Алгоритми Тижня математики в закладі освіти

Підтримувати в учнів стійкий пізнавальний інтерес до математики можна завдяки різним формам методичної роботи. Серед них — предметні тижні

Щоб підсилити інтерес учнів до вивчення навчальних предметів, поглибити прагнення до пізнання й саморозвитку, у школах систематично організовують предметні тижні.

Математика здає свої фортеці лише сильним, сміливим і кмітливим.

Андрій Конфорович

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Зазвичай у листопаді з учнями основної та старшої школи проводять Тиждень математики:

Мета

Основні завдання

► поглиблювати знання учнів щодо вивчених математичних явищ і понять

  • сприяти усвідомленню учнями інтегративних зв’язків математики з природничими, суспільними дисциплінами, літературою, мистецтвом тощо

  • стимулювати пізнавальний інтерес учнів, їхню інтелектуальну і творчу діяльність

► спрямовувати до використання математичних знань на практиці

  • ознайомити учнів із життєвим шляхом і науковими досягненнями видатних учених-математиків

  • розвивати в учнів комунікативні навички, ініціативність, уміння працювати в команді

  • забезпечити комфортну атмосферу для виховування в учнів взаємоповаги і толерантності

Підготовка до Тижня математики

Документи

Заступник директора школи має розробити:

Ці документи затверджує директор.

Щоб скласти план заходів, на засіданні методичного об’єднання вчителів математики:

  • обговорюють найліпші пропозиції щодо проведення тижня
  • залучають до обговорення лідерів учнівського самоврядування.

Урахувавши висловлені ідеї та пропозиції, заступник директора з навчально-виховної роботи затверджує план проведення Тижня.

Творча група

Щоб розробити заходи Тижня, створюють творчу групу. Під її керівництвом учителі математики готують методичні матеріали до класних і позакласних заходів.

Творча група також розв’язує організаційні питання:

  • розподіляє заходи за днями тижня
  • узгоджує місце і час проведення
  • обирає відповідальних за реалізацію заходів тощо.

Напередодні Тижня анонсують про його проведення:

  • повідомляють про заходи, які відбудуться протягом тижня, на сайті школи
  • ознайомлюють із планом заходів учителів та учнів, оформлюючи інформаційні стенди школи.

До відкриття Тижня кожний клас готує творче завдання і облаштовує певні приміщення. Учні оформлюють кабінети, коридори і фойє школи плакатами, тематичними малюнками тощо.

У фойє школи можна розмістили плакати з афоризмами про роль математичних знань у житті людини, виставку математичних кросвордів, портрети відомих учених-математиків тощо.

Завершують підготовку розробленням сценарію урочистого відкриття.

Позакласні заходи Тижня математики

У день відкриття Тижня на стендах школи учні розміщують стіннівки. У них — присвячені певній математичній темі:

  • вікторини
  • математичні задачі
  • кросворди
  • біографічні відомості або замітки про життя вчених-математиків.

Традиційно в межах Тижня проводять позакласні заходи:

  • ігри-змагання
  • вікторини
  • інтелектуальні конкурси
  • інтелектуальні марафони
  • математичні кафе
  • тренінги.

Алгоритми Тижня математики в закладі освітиПриклади позакласних заходів Тижня математики

Провідне завдання усіх позакласних заходів — популяризація наукових досягнень, творчих здобутків учених-математиків, підвищення інтересу до навчального предмета, а також виховання в учнів ініціативності, розвиток їхніх інтелектуальних здібностей.

Підбиття підсумків Тижня

По завершенні Тижня проводять підсумкове засідання методоб’єднання, на якому обговорюють заходи, визначають результативність у формуванні предметних компетентностей учнів.

До засідання МО вчителі математики подають плани, конспекти, сценарії уроків та позакласних заходів, що проводили в межах Тижня. За цими матеріалами:

  • випускають методичний бюлетень
  • складають методичне портфоліо, надаючи можливість колегам ознайомитися з досвідом організації та проведення предметних тижнів у школі.

За підсумками проведення Тижня заступник директора з НВР готує проект наказу.

За матеріалами Оксани ПРОСКУРИ,
заступника директора з НВР ЗОШ І–ІІІ ступенів № 9, Київ
журнал «Заступник директора школи
»



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді