Щоб підсилити інтерес учнів до вивчення навчальних предметів, поглибити прагнення до пізнання й саморозвитку, у школах систематично організовують предметні тижні.
Математика здає свої фортеці лише сильним, сміливим і кмітливим.
Андрій Конфорович
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Зазвичай у листопаді з учнями основної та старшої школи проводять Тиждень математики:
Мета | Основні завдання | |
► поглиблювати знання учнів щодо вивчених математичних явищ і понять |
| |
| ||
| ||
► спрямовувати до використання математичних знань на практиці |
| |
| ||
|
10 акцентів
Підготовка до Тижня математики
Документи
Заступник директора школи має розробити:
Ці документи затверджує директор.
Щоб скласти план заходів, на засіданні методичного об’єднання вчителів математики:
- обговорюють найліпші пропозиції щодо проведення тижня
- залучають до обговорення лідерів учнівського самоврядування.
Урахувавши висловлені ідеї та пропозиції, заступник директора з навчально-виховної роботи затверджує план проведення Тижня.
Творча група
Щоб розробити заходи Тижня, створюють творчу групу. Під її керівництвом учителі математики готують методичні матеріали до класних і позакласних заходів.
Творча група також розв’язує організаційні питання:
- розподіляє заходи за днями тижня
- узгоджує місце і час проведення
- обирає відповідальних за реалізацію заходів тощо.
Напередодні Тижня анонсують про його проведення:
- повідомляють про заходи, які відбудуться протягом тижня, на сайті школи
- ознайомлюють із планом заходів учителів та учнів, оформлюючи інформаційні стенди школи.
До відкриття Тижня кожний клас готує творче завдання і облаштовує певні приміщення. Учні оформлюють кабінети, коридори і фойє школи плакатами, тематичними малюнками тощо.
У фойє школи можна розмістили плакати з афоризмами про роль математичних знань у житті людини, виставку математичних кросвордів, портрети відомих учених-математиків тощо.
Завершують підготовку розробленням сценарію урочистого відкриття.
Позакласні заходи Тижня математики
У день відкриття Тижня на стендах школи учні розміщують стіннівки. У них — присвячені певній математичній темі:
- вікторини
- математичні задачі
- кросворди
- біографічні відомості або замітки про життя вчених-математиків.
Традиційно в межах Тижня проводять позакласні заходи:
- ігри-змагання
- вікторини
- інтелектуальні конкурси
- інтелектуальні марафони
- математичні кафе
- тренінги.
Приклади позакласних заходів Тижня математики
Провідне завдання усіх позакласних заходів — популяризація наукових досягнень, творчих здобутків учених-математиків, підвищення інтересу до навчального предмета, а також виховання в учнів ініціативності, розвиток їхніх інтелектуальних здібностей.
Підбиття підсумків Тижня
По завершенні Тижня проводять підсумкове засідання методоб’єднання, на якому обговорюють заходи, визначають результативність у формуванні предметних компетентностей учнів.
До засідання МО вчителі математики подають плани, конспекти, сценарії уроків та позакласних заходів, що проводили в межах Тижня. За цими матеріалами:
- випускають методичний бюлетень
- складають методичне портфоліо, надаючи можливість колегам ознайомитися з досвідом організації та проведення предметних тижнів у школі.
За підсумками проведення Тижня заступник директора з НВР готує проект наказу.
За матеріалами Оксани ПРОСКУРИ,
заступника директора з НВР ЗОШ І–ІІІ ступенів № 9, Київ
журнал «Заступник директора школи»