«Абетка для директора», або Як побудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти

Представлено рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти
АБЕТКА для директора Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО - скачати

Абетка для директора оновлена

Друге видання Абетки для директора 2021 року доповнене практичним досвідом директорів шкіл, які зробили перші кроки у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також враховує зміни у законодавстві та результати інституційних аудитів, проведених Державною службою якості освіти протягом 2020-2021 років.

У Абетці описано прості та дієві інструменти, щоб визначити:

  • які найкращі складники освітнього середовища закладу освіти та ті, які потребують покращення;
  • що в роботі педагогів заслуговує підтримки, а що варто вдосконалити;
  • чи справедливо заклад освіти оцінює навчальні здобутки учнів і як зробити оцінювання більш ефективним;
  • наскільки управлінські процеси в закладі сприяють досягненню мети облаштувати дружнє до дітей і ефективне шкільне життя та забезпечити високу якість освіти.

 Внутрішня система забезпечення якості освіти: етапи розбудови

Абетка для директора: зміст

Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють освітнє середовище, управлінські процеси, якість педагогічної діяльності, систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

«Абетка для директора» має 3 розділи та 8 додатків:

Розділ 1

 Внутрішня система

Етап 1. Проєктування внутрішньої системи

Етап 2. Самооцінювання освітніх та управлінських процесів

Етап 3. Звітування

Етап 4. Планування

Розділ 2

Методи збору інформації

Вивчення документації

Опитування

Спостереження

Вивчення та аналіз учнівських робіт

Вивчення освітніх ресурсів, які розробляються/ використовуються вчителями

Приклад використання інструментів для отримання інформації

Розділ 3

Напрями самооцінювання якості освітньої діяльності

Напрям 1. Освітнє середовище закладу освіти

Напрям 2. Система оцінювання здобувачів освіти

Напрям 3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти

Напрям 4. Управлінські процеси закладу освіти

Додатки

Правила, критерії та індикатори оцінювання освітньої діяльності закладу освіти

Модель якісної школи

Орієнтовний перелік запитань для самоаналізу

Анкета для педагогічних працівників

Анкета для учнів

Анкета для батьків

Форма спостереження за освітнім середовищем

Форма вивчення педагогічної діяльності

Навіщо Абетка для директора

Абетка адресована керівникам та заступникам керівників ЗЗСО, співробітникам органів управління освітою, педагогічним працівникам, викладачам та студентам педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти.

Контроль дотримання законодавства у ЗЗСО

При розбудові внутрішньої системи забезпечення якості необхідно спиратися на такі принципи:

  • дитиноцентризм
  • рівний доступ до освіти
  • автономія закладу освіти
  • цілісність системи управління якістю
  • постійне вдосконалення
  • вплив зовнішніх чинників
  • гнучкість і адаптивність.

Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

Зміст рекомендацій корелюється з вимогами та критеріями, окресленими в Порядку проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти.

Друге видання Абетки доповнене практичним досвідом директорів шкіл, які зробили перші кроки у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також враховує зміни у законодавстві та результати інституційних аудитів, проведених Державною службою якості освіти протягом 2020-2021 років.

У Абетці описано прості та дієві інструменти, щоб визначити:

  • найкращі складові освітнього середовища закладу освіти та ті, які потребують покращення;
  • що в роботі педагогів заслуговує підтримки, а що варто вдосконалити;
  • чи справедливо заклад освіти оцінює навчальні здобутки учнів і як зробити оцінювання більш ефективним;
  • наскільки управлінські процеси в закладі сприяють досягненню мети облаштувати дружнє до дітей і ефективне шкільне життя та забезпечити високу якість освіти.
Вивчення освітніх ресурсів, які розробляються/ використовуються вчителями


зміст

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді