26 лютого 2020 року під час засідання Кабміну була прийнята Постанова, яка визначає скільки коштів отримає кожна область і на що їх витратять
Уряд спрямував 504 млн 458 тис гривень на розвиток інклюзивної освіти у профтехах, школах і дитячих садках.
“Якісна освіта має бути доступною для кожного учня, незалежно від національності, місця народження чи особливостей освітніх потреб дитини. Це наше глибоке переконання, і тому ми продовжуємо послідовний розвиток інклюзивної освіти в Україні. Якщо на початок 2019 року в нас було трохи більше 12 тис дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах, то на початок 2020 ця цифра склала 19 345 учнів. Фактично ми бачимо зростання на 61,2% впродовж лише 2019 року. Для нас це надзвичайно потужний і важливий показник”, – зазначила Ганна Новосад.
Інклюзивний клас: підготуйтеся
Витратити 504 млн місцева влада зможе на:
- оплату корекційно-розвиткових занять і придбання спеціальних засобів корекції. Для учнів інклюзивних класів шкіл – 410,1 млн грн, вихованців інклюзивних груп дитсадків – 87,5 млн грн, слухачів інклюзивних груп закладів профосвіти, які поряд з професією здобувають повну загальну середню освіту – 4,9 млн грн.
- придбання спеціальних засобів корекції для слухачів інклюзивних груп закладів профосвіти – 1,8 млн грн.
Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень