Форми роботи з батьками дітей раннього віку в дошкільному закладі

Дізнайтеся, які є форми роботи з батьками дітей раннього віку в дошкільному закладі та як організувати співпрацю з батьками
Організовуємо роботу атестаційної комісіїПам'ятка: можливості малюків під час взаємодії з однолітками та дорослими  
Скачати

Підтримка особистісного здоров'я: акценти

Вступ до дитсадка знаменує новий етап розвитку особистості, пов’язаний із входженням дитини в соціум, адаптацією до нових умов життя, засвоєнням правил поведінки в групі. Важливо створити широкий розвивальний простір, сприятливий для повноцінної життєдіяльності дитини раннього віку в сім’ї та дитячому садку. Проводьте роботу з батьками в дошкільному закладі, використовуючи різні форми та засоби. 

Нетрадиційні форми роботи

Робота з батьками в групі раннього віку

Просвітницька робота

Провідне місце у формуванні особистості дитини раннього віку відведено сім’ї. Саме тут малюк отримує первинні уявлення про навколишню дійсність, усвідомлює себе повноправним представником суспільства. Украй важливо, аби батьки розуміли, що за виховання й розвиток своєї дитини несуть відповідальність передусім вони, а решта освітніх інститутів, зокрема й заклад дошкільної освіти, мають лише сприяти цьому.

Просвітницька робота закладу дошкільної освіти з родинами має бути спрямована на ознайомлення, розширення та поглиблення уявлень членів родини про сучасні освітні завдання. Зокрема, йдеться про роль вікових та індивідуальних особливостей дитини в її особистісному становленні, сутність компетентності як інтегративної якості особистості.

Завдання просвітницької роботи:

  • розкривати важливість ролі матері й батька (об’єднання їхніх зусиль) у вихованні дитини раннього віку
  • ознайомлювати батьків з ефективними методами та прийомами розвитку, виховання та навчання дітей раннього віку
  • формувати в батьків віру в можливості дитини
  • переорієнтовувати батьків з дорослої на дитячу модель буття дитини раннього віку в сім’ї
  • розвивати упевненість у собі, уміння враховувати свої здібності, довіряти власному життєвому досвіду, своїм життєвим враженням та відчуттям
  • роз’яснювати батькам необхідність формування компетентної особистості дитини, починаючи з раннього віку
  • створювати в сім’ї та дошкільному навчальному закладі сприятливі умови для формування компетентності дитини раннього віку
  • ознайомлювати з базовими якостями особистості, показниками їх сформованості в дитини раннього віку
  • актуалізувати важливість створення в сім’ї життєвого простору, що сприятиме розвитку дитини в спокійному природному темпі.

Форми роботи з батьками дітей раннього віку

Серед перерахованих форм роботи з батьками оберіть ті, що підійдуть і стануть в пригоді вам і батькам, з якими працюєте. У роботі з батьками дітей раннього віку зазвичай використовують короткотривалі, індивідуально-групові і ситуативні форми роботи. Серед колективних традиційно переважають батьківські збори. Водночас варто від початку формування батьківської спільноти організовувати активні форми роботи з батьками, а не обмежуватися батьківськими зборами у звичному форматі. 

Бесіди

Батьківський клуб

Консультації 

Папки-пересувки

Відвідування сім’ї дитини

Родинні свята і розваги

 Батьківські збори

 Педагогічний порадник для батьків

 День відкритих дверей

 День добрих справ

Семінари-практикуми, тренінги

Скринька довіри

Круглі столи

Творчі майстерні

Мультимедійні презентації

Інформаційні стенди

Підготовка до просвітницьких заходів

Етап

Приклад

Визначити мету заходу

  • створити сприятливі умови для підвищення теоретичної та практичної обізнаності батьків щодо ключових орієнтирів розвитку, виховання та навчання дітей

Визначити завдання заходу

  • розвивати індивідуальний підхід до кожної сім’ї та посилювати співпрацю з батьками вихованців
  • створити позитивний імідж дошкільного закладу
  • сформувати команду однодумців, здатних до ефективної самоосвіти та реалізації творчих здібностей
  • удосконалити науково-методичну підготовку педагогів

Створити умови для успішного проведення заходу

Організувати захід так, щоб:

  • надати педагогам і батькам права на відповідальне самовизначення
  • дати змогу батькам оволодіти базовим набором теоретичних та практичних знань, умінь та навичок щодо розвитку, виховання та навчання дітей
  • формувати стійкі мотиви і наміри батьків щодо досягнення особистих успіхів у розвитку, вихованні та навчанні дітей
  • переорієнтувати стиль спілкування педагогів і батьків, встановити їхні партнерські взаємини
  • згуртувати педагогічний колектив, підвищити його професійну майстерність

Спрогнозувати результати

  • оновити педагогічну практику взаємодії педагогів та батьків
  • навчити батьків головним педагогічним принципам розвитку, виховання та навчання дітей
  • формувати педагогічну культуру та психологічну грамотність батьків

Соціалізація дітей раннього віку

Індивідуальні форми роботи з батьками та конфіденційність

Створіть сприятливі умов для конфіденційного спілкування батьків із різними фахівцями — практичним психологом, лікарем-педіатром, старшою медичною сестрою, музичними керівниками, інструктором з фізичної культури, учителями англійської мови.

Організуйте консультативний куточок, ізольований від стороннього втручання, що нагадував би домашній інтер’єр і містив достатню кількість педагогічної та психологічної літератури.

Увага! Своєчасно сповіщайте батьків про заплановані заходи: розробіть спеціальні запрошення, щоб батьки отримували їх за кілька днів до заходу.

ХТО ТАМ? День відкритих дверей

Поради батькам: ранній вік

Заходи для батьків: результативність

Заходи, організовані для батьків або за їхньої участі, дадуть змогу:

  • розкрити виховні можливості педагогів та родини, спонукати їх до максимального використання цього потенціалу у формуванні особистості дитини
  • підвищити рівень психолого-педагогічної культури батьків, сформувати в них свідоме розуміння власної відповідальності за результат виховання власної дитини
  • заохотити батьків до активної участі в освітньому процесі на рівні партнерства та співпраці
  • залучити батьків до створення належних умов для забезпечення життєдіяльності та повноцінного розвитку дітей у сім’ї та в дитячому садку

Головне, щоб батьки перестали ставитися до дитсадка як до установи, яка зобов’язана надати їм комплекс послуг з догляду, навчання і виховання їхніх дітей. Що частіше вони братимуть участь у просвітницьких заходах, то швидше зрозуміють: заклад дошкільної освіти — це не закрита система. Батьки — дієва опора педагогів як безпосередньо в роботі з дітьми, так і в розв’язанні різних супутніх проблем, пов’язаних зі створенням умов для такої роботи.

За матеріалом Альбіни Кіяшко,
вихователя-методиста закладу дошкільної освіти № 138, Харків;
принципи організації роботи з батьками —
за матеріалом Світлани Мартиненко, директора ДНЗ № 792, Київ,
ж.  Вихователь-методист дошкільного закладу



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді