Підвищення кваліфікації педагогів: скільки коштів було використано в 2024 році?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Вартість підвищення кваліфікації одного педагога в 2024 році склала 345 грн, — Бабак

Підвищення кваліфікації вчителів

Накази з основної діяльності: підвищення кваліфікації

Попри законодавчі норми, які гарантують вчителям право самостійно обирати заклади для підвищення кваліфікації, Міністерство освіти і науки України не забезпечує реальну автономію в цьому питанні. Усі державні кошти продовжують централізовано спрямовувати в обласні інститути післядипломної педагогічної освіти (ІППО), що суттєво ускладнює доступ вчителів до альтернативних навчальних платформ.

Про це заявив голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, коментуючи використання державної субвенції на підвищення кваліфікації.

За словами депутата, у 2024 році на ці цілі було закладено 100 млн грн, але використано лише 52,7% виділеної суми. При цьому, за даними МОН, минулого року підвищення кваліфікації пройшли майже 153 тисячі педагогів.

«Разом з тим, МОН дає дані, що за рахунок цих коштів пройшли підвищення кваліфікації: 7150 директорів, 9907 заступників, 133261 вчитель, 2042 педагоги пілотних класів, 588 інших педагогічних працівників. Тобто 152 948 осіб підвищили кваліфікацію за 52,7 млн грн. Іншими словами, вартість підвищення кваліфікації одного педагога за рік склала 344,8 грн. Тільки мені це здається глобальною профанацією?» — зауважив голова Комітету ВР.

Одна з ключових проблем — затримки у фінансуванні через значну кількість бюрократії. Міністерство розподілило кошти між регіонами лише у серпні, а області спрямували їх до інститутів підвищення кваліфікації лише у жовтні. Хоча, за словами депутата, цей процес можна було завершити на пів року раніше.

«Ми дозволили законом учителям самостійно обирати, де проходити підвищення кваліфікації, у постанові КМУ також передбачено, що педагоги можуть самостійно обирати суб’єкта підвищення кваліфікації.  А МОН досі нічого не зробило для того, щоб вчителі отримали реальну автономію в питанні підвищення кваліфікації, і досі всі кошти субвенції розподіляються між обласними ІППО, та ще й з ефективністю 50%», — наголосив Сергій Бабак.

Джерело: Сергій Бабак

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5283

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
96932

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
102333

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
1272

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28120

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді