Міжнародний день освіти 2025: штучний інтелект та його вплив на освіту

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
ЮНЕСКО присвячує Міжнародний день освіти у 2025 році штучному інтелекту

Штучний інтелект в освіті

НМТ / ЗНО 2025

Міжнародний день освіти, який відзначають 24 січня, у 2025 році присвячено темі «Штучний інтелект та освіта: збереження людської індивідуальності у світі автоматизації». 

Саме тому основну увагу було зосереджено на ролі освіти у формуванні розуміння й навичок відповідального використання штучного інтелекту (ШІ). Акцент зроблено на важливості контролю над технологіями та їх використанні для досягнення сталого прогресу, який враховує права людини та сприяє реалізації Цілей сталого розвитку.

«Штучний інтелект відкриває широкі можливості для освіти за умови, що його впровадження в школах ґрунтуються на чітких етичних засадах. Щоб повністю розкрити свій потенціал, ця технологія повинна доповнювати людський і соціальний виміри навчання, а не замінювати їх. Вона має стати інструментом на службі у вчителів та учнів, головною метою якої є їхня автономія та добробут», — акцентувала на навчанні вчителів і учнів Одрі Азуле, Генеральний директор ЮНЕСКО.

Зокрема ЮНЕСКО прагне розпочати глобальну дискусію про місце штучного інтелекту в освіті. З цією метою організація планує провести вебінари та конференції в Парижі та Нью-Йорку.

Штучний інтелект вже широко використовується в освіті, особливо у розвинених країнах, де учні та вчителі активно застосовують ШІ-інструменти для виконання завдань, підготовки уроків та оцінювання робіт. Проте:

  • Лише 10% шкіл і університетів мають офіційні рамки для використання ШІ, за даними ЮНЕСКО за 2023 рік.
  • До 2022 року тільки 7 країн розробили нормативи щодо навчання ШІ для викладачів, а 15 включили ШІ до національних програм.
  • Близько 40% країн обмежують використання мобільних пристроїв у школах, що є показником зростання занепокоєння щодо нових технологій.

Як наголошують у ЮНЕСКО, інвестиції в ШІ не повинні зменшувати фінансування базових освітніх потреб. Попри розвиток технологій, кожна четверта початкова школа досі не має доступу до електрики, а 60% залишаються без Інтернету.

Пріоритетними залишаються базові потреби освіти: добре обладнані школи з ефективною системою управління, кваліфіковані вчителі, які отримують гідну зарплату і вмотивовані своєю місією.

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5278

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
96916

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
102298

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
1253

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28108

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді