06.09.2018 Верховна рада прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 04.07.2018 № 8556.
10.10.2018 цей закон підписав Президент.
Докладно про основні зміни у законах:
З пояснювальної записки до законопроекту
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Імплементація та реалізація міжнародних та Європейських стандартів щодо захисту прав та законних інтересів осіб з особливими освітніми потребами, які викладено в Загальній декларації прав людини, Декларації прав дитини, Декларації про права інвалідів, Саламанській декларації про принципи, політику та практику діяльності у сфері освіти осіб з особливими освітніми потребами та Рамках дій щодо освіти осіб з особливими потребами, Конвенції про права дитини та Конвенції про права осіб з інвалідністю є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави.
У 2009 році Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю та взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на отримання освіти, в тому числі шляхом розвитку інклюзивного навчання.
З метою імплементації положень вищезазначених міжнародно-правових актів та приведення чинного законодавства в частині захисту прав осіб з особливими освітніми потребами до світових стандартів, Україною вже вжито низку кардинальних заходів. Зокрема, нормами прийнятого у вересні 2017 року Закону України «Про освіту» встановлені державні гарантії права на отримання освіти особам з особливими освітніми потребами.
Натомість існує нагальна необхідність подальшого вдосконалення актів спеціального освітнього законодавства, а саме законів:
- «Про дошкільну освіту»
- «Про загальну середню освіту»
- «Про позашкільну освіту»
- «Про професійно-технічну освіту», —
щодо забезпечення прав осіб з особливими потребами та приведення їх у відповідність з нормами актів міжнародного права та базового Закону України «Про освіту».
Зазначений законопроект спрямований на подальшу імплементацію міжнародних стандартів в галузі захисту прав осіб з особливими освітніми потребами, створення толерантного та рівного для всіх освітнього середовища.