26 лютого 2020 року під час засідання Кабміну була прийнята Постанова, яка визначає скільки коштів отримає кожна область і на що їх витратять
Уряд спрямував 504 млн 458 тис гривень на розвиток інклюзивної освіти у профтехах, школах і дитячих садках.
“Якісна освіта має бути доступною для кожного учня, незалежно від національності, місця народження чи особливостей освітніх потреб дитини. Це наше глибоке переконання, і тому ми продовжуємо послідовний розвиток інклюзивної освіти в Україні. Якщо на початок 2019 року в нас було трохи більше 12 тис дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах, то на початок 2020 ця цифра склала 19 345 учнів. Фактично ми бачимо зростання на 61,2% впродовж лише 2019 року. Для нас це надзвичайно потужний і важливий показник”, – зазначила Ганна Новосад.
Інклюзивний клас: підготуйтеся
Витратити 504 млн місцева влада зможе на:
- оплату корекційно-розвиткових занять і придбання спеціальних засобів корекції. Для учнів інклюзивних класів шкіл – 410,1 млн грн, вихованців інклюзивних груп дитсадків – 87,5 млн грн, слухачів інклюзивних груп закладів профосвіти, які поряд з професією здобувають повну загальну середню освіту – 4,9 млн грн.
- придбання спеціальних засобів корекції для слухачів інклюзивних груп закладів профосвіти – 1,8 млн грн.
Якщо у вашому закладі освіти є учні з особливими освітніми потребами, то для них потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами — важливий процес інтеграції дітей у суспільство. Вона спрямована на те, щоб допомогти їм набути соціального досвіду і самостійно адаптуватися до навколишнього середовища.
У статті — алгоритм, за яким зможете правильно організувати роботу з розроблення індивідуальної програми розвитку
Посібник «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» для керівників закладів освіти та педагогів опублікували в Державній службі якості освіти. Він має допомогти освітянам у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.