Музично-дидактичні ігри з наочними матеріалами

Як провести музично-дидактичні ігри з використанням наочних матеріалів? Скористайтеся запропонованими конспектами

Ідеї у форматі «сторіз»: ВИКОРИСТАЙТЕ Й ВИ!

Музично-дидактичні ігри з наочними матеріалами одразу приваблюють увагу дітей своїм яскравим оформленням. Зацікавлюючись власне тим, що вони бачать, діти легко та успішно виконують різні дидактичні завдання.

Наочні матеріали для музично-дидактичних ігор можна виготовити самостійно. Зокрема такі:

  • ігрові ілюстрації
  • набори пазлів
  • картки
  • об’ємні моделі з паперу
  • моделі з пінопласту.

 

Попросіть вихованців вам допомогти:

  • приклеїти певну деталь до основи
  • вирізати  картонну фігурку
  • розфарбувати її тощо.

Спільна праця стимулює дітей до творчості, а грати у музично-дидактичну гру, матеріали до якої виготовлені власноруч, їм значно цікавіше.

Музично-дидактичні ігри з наочними матеріаламиСкачайте конспекти ігор у зручному форматі

Пригостимо Зайчика

Мета:

  • розвивати здатність розрізняти та відтворювати звуки різних тривалостей.

Наочні матеріали:

  • ілюстрація «Ферма»
  • картонна фігурка Зайчика
  • по вісім довгих та коротких картонних морквинок.

Хід гри:

Музичний керівник розповідає:

«Сьогодні до нас у групу завітав Зайчик, який дуже любить ласувати морквою. Діти, чи хотіли б ви пригостити Зайчика? Якщо так, спочатку треба витягнути моркву із «землі». Витягнути її не просто, майже як ріпку у відомій казці».

Музичний керівник просить дітей йому допомагати: тягне спочатку довгу морквинку, протяжно вимовляючи звук «о-о-о», а потім — коротку морквинку, коротко вимовляючи звук «о». Діти повторюють ці дії.

 

Голоси великих та малих тварин

Мета:

  • розвивати уміння розрізняти та відтворювати звуки різної висоти.

Наочні матеріали:

  • ілюстрація « Ферма»
  • набір пазлів «Великі та малі тварини».

Хід гри:

Перший етап. Діти разом з музичним керівником збирають пазли. Потім музичний керівник озвучує зображених на пазлах великих та малих тварин звуками відповідно у низькому та високому регістрах. Далі музичний керівник озвучує лише великих тварин та просить дітей озвучити малих тварин.

Другий етап. Діти самостійно складають пазли, озвучують усіх зображених тварин. Музичний керівник пропонує дітям погратися: «перетворитися» всім, наприклад, на кішечок — озвучити кішечок та виконати їх характерні рухи.

За дверима

Мета:

  • формувати вміння розрізняти динаміку звучання (тихо — голосно).

Наочні матеріали:

  • ілюстрація «Ферма»
  • картонні фігурки персонажів — Господиня, Корівка, Коник, Порося, Півник, Квочка.

Хід гри:

Перший етап. Музичний керівник розказує дітям історію:

«Корівка прокинулася зранку, вирішила покликати Господиню та замукала ось так (тихе звуконаслідування). Але двері будинку, у якому жила Господиня, були зачинені дуже щільно — вона не почула свою Корівку. Тоді Корівка замукала ось так (голосне звуконаслідування). Нарешті звуки долинули до Господині, вона відчинила двері».

Так музичний керівник інсценує ситуацію з кожним персонажем.

Другий етап. Музичний керівник пропонує дітям погратися — роздає їм картонні фігурки персонажів та просить вигадати історію, у якій ці персонажі видавали б звуки різної сили.

Мешканці озера

Мета:

  • закріпити вміння розрізняти та називати різні музичні інструменти
  • закріпити вміння співвідносити звучання музичних інструментів з різними образами.

Наочні матеріали:

  • ілюстрація «Озеро»
  • зображення рибки, рака, комара
  • музичні інструменти — цимбали, дзвоник, брязкальця.

Хід гри:

Перший етап. Музичний керівник розповідає дітям:

«Сьогодні музичні інструменти допоможуть мені озвучити мешканців озера — комарика, рибку та рака. Цимбали зображатимуть дзижчання комарика, дзвоник — хлюпотіння рибки у воді, брязкальця — повзання рака».

Музичний керівник грає на одному з музичних інструментів, а діти називають мешканця озера.

Другий етап. Музичний керівник грає на певному музичному інструменті, а діти знаходять зображення відповідного мешканця озера та називають музичний інструмент, що звучить. Потім діти самостійно грають у гру: одна дитина імпровізує на музичних інструментах, а решта добирають відповідні зображення.

Музично-дидактичні ігри з наочними матеріаламиСкачайте ще більше музично-дидактичних ігор

За матеріалом Марини Примакової,
музичного керівника дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №4,
м. Путивль, Сумська обл.,
ж. «Музичний керівник»

 

 

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді