В ЮНІСЕФ дослідили наслідки воєнного стану на психічне здоров’я дітей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

За два роки повномасштабної війни діти у прифронтових регіонах провели понад 7 місяців в укриттях — ЮНІСЕФ

Діти в укриттях закладів освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Діти, які проживають на прифронтових територіях в Україні, з 24 лютого 2022 року змушені були провести від 3000 до 5000 годин, або 4-7 місяців, в укриттях під час повітряних тривог.

Таку інформацію зазначили ЮНІСЕФ — Дитячий фонд ООН. 

Згідно з їх даними, з лютого 2022 року у Запорізькій та Харківській областях повітряну тривогу було оголошено близько 3500 разів, у Донецькій — майже 6200.

«Це має руйнівний вплив на психічне здоров’я дітей та їхні можливості навчатися ефективно. Особливо важко в зимовий період — тисячі дітей змушені ховатися в холодних та сирих підвалах, оскільки через обстріли багато родин залишилися без опалення, водо- та електропостачання», — повідомляється в матеріалі організації.

Окрім того, в ЮНІСЕФ акцентували на руйнівних наслідках, якими загрожує така ситуація психічному здоров’ю дітей, зокрема їхній здатності до навчання.

«Через постійні обстріли діти в Україні майже не мають можливості оговтатися від  страждань і травм, пов’язаних із війною, а кожна сирена, кожен звук вибухів приносять ще більше переживань. Освіта дає дітям відчуття надії та стабільності. Але мільйони українських школярів мають проблеми з доступом до освіти або ж не мають можливості навчатися взагалі», — наголосила Виконавча директорка ЮНІСЕФ  Кетрін Рассел.

Відповідно до результатів опитування, половина дітей віком 13–15 років має проблеми зі сном, а кожен п’ятий потерпає від нав’язливих думок та спогадів, які є типовими симптомами посттравматичного стресового розладу. Три чверті нещодавно опитаних дітей та молоді віком від 14 до 34 років повідомили про потребу в емоційній або психологічній підтримці. Проте менш ніж третина з них звернулася по допомогу.

За матеріалами ЮНІСЕФ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47202

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
111

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159371

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31534

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59527

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді