МОН розпочинає підготовку закладів освіти для створення академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

30 закладів з усієї України стануть пілотними академічними ліцеями

Формування мережі академічних ліцеїв

Як підготуватися до уроку за допомогою нейромереж

У Міністерстві освіти і науки розпочали підготовку до пілотування реформи профільної середньої освіти (10-12 класи). 25 ініціативних шкіл з усієї України вже стали ліцеями-амбасадорами; скоро до них долучиться ще 5. Ці заклади першими розроблятимуть і застосовуватимуть нові освітні моделі та навчальні програми, щоб згодом ділитися досвідом із закладами освіти всієї країни.

Також обрані школи будуть менторами для інших пілотних академічних ліцеїв, які апробуватимуть різні елементи профільної середньої освіти. У 2025 році почнеться безпосередньо пілотування реформи.

Під час підготовки до пілотування, ці заклади освіти будуть розробляти стратегію свого розвитку, визначати профілі, а також розробляти курси за вибором для учнів.

Нещодавно вже пройшли дві стратегічні сесії з педагогами ліцеїв, одна з яких — очно під час фестивалю «Вчителі майбутнього» у Львові.

Протягом заходу вчителі та директори закладів визначали свої сильні та слабкі сторони, а також формували очікування від реформування. Також педагогів ліцеїв-амбасадорів залучатимуть до розроблення курсів за вибором. 

Передбачається, що з кожним класом учнівство матиме все більше впливу на вибір, що вивчати (згідно з проєктом Державного стандарту профільної середньої освіти, в 11 класі це 50% навчального часу). Курси за вибором будуть викладати як для поглиблення профілю навчання, який обрав учень / учениця, так і для загального розвитку.

У стратегуванні ліцеям-амбасадорам допомагатимуть:

  • Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Вона вивчає освітні системи різних країн та проводить міжнародне дослідження якості освіти PISA;
  • Міжнародний благодійний фонд savED, який має досвід у створенні концепції та курикулуму для Житомирського ліцею;
  • закордонні школи, які вже мають успішний досвід упровадження профільної освіти та можуть надавати консультації з різних питань.

Окрім того, підготовка проходитиме у два етапи:

I. Стратегування. Червень — листопад 2024 року

  • Розроблення стратегії розвитку закладів на наступні три роки.
  • Визначення профілю / профілів навчання й аналіз середовища: потреб громади та бізнесу.
  • Розроблення освітньої програми.
  • Запровадження управлінської програми (зовнішні та внутрішні комунікації, Charts Blog, фандрейзинг, проєктний менеджмент).

II. Зміни у старшій профільній школі згідно з новим Державним стандартом 

  • Листопад — грудень 2024 року: Опитування вчителів щодо їхньої готовності створювати курси за вибором.
  • Січень — травень 2025 року: Робота над створенням курсів / адаптуванням уже готових рішень. Завданням МОН і партнерів буде навчити вчителів створювати власні курси й допомогти їм розробити по 4 курси на кожну освітню галузь для 10 класу, які з вересня 2025 року будуть упроваджувати в пілотних ліцеях.
  • Травень 2025 року: Презентація напрацювань, які ляжуть в основу масового пілотування, а згодом реалізації реформи.

Очікується, що результати пілотування будуть зібрані в 2026–2027 роках. А з 2027-го в Україні повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв, які пропонуватимуть учнівству вибір профілів, предметів та інтегрованих курсів та інтенсивно працюватимуть над профорієнтацією.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
116

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110489

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11613

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді