Зміни до законів задля інклюзивного навчання

Законотворці внесли зміни до спеціальних законів щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг

06.09.2018 Верховна рада прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 04.07.2018 № 8556.

10.10.2018 цей закон підписав Президент.

Докладно про основні зміни у законах:

З пояснювальної записки до законопроекту

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Імплементація та реалізація міжнародних та Європейських стандартів щодо захисту прав та законних інтересів осіб з особливими освітніми потребами, які викладено в Загальній декларації прав людини, Декларації прав дитини, Декларації про права інвалідів, Саламанській декларації про принципи, політику та практику діяльності у сфері освіти осіб з особливими освітніми потребами та Рамках дій щодо освіти осіб з особливими потребами, Конвенції про права дитини та Конвенції про права осіб з інвалідністю є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави.

У 2009 році Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю та взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на отримання освіти, в тому числі шляхом розвитку інклюзивного навчання.

З метою імплементації положень вищезазначених міжнародно-правових актів та приведення чинного законодавства в частині захисту прав осіб з особливими освітніми потребами до світових стандартів, Україною вже вжито низку кардинальних заходів. Зокрема, нормами прийнятого у вересні 2017 року Закону України «Про освіту» встановлені державні гарантії права на отримання освіти особам з особливими освітніми потребами.

Натомість існує нагальна необхідність подальшого вдосконалення актів спеціального освітнього законодавства, а саме законів:

  • «Про дошкільну освіту»
  • «Про загальну середню освіту»
  • «Про позашкільну освіту»
  • «Про професійно-технічну освіту», —

щодо забезпечення прав осіб з особливими потребами та приведення їх у відповідність з нормами актів міжнародного права та базового Закону України «Про освіту».

Зазначений законопроект спрямований на подальшу імплементацію міжнародних стандартів в галузі захисту прав осіб з особливими освітніми потребами, створення толерантного та рівного для всіх освітнього середовища.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Ресурси для організації якісного інклюзивного навчання

Забезпечити інклюзивний освітній простір — одне з завдань розбудови якісної школи, визначених у рекомендаціях «Абетка для директора». Державна служба якості освіти пропонує керівникам закладів освіти поради, які ресурси задіяти для організації якісного інклюзивного навчання.
2252

Iзотерапевтичні техніки у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

Діти з особливими освітніми потребами можуть навчатись у школі на два роки більше. А щоб налагодити взаємодію з дітьми з особливими освітніми потребами, скористайтеся ізотерапевтичними техніками.
20593

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді