У МОН розповіли про важливість впровадження реформи профільної освіти

Заступник Лісового назвав одне з важливих завдань реформи профільної середньої освіти

Важливість впровадження реформи профільної освіти

Атестаційні листи: алгоритм роботи

Протягом 2025—2026 років в Україні в старшій профільній школі триватиме пілотний проєкт нової реформи. Міністерство освіти і науки України почало підготовку до втілення у життя трирічної профільної середньої освіти.

Для цього обрано 25 закладів, у яких проведуть передпілот. А у 2025 році вже 100—150 закладів освіти стануть учасниками пілотного проєкту. 

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків. 

Як він зауважив, результати пілотування — тобто оцінка змістового наповнення навчальних програм — будуть у 2026—2027 роках.

«Якщо говорити про результати масового провадження цієї реформи, то перші учні, які закінчать навчання в академічних ліцеях або професійних коледжах, закінчать його у 2030 році. Саме тоді ми й отримаємо практичні результати реформи», — пояснив заступник очільника МОН.

Він також акцентував, що результати дослідження PISA продемонстрували різницю у рівні знань учнів різних шкіл.

«І це не завжди сільська/міська школа — це більше про соціально-економічний статус учнів, які навчаються у цих закладах освіти. І одним із завдань профільної освіти є вирівнювання цієї нерівності та надання доступу до якісної освіти усім учням — незалежно від того, де вони мешкають. Саме для цього формують мережу академічних ліцеїв, у яких ці школярі навчатимуться», — наголосив Андрій Сташків.

За словами заступника міністра освіти, якщо йдеться про сільські території — мовиться про меншу кількість академічних ліцеїв, ніж зараз є звичайних шкіл, в яких учні навчаються до 11 класу.

«І це передусім пов'язано з тим, що нам потрібні будуть великі заклади освіти, де навчатиметься більша кількість учнів, аби можна було втілити у життя цю ідею профілів. Коли є учні, які виберуть один профіль, є учні, які виберуть інший, і будуть предмети, які будуть вибирати з різних профілів ті самі учні, й треба буде утворювати вже міжкласні групи», — підкреслив посадовець.

Джерело: Освіта24

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки – 2024: особливості надання

З 2022 року було введено норми щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану. Це стосувалося і відпусток. 2024 рік вніс свої корективи. Що залишилося сталим, а що зазнало змін – розбираємося у статті
142248

З чого починати цивільний захист у закладі освіти

Все частіше об’єктами уражень ворога стає цивільне населення. Убезпечити найвразливішу категорію – наших дітей – від ракетних атак, зберегти їх життя – ось найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у навчальному закладі і як організувати цей процес – читаймо далі
86419

Щорічний звіт директора школи

Звітування можна провести в актовому залі, а можні і онлайн. Дізнайтеся, що врахувати для виступу онлайн, як його побудувати і що допоможе зробити його вдалим. Про що звітує директор і за якою структурою — у статті
46959

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді