Міжнародний день освіти 2025: штучний інтелект та його вплив на освіту

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
ЮНЕСКО присвячує Міжнародний день освіти у 2025 році штучному інтелекту

Штучний інтелект в освіті

👨‍🎓 НМТ - 2025

Міжнародний день освіти, який відзначають 24 січня, у 2025 році присвячено темі «Штучний інтелект та освіта: збереження людської індивідуальності у світі автоматизації». 

Саме тому основну увагу було зосереджено на ролі освіти у формуванні розуміння й навичок відповідального використання штучного інтелекту (ШІ). Акцент зроблено на важливості контролю над технологіями та їх використанні для досягнення сталого прогресу, який враховує права людини та сприяє реалізації Цілей сталого розвитку.

«Штучний інтелект відкриває широкі можливості для освіти за умови, що його впровадження в школах ґрунтуються на чітких етичних засадах. Щоб повністю розкрити свій потенціал, ця технологія повинна доповнювати людський і соціальний виміри навчання, а не замінювати їх. Вона має стати інструментом на службі у вчителів та учнів, головною метою якої є їхня автономія та добробут», — акцентувала на навчанні вчителів і учнів Одрі Азуле, Генеральний директор ЮНЕСКО.

Зокрема ЮНЕСКО прагне розпочати глобальну дискусію про місце штучного інтелекту в освіті. З цією метою організація планує провести вебінари та конференції в Парижі та Нью-Йорку.

Штучний інтелект вже широко використовується в освіті, особливо у розвинених країнах, де учні та вчителі активно застосовують ШІ-інструменти для виконання завдань, підготовки уроків та оцінювання робіт. Проте:

  • Лише 10% шкіл і університетів мають офіційні рамки для використання ШІ, за даними ЮНЕСКО за 2023 рік.
  • До 2022 року тільки 7 країн розробили нормативи щодо навчання ШІ для викладачів, а 15 включили ШІ до національних програм.
  • Близько 40% країн обмежують використання мобільних пристроїв у школах, що є показником зростання занепокоєння щодо нових технологій.

Як наголошують у ЮНЕСКО, інвестиції в ШІ не повинні зменшувати фінансування базових освітніх потреб. Попри розвиток технологій, кожна четверта початкова школа досі не має доступу до електрики, а 60% залишаються без Інтернету.

Пріоритетними залишаються базові потреби освіти: добре обладнані школи з ефективною системою управління, кваліфіковані вчителі, які отримують гідну зарплату і вмотивовані своєю місією.

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54068

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
610

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110803

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11717

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді