Роз'яснення МОН про формати навчання дітей-ВПО та школярів на ТОТ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН роз’яснили яким буде навчання дітей-ВПО й учнів на ТОТ

Дистанційне навчання дітей-ВПО та на ТОТ

Фізичне та емоційне напруження: як допомогти дітям

Міністерство освіти і науки України розробило проєкт наказу № 850 «Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних ЗЗСО в умовах воєнного стану в Україні». Останніми тижнями про нього ширилося багато чуток. Зокрема, щодо навчання учнів-ВПО та школярів, які перебувають на тимчасово окупованих територіях.

Саме тому в МОН опублікували детальні роз’яснення щодо наказу та його статусу. 

Насамперед важливо зазначити, що на сьогодні наказ не затверджений, а отже, не набув чинності.

Раніше документ було відправлено на погодження центральним органам виконавчої влади, а також обласним департаментам освіти і науки. Крім того, МОН провело низку непублічних робочих зустрічей з громадськими організаціями та ОВА для обговорення проєкту наказу.

«Продовжуємо працювати з регіонами, щоб адаптувати наказ до потреб областей. Уже надійшло чимало важливих пропозицій, які опрацьовуємо. Після спільних обговорень і напрацювань буде внесено зміни до проєкту наказу та передано його на затвердження», — зауважили в освітньому відомстві.

Як пояснили в міністерстві, проєкт документа є одним з інструментів комплексної політики «Школа офлайн». Вона передбачає, щоб якомога більше дітей повернулися до очного навчання там, де це дозволяє безпекова ситуація.

«Запровадження дистанційного формату навчання під час пандемії та його продовження після початку повномасштабної війни були вимушеними та вкрай важливими кроками, які допомогли нам зберегти систему освіти. Але дистанційна освіта не може бути довгостроковою стратегією для держави. Як показують міжнародні дослідження, очна освіта — це можливість ефективніше та якісніше здобувати не лише знання в конкретних дисциплінах, а й поглиблювати м’які навички», — повідомили в МОН.

Зокрема, у міністерстві зауважили, що забезпечення якісної освіти для школярів і школярок вимагає відповідних рішень. Тому МОН готове підтримувати громади на кожному з етапів цих змін.

Ще одним питанням проєкту є освіта учнів і учениць, які мешкають на тимчасово окупованих територіях України.

Як акцентували в Міністерстві освіти і науки, для дітей, які не можуть навчатися очно, — на ТОТ і за кордоном — залишатиметься варіант дистанційної освіти. Адже для таких учнів і учениць важливо створити безпечні умови та зберегти їхні зв’язки з українською системою освіти.

«Ми запропонуємо індивідуальний підхід із педагогічним патронажем, коли вчителі, знаючи ситуацію конкретної дитини, формують під неї графік навчання, застосовуючи дистанційні технології. Оскільки діти на ТОТ не можуть повноцінно відвідувати дистанційні уроки за однаковим розкладом з дітьми, які перебувають на контрольованій території. Проте зв’язок учня з учителем є вкрай важливим», — зазначили у міністерстві.

Наразі на ТОТ перебуває приблизно 1,6 мільйона українських дітей, із них 615 тисяч — шкільного віку.

Окрім того у МОН наголосили, що зараз важливо для всіх категорій українських школярів і школярок запропонувати освіту, яка відповідає їхнім потребам та умовам. Тому:

  • для дітей, які навчаються дистанційно й не мають доступу до очної освіти, важливо будувати сховища й забезпечувати їх автобусами для підвезення до шкіл з укриттями;
  • для дітей зі статусом ВПО пріоритетами мають бути якість освіти й соціалізація на новому місці;
  • для дітей за кордоном головними є якість освіти, соціалізація та можливість здобувати українську освіту.

«МОН виступає за безпеку, збереження зв’язку з дітьми на тимчасово окупованих територіях та за кордоном і відновлення доступу до якісної очної освіти. У центрі всіх змін — діти та їхнє майбутнє», — підкреслили у відомстві.  

Окрім того, у МОН працюватимуть над:

  • впровадженням програми підтримки вчителів;
  • створенням кадрового резерву вчителів з виплатою середньої заробітної плати й підготовкою їх для роботи на деокупованих територіях (спільно зі Службою зайнятості України);
  • створенням єдиного порталу вакансій учителів;
  • забезпеченням індивідуального супроводу кар’єрними консультантами.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4160

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98951

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22447

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді