутів підвищення кваліфікації лише у жовтні. Хоча, за словами депутата, цей процес можна було завершити на пів року раніше.

«Ми дозволили законом учителям самостійно обирати, де проходити підвищення кваліфікації, у постанові КМУ також передбачено, що педагоги можуть самостійно обирати суб’єкта підвищення кваліфікації.  А МОН досі нічого не зробило для того, щоб вчителі отримали реальну автономію в питанні підвищення кваліфікації, і досі всі кошти субвенції розподіляються між обласними ІППО, та ще й з ефективністю 50%», — наголосив Сергій Бабак.

Джерело: Сергій Бабак

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81647

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76373

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53267

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19086

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130961

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді