Міжнародний день освіти 2025: штучний інтелект та його вплив на освіту

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
ЮНЕСКО присвячує Міжнародний день освіти у 2025 році штучному інтелекту

Штучний інтелект в освіті

НМТ / ЗНО 2025

Міжнародний день освіти, який відзначають 24 січня, у 2025 році присвячено темі «Штучний інтелект та освіта: збереження людської індивідуальності у світі автоматизації». 

Саме тому основну увагу було зосереджено на ролі освіти у формуванні розуміння й навичок відповідального використання штучного інтелекту (ШІ). Акцент зроблено на важливості контролю над технологіями та їх використанні для досягнення сталого прогресу, який враховує права людини та сприяє реалізації Цілей сталого розвитку.

«Штучний інтелект відкриває широкі можливості для освіти за умови, що його впровадження в школах ґрунтуються на чітких етичних засадах. Щоб повністю розкрити свій потенціал, ця технологія повинна доповнювати людський і соціальний виміри навчання, а не замінювати їх. Вона має стати інструментом на службі у вчителів та учнів, головною метою якої є їхня автономія та добробут», — акцентувала на навчанні вчителів і учнів Одрі Азуле, Генеральний директор ЮНЕСКО.

Зокрема ЮНЕСКО прагне розпочати глобальну дискусію про місце штучного інтелекту в освіті. З цією метою організація планує провести вебінари та конференції в Парижі та Нью-Йорку.

Штучний інтелект вже широко використовується в освіті, особливо у розвинених країнах, де учні та вчителі активно застосовують ШІ-інструменти для виконання завдань, підготовки уроків та оцінювання робіт. Проте:

  • Лише 10% шкіл і університетів мають офіційні рамки для використання ШІ, за даними ЮНЕСКО за 2023 рік.
  • До 2022 року тільки 7 країн розробили нормативи щодо навчання ШІ для викладачів, а 15 включили ШІ до національних програм.
  • Близько 40% країн обмежують використання мобільних пристроїв у школах, що є показником зростання занепокоєння щодо нових технологій.

Як наголошують у ЮНЕСКО, інвестиції в ШІ не повинні зменшувати фінансування базових освітніх потреб. Попри розвиток технологій, кожна четверта початкова школа досі не має доступу до електрики, а 60% залишаються без Інтернету.

Пріоритетними залишаються базові потреби освіти: добре обладнані школи з ефективною системою управління, кваліфіковані вчителі, які отримують гідну зарплату і вмотивовані своєю місією.

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інституційні аудити у 2024/2025 н. р.

У лютому 2024 року МОН дало старт позаплановим інституційним аудитам і перевіркам закладів освіти. Які результати інституційних аудитів закладів освіти в 2024 році — читайте у статті
2081

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
29594

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
77282

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
94240

Наказ про стан ведення класних журналів

Класний журнал — звична форма фіксації навчальної успішності учнів. Та водночас із його оформлення видно й роботу всього педагогічного колективу. У школах періодично здійснюють перевірки класних журналів
360743

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді