Абетка для директора оновлена
Друге видання Абетки для директора 2021 року доповнене практичним досвідом директорів шкіл, які зробили перші кроки у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також враховує зміни у законодавстві та результати інституційних аудитів, проведених Державною службою якості освіти протягом 2020-2021 років.
У Абетці описано прості та дієві інструменти, щоб визначити:
- які найкращі складники освітнього середовища закладу освіти та ті, які потребують покращення;
- що в роботі педагогів заслуговує підтримки, а що варто вдосконалити;
- чи справедливо заклад освіти оцінює навчальні здобутки учнів і як зробити оцінювання більш ефективним;
- наскільки управлінські процеси в закладі сприяють досягненню мети облаштувати дружнє до дітей і ефективне шкільне життя та забезпечити високу якість освіти.
Абетка для директора: зміст
Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють освітнє середовище, управлінські процеси, якість педагогічної діяльності, систему оцінювання навчальних досягнень учнів.
«Абетка для директора» має 3 розділи та 8 додатків:
Розділ 1 | Внутрішня система | Етап 1. Проєктування внутрішньої системи |
Етап 2. Самооцінювання освітніх та управлінських процесів | ||
Етап 3. Звітування | ||
Етап 4. Планування | ||
Розділ 2 | Методи збору інформації | Вивчення документації |
Опитування | ||
Спостереження | ||
Вивчення та аналіз учнівських робіт | ||
Вивчення освітніх ресурсів, які розробляються/ використовуються вчителями | ||
Приклад використання інструментів для отримання інформації | ||
Розділ 3 | Напрями самооцінювання якості освітньої діяльності | Напрям 1. Освітнє середовище закладу освіти |
Напрям 2. Система оцінювання здобувачів освіти | ||
Напрям 3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти | ||
Напрям 4. Управлінські процеси закладу освіти | ||
Додатки | Правила, критерії та індикатори оцінювання освітньої діяльності закладу освіти | |
Модель якісної школи | ||
Орієнтовний перелік запитань для самоаналізу | ||
Анкета для педагогічних працівників | ||
Анкета для учнів | ||
Анкета для батьків | ||
Форма спостереження за освітнім середовищем | ||
Форма вивчення педагогічної діяльності |
Навіщо Абетка для директора
Абетка адресована керівникам та заступникам керівників ЗЗСО, співробітникам органів управління освітою, педагогічним працівникам, викладачам та студентам педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти.
♥ Контроль дотримання законодавства у ЗЗСО
При розбудові внутрішньої системи забезпечення якості необхідно спиратися на такі принципи:
- дитиноцентризм
- рівний доступ до освіти
- автономія закладу освіти
- цілісність системи управління якістю
- постійне вдосконалення
- вплив зовнішніх чинників
- гнучкість і адаптивність.
Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.
Зміст рекомендацій корелюється з вимогами та критеріями, окресленими в Порядку проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти.