Державна служба якості освіти України запропонувала шляхи подолання освітніх втрат

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Консолідовані пропозиції з подолання освітніх втрат у загальній середній освіті

Освітні втрати українських школярів

НМТ / ЗНО 2025

У 2024 році було проведено моніторингове дослідження якості освіти, результати якого опублікувала Державна служба якості освіти. За результатами дослідження, розроблено рекомендації для подолання освітніх втрат і забезпечення доступу до якісної освіти.

Документ створено на основі результатів тестування учнів 6-х і 8-х класів, проведеного в регіонах України: Львові, Чернігові, Дніпрі, Вінниці, Одесі, а також під час Форуму якості освіти.

Скористайтеся алгоритмом та інструментами моніторингу

Основні висновки дослідження

Відповідно до результатів моніторингу, більшість учнів демонструють середній рівень знань. Серед шестикласників спостерігається покращення з математики та української мови, натомість серед восьмикласників — зниження, особливо з математики.

Також було виділено фактори, які впливають на успішність учнів:

  • Місце навчання — учні міських шкіл мають вищі результати, ніж їхні однолітки із сільської місцевості.
  • ІТ-навички — діти, які впевнено користуються гаджетами, досягають кращих результатів.
  • Методика викладання — чіткі пояснення педагогів сприяють успішності.
  • Час на домашні завдання — достатня увага до завдань підвищує успішність.
  • Позитивне ставлення до навчання — віра у власні сили корелює з вищими результатами.
  • Позаурочна підтримка — допомога вчителів, батьків або друзів покращує результати.

Окрім того, дослідження виявило ключові проблеми сучасної сфери освіти: освітні втрати, емоційне вигорання педагогів, низьку мотивацію учнів, нерівномірний доступ до ресурсів і потребу в психологічній підтримці.

На основі даних дослідження було сформовано низку рекомендацій:

  • Оновлення нормативно-правової бази.
  • Забезпечення освітніх закладів ресурсами.
  • Впровадження інноваційних програм психологічної підтримки.
  • Модернізація освітніх методик.
  • Підвищення кваліфікації педагогів.
  • Розвиток профорієнтації.
  • Забезпечення інклюзивної освіти.

Ці рекомендації спрямовані на створення адаптивної, стійкої та інклюзивної освітньої системи навіть у складних умовах воєнного стану. Важливо, щоб ці заходи були впроваджені не лише на державному рівні, але й підтримувалися громадами та закладами освіти.

Джерело: ДСЯО

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5278

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
96916

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
102298

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
1253

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28108

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді