Для кого корисні заняття в сенсорній кімнаті

Що дає сенсорна кімната дітям загального рівня розвитку, дошкільникам з особливими потребами і педагогам

Заняття в сенсорній кімнаті корисні дітям будь-якого віку та рівня розвитку. Зміст розвивальних занять залежить від актуальних психічних і психологічних потреб, обумовлених віковими або індивідуальними особливостями дітей. Заняття з сенсорики починають навіть в ясельній групі. 

Неяскраві повільні світлові та колірні ефекти, різні тактильні й вестибулярні подразники, релаксаційна музика, ароматичні масла (за відсутності протипоказань) — усе це впливає на різні органи чуття дитини.

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Зауважте!

Дитина може відвідувати сенсорну кімнату лише після консультації й огляду лікарем — педіатром або неврологом.

Медична сестра закладу дошкільної освіти надає інформацію щодо використання ароматерапії з конкретною дитиною.

 

Діти загального рівня розвитку

 Заняття з сенсорики з дітьми від року до трьох років спрямовані насамперед на розвиток:

У дітей віком від трьох до шести (семи) років за допомогою сенсорної кімнати можна:

  • стимулювати психічні процеси
  • розвивати емоційну сферу та здатність до довільної регуляції (знижувати імпульсивність, навчати концентрувати увагу)
  • активізувати творчу уяву та мовлення
  • навчати налагоджувати взаємодію з однолітками та дорослими
  • формувати стійкість до стресогенних подразників.

 

Діти з проблемами психофізичного розвитку

 Заняття в кімнаті з дітьми, які мають проблеми психофізичного розвитку, будуть корисними у таких випадках:

  • наявність неврозів і неврозоподібних станів
  • затримка психомоторного і мовленнєвого розвитку
  • розлади аутичного спектра
  • адаптаційні розлади
  • труднощі в оволодінні новими вміннями та знаннями
  • дитячий церебральний параліч та рухові порушення іншої етіології
  • порушення слуху, зору й мовлення.

Працівники закладу дошкільної освіти

Сенсорну кімнату в закладі дошкільної освіти практичний психолог використовує не лише для роботи з дітьми. Зняти стрес, забути життєві негаразди, гармонізувати внутрішній стан, заспокоїтися, розслабитися тут можуть і працівники дошкільного навчального закладу. Окрім того, відвідуючи сенсорну кімнату, працівники дошкільного навчального закладу матимуть змогу підвищити мотивацію до професійної діяльності.

Під час заспокійливого заняття з дорослими проводять вербально-музичну психокорекцію для зняття психічного напруження. Дорослий зручно розміщується або в сухому басейні, або на м’якому пуфі. Прилади, що  створюють світло-колірний фон вимкнено. Натомість застосовують зорові стимули (наприклад, інтерактивну бульбашкову колону), спрямовані на зняття тривожності та створення позитивних установок на наступні заняття. Так, прокручують картини-слайди чи відеосюжети «Підводний світ», «Космічний пейзаж», «Хмари», «Камін», «Акваріум» тощо.

Під час релаксаційного заняття виконують вправи на розслаблення, що викликають теплові відчуття, на регуляцію дихання, ритму і частоти серцевих скорочень. Ці вправи виконують у супроводі відповідної музики.

Відновлювальні заняття спрямовані на корекцію настрою, розвиток комунікативних навичок, перцептивних процесів тощо. Використовують елементи психогімнастики, а також апарат кольорово-імпульсної стимуляції «Візулон».

За матеріалом Олени Мойзріст, наукового співробітника
Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Київ

 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді