Яка структура навчального року: пояснення від МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Навчальний рік 2025/2026 триватиме до 30 червня. Школи самостійно визначають дату останнього дзвоника та канікул.

Яка структура навчального року: пояснення від МОН

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка визначає тривалість навчального року 2025/2026. Він розпочнеться 1 вересня 2025 року і триватиме до 30 червня 2026 року.

Важливо розуміти, що 30 червня — це лише крайня дата, до якої має завершитися навчальний рік. При цьому структуру навчального процесу та фактичну дату його закінчення визначає сама школа.

▶ ВЕБІНАР: Емоційний інтелект педагога: як будувати відносини

Хто ухвалює рішення про канікули та завершення навчання?

Рішення про дати завершення навчального року, останнього дзвоника та початку літніх канікул приймає педагогічна рада кожного окремого закладу освіти. При цьому враховуються такі чинники:

  • безпекова ситуація в конкретному регіоні;
  • рівень навчального навантаження;
  • стан та потреби учнів;
  • готовність педагогічних працівників до завершення навчального року.

Саме тому в різних школах дати закінчення навчання можуть відрізнятися.

Чи є червень обов'язковим навчальним місяцем?

Ні, навчальний рік може завершитися і в травні. Однак, у червні школа може проводити різні види навчальних активностей. Наприклад, організувати:

  • додаткові консультації;
  • індивідуальні заняття;
  • проєктні дні;
  • навчальні екскурсії.

Такі заходи допомагають учням надолужити освітні втрати. Проте, їхнє впровадження є правом, а не обов'язком школи.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53956

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
209

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110620

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11655

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді