Державна служба якості освіти України запропонувала шляхи подолання освітніх втрат

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Консолідовані пропозиції з подолання освітніх втрат у загальній середній освіті

Освітні втрати українських школярів

👨‍🎓 НМТ - 2025

У 2024 році було проведено моніторингове дослідження якості освіти, результати якого опублікувала Державна служба якості освіти. За результатами дослідження, розроблено рекомендації для подолання освітніх втрат і забезпечення доступу до якісної освіти.

Документ створено на основі результатів тестування учнів 6-х і 8-х класів, проведеного в регіонах України: Львові, Чернігові, Дніпрі, Вінниці, Одесі, а також під час Форуму якості освіти.

Скористайтеся алгоритмом та інструментами моніторингу

Основні висновки дослідження

Відповідно до результатів моніторингу, більшість учнів демонструють середній рівень знань. Серед шестикласників спостерігається покращення з математики та української мови, натомість серед восьмикласників — зниження, особливо з математики.

Також було виділено фактори, які впливають на успішність учнів:

  • Місце навчання — учні міських шкіл мають вищі результати, ніж їхні однолітки із сільської місцевості.
  • ІТ-навички — діти, які впевнено користуються гаджетами, досягають кращих результатів.
  • Методика викладання — чіткі пояснення педагогів сприяють успішності.
  • Час на домашні завдання — достатня увага до завдань підвищує успішність.
  • Позитивне ставлення до навчання — віра у власні сили корелює з вищими результатами.
  • Позаурочна підтримка — допомога вчителів, батьків або друзів покращує результати.

Окрім того, дослідження виявило ключові проблеми сучасної сфери освіти: освітні втрати, емоційне вигорання педагогів, низьку мотивацію учнів, нерівномірний доступ до ресурсів і потребу в психологічній підтримці.

На основі даних дослідження було сформовано низку рекомендацій:

  • Оновлення нормативно-правової бази.
  • Забезпечення освітніх закладів ресурсами.
  • Впровадження інноваційних програм психологічної підтримки.
  • Модернізація освітніх методик.
  • Підвищення кваліфікації педагогів.
  • Розвиток профорієнтації.
  • Забезпечення інклюзивної освіти.

Ці рекомендації спрямовані на створення адаптивної, стійкої та інклюзивної освітньої системи навіть у складних умовах воєнного стану. Важливо, щоб ці заходи були впроваджені не лише на державному рівні, але й підтримувалися громадами та закладами освіти.

Джерело: ДСЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54067

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
610

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110802

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11717

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді