Проект «Музей» для розвитку дошкільників

Як розмовляти з дітьми про мистецтво? Як пояснити, що таке живопис, натюрморт чи експозиція? Як зробити похід до музею з дитиною не нудним і запобігти формуванню в неї стереотипу, що відвідувати музей — це поводитися тихо, нічого не торкатися, уважно слухати?

Пропонуємо шукати відповіді на ці запитання разом з дітьми у межах проекту «Музей».У пригоді вам стануть розробки, які ми підготували в листопадовому числі журналу «Методична скарбничка вихователя» №11/2017.

Логіка розгортання проекту «Музей» в тому, щоб упродовж першого тижня ознайомити дітей з поняттям «музей» та видами музеїв, допомогти їм усвідомити, що музей — це не зоопарк, не магазин і не бібліотека, а протягом другого — допомогти дошкільникам створити власний музей. Особливості реалізації проекту описані у вступній статті.

Календарне та перспективне планування містить такі матеріали, як-от:

  • дерево цілей
  • ідея, програмовий зміст, очікувані результати реалізації проекту
  • змістове наповнення десяти тематичних днів
  • плани-конспекти інтегрованих занять для кожного дня.

На картках картотеки в підрубриці «Справи дня» — описи ігор, вправ та інших форм роботи з дітьми під час проживання тематичних днів.

Кольорові сторінки одинадцятого числа містять такі матеріали:

  • асоціативна карта «Музей» та завдання для самостійної діяльності
  • майстер-класи зі створення експонатів для власного музею, а також натюрмортів у різних техніках
  • ілюстрації для обговорення «Музей».

Скільки ми не розповідали дітям б про те, якою важливою є діяльності музеїв, ці розповіді можуть залишитися в їхній пам’яті лише розповідями. Емоційно-естетичні враження від музейної педагогіки в дітей виникають тоді, коли вони самі взаємодіють з експонатами, долучаються до музейних справ. А організувати таку діяльність якнайліпше можна під час ігор. Ідеї щодо їх реалізації, а також добірка творів, які доцільно почитати з дітьми в «книжчиному домі», — на сторінках цього числа журналу.

Докладніше про це, а також описи ігор та вправ логіко-математичного спрямування на картках картотеки, завдання для самостійної діяльності, конспект інтегрованого заняття з англійської мови на тему «A visit to a museum» — у журналі «Методична скарбничка вихователя» № 11/2017.

У попередньому номері  — Кухня

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як скласти освітню програму: від теорії до практики

Освітня програма — обов’язковий документ ЗДО. Педагогічні колективи мають право обирати для використання в роботі чинні освітні програми, перелік та особливості реалізації яких обговорює та схвалює педагогічна рада закладу дошкільної освіти.
24474

Дбаємо про гігієну дітей

У наш час дуже важливо дбати про гігієту. Адже чисті руки - це запорука здоров'я. Та як заохотити дітей мити руки?
4296

Рухливі ігри в дитячому садку

Рухливі ігри розвивають фізичну активність, увагу, дрібну моторику, спритність, швидкість реакцій і просто дарують радість дітям. Скористайтеся нашою добіркою ігор, аби потішити дошкільників
72923

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді