У МОН розповіли про важливість впровадження реформи профільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Заступник Лісового назвав одне з важливих завдань реформи профільної середньої освіти

Важливість впровадження реформи профільної освіти

Атестаційний лист: як оформити

Протягом 2025—2026 років в Україні в старшій профільній школі триватиме пілотний проєкт нової реформи. Міністерство освіти і науки України почало підготовку до втілення у життя трирічної профільної середньої освіти.

Для цього обрано 25 закладів, у яких проведуть передпілот. А у 2025 році вже 100—150 закладів освіти стануть учасниками пілотного проєкту. 

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків. 

Як він зауважив, результати пілотування — тобто оцінка змістового наповнення навчальних програм — будуть у 2026—2027 роках.

«Якщо говорити про результати масового провадження цієї реформи, то перші учні, які закінчать навчання в академічних ліцеях або професійних коледжах, закінчать його у 2030 році. Саме тоді ми й отримаємо практичні результати реформи», — пояснив заступник очільника МОН.

Він також акцентував, що результати дослідження PISA продемонстрували різницю у рівні знань учнів різних шкіл.

«І це не завжди сільська/міська школа — це більше про соціально-економічний статус учнів, які навчаються у цих закладах освіти. І одним із завдань профільної освіти є вирівнювання цієї нерівності та надання доступу до якісної освіти усім учням — незалежно від того, де вони мешкають. Саме для цього формують мережу академічних ліцеїв, у яких ці школярі навчатимуться», — наголосив Андрій Сташків.

За словами заступника міністра освіти, якщо йдеться про сільські території — мовиться про меншу кількість академічних ліцеїв, ніж зараз є звичайних шкіл, в яких учні навчаються до 11 класу.

«І це передусім пов'язано з тим, що нам потрібні будуть великі заклади освіти, де навчатиметься більша кількість учнів, аби можна було втілити у життя цю ідею профілів. Коли є учні, які виберуть один профіль, є учні, які виберуть інший, і будуть предмети, які будуть вибирати з різних профілів ті самі учні, й треба буде утворювати вже міжкласні групи», — підкреслив посадовець.

Джерело: Освіта24

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1050

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5714

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді