В ЮНІСЕФ дослідили наслідки воєнного стану на психічне здоров’я дітей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

За два роки повномасштабної війни діти у прифронтових регіонах провели понад 7 місяців в укриттях — ЮНІСЕФ

Діти в укриттях закладів освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Діти, які проживають на прифронтових територіях в Україні, з 24 лютого 2022 року змушені були провести від 3000 до 5000 годин, або 4-7 місяців, в укриттях під час повітряних тривог.

Таку інформацію зазначили ЮНІСЕФ — Дитячий фонд ООН. 

Згідно з їх даними, з лютого 2022 року у Запорізькій та Харківській областях повітряну тривогу було оголошено близько 3500 разів, у Донецькій — майже 6200.

«Це має руйнівний вплив на психічне здоров’я дітей та їхні можливості навчатися ефективно. Особливо важко в зимовий період — тисячі дітей змушені ховатися в холодних та сирих підвалах, оскільки через обстріли багато родин залишилися без опалення, водо- та електропостачання», — повідомляється в матеріалі організації.

Окрім того, в ЮНІСЕФ акцентували на руйнівних наслідках, якими загрожує така ситуація психічному здоров’ю дітей, зокрема їхній здатності до навчання.

«Через постійні обстріли діти в Україні майже не мають можливості оговтатися від  страждань і травм, пов’язаних із війною, а кожна сирена, кожен звук вибухів приносять ще більше переживань. Освіта дає дітям відчуття надії та стабільності. Але мільйони українських школярів мають проблеми з доступом до освіти або ж не мають можливості навчатися взагалі», — наголосила Виконавча директорка ЮНІСЕФ  Кетрін Рассел.

Відповідно до результатів опитування, половина дітей віком 13–15 років має проблеми зі сном, а кожен п’ятий потерпає від нав’язливих думок та спогадів, які є типовими симптомами посттравматичного стресового розладу. Три чверті нещодавно опитаних дітей та молоді віком від 14 до 34 років повідомили про потребу в емоційній або психологічній підтримці. Проте менш ніж третина з них звернулася по допомогу.

За матеріалами ЮНІСЕФ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
24

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110406

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11604

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17700

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді