У 2026 році школярі не складатимуть державну підсумкову атестацію

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Звільнення від ДПА в 2026 році та перелік предметів для складання НМТ-2026

Чому в 2026 році скасовують державну атестацію?

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

У 2026 році школярі, які завершують навчання у 4-х, 9-х та 11-х класах, не складатимуть державну підсумкову атестацію. Це передбачено законопроєктом, зареєстрованим у Верховній Раді групою депутатів на чолі з головою Комітету з питань освіти Сергієм Бабаком.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

Таким чином, учні отримають документи про освіту без проходження обов’язкових іспитів:

  • четвертокласники — свідоцтво досягнень,
  • дев’ятикласники — свідоцтво про здобуття базової середньої освіти,
  • випускники 11-х класів — свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти.

Водночас для абітурієнтів у 2026 році передбачене складання національного мультипредметного тесту. Іспити відбуватимуться за технологією ЗНО, але у форматі, який поєднує кілька дисциплін.

До складу НМТ увійдуть чотири предмети:

  • українська мова,
  • математика,
  • історія України,
  • ще один предмет на вибір абітурієнта (українська література, географія, біологія, фізика, хімія або іноземна мова — англійська, німецька, французька чи іспанська).

Такий формат дозволить зберегти прозорість вступної кампанії, забезпечити рівні умови для всіх учасників і дати змогу випускникам показати свої сильні сторони у профільних дисциплінах.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53956

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
209

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110622

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді