У Чернігові відбулась дискусія освітян щодо формування мережі академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Чернігові відбулася дискусія про особливості впровадження реформи профільної середньої освіти

Створення мережі академічних ліцеїв

Розвиток комунікативних навичок педагогів: план роботи

31 травня в Чернігові відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти та особливостей її впровадження в Чернігівській області. До обговорення реформи профільної середньої освіти долучилися приблизно 200 учасників, представників різних освітянських установ. 

Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», до 1 вересня цього року мають бути затверджені плани формування мережі закладів освіти. А з 2027-го відбуватиметься запровадження трирічної профільної середньої освіти (10–12 класи) за двома спрямуваннями: академічним та професійним.

Як зауважив заступник міністра освіти і науки Дмитро Завгородній, академічний ліцей повинен бути відокремленим від початкової школи та гімназії, оскільки профільна освіта потребує іншої організації навчання: від класно-урочної системи до гнучких груп, модульного принципу та проєктного методу навчання.

У МОН розглядають варіант, що на паралелі ліцею має бути 100 дітей — по 25 у класі, а мінімальна кількість учнів у ньому загалом — 300. Адже від кількості учнів залежатиме вибір дисциплін для вивчення.

«Разом з обласними департаментами освіти, громадами розробляємо проєкт мережі закладів, що надаватимуть профільну середню освіту. Ми аналізуємо кожну громаду: кількість учнів, які підуть в академічні ліцеї та професійні коледжі у 2027 році та будуть там навчатися надалі; відстань між закладами освіти; географічні особливості та наявну інфраструктуру. Завдяки цьому плануванню нам стає зрозумілим, яким має бути законодавство та які винятки потрібно передбачити. Така послідовність етапів розроблення реформи вкрай важлива для ухвалення законів і нормативних актів, які будуть відповідати реаліям на місцях», — акцентував заступник очільника МОН.

Окрім того, згідно з результатами міжнародного дослідження PISA-2022 щодо освітніх втрат, посилюється нерівність між сільськими й міськими школами за якістю та доступністю освіти. 

Саме тому, щоб поліпшити ситуацію, необхідно забезпечити всіх дітей якісним навчанням та дати можливість обирати профілі відповідно до своїх зацікавлень і прагнень. Учням потрібно мати змогу за потреби зручно доїжджати до великих багатопрофільних ліцеїв чи проживати поблизу кількох монопрофільних закладів.

Опитування, проведене на початку і наприкінці заходу, показало, що більше громад зрозуміли виклики, пов’язані зі створенням академічного ліцею на своїй території, а отже, висловили більшу готовність організовувати ліцеї спільно з іншими громадами.

Також освітяни звернули увагу на обговоренні реформи з усіма її учасниками. Адже планування мережі академічних ліцеїв потребує розуміння необхідності змін та узгодження з громадами, щоб ухвалити рішення для підвищення якості освіти.

«Чернігівська область — партнерська для нашого проєкту, уже протягом кількох років поспіль ми тісно співпрацюємо з громадами регіону. Сьогодні планується мережа закладів Чернігівської області, які будуть забезпечувати здобуття профільної середньої освіти. Громади як засновники, часто будуть ухвалювати непрості рішення, але безперечно вони мають бути на користь якісної освіти, щоб надати можливість для українських дітей втілити свої мрії в життя та реалізувати себе. Тому наше завдання як Проєкту полягає у тому, щоб сприяти громадам отримати ширші можливості для діалогу з урядом та законодавцями», — наголосила менеджерка Проєкту DECIDE Валентина Полторак.

Основні передумови успішного впровадження реформи, врахування особливостей території та спроможність органів місцевого самоврядування ефективно управляти освітою — ключові теми громадських обговорень реформи профільної середньої освіти. Для розгляду всіх викликів проєктування у плануванні реформи та, зокрема, мережі академічних ліцеїв і проводять ці зустрічі.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
76241

Визначаємо строки зберігання документів у закладі освіти

Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів закладу освіти зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ
237633

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартував 2 вересня. Уточнимо, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
294405

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
49768

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді