Для кого корисні заняття в сенсорній кімнаті

Що дає сенсорна кімната дітям загального рівня розвитку, дошкільникам з особливими потребами і педагогам

Заняття в сенсорній кімнаті корисні дітям будь-якого віку та рівня розвитку. Зміст розвивальних занять залежить від актуальних психічних і психологічних потреб, обумовлених віковими або індивідуальними особливостями дітей. Заняття з сенсорики починають навіть в ясельній групі. 

Неяскраві повільні світлові та колірні ефекти, різні тактильні й вестибулярні подразники, релаксаційна музика, ароматичні масла (за відсутності протипоказань) — усе це впливає на різні органи чуття дитини.

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Зауважте!

Дитина може відвідувати сенсорну кімнату лише після консультації й огляду лікарем — педіатром або неврологом.

Медична сестра закладу дошкільної освіти надає інформацію щодо використання ароматерапії з конкретною дитиною.

 

Діти загального рівня розвитку

 Заняття з сенсорики з дітьми від року до трьох років спрямовані насамперед на розвиток:

У дітей віком від трьох до шести (семи) років за допомогою сенсорної кімнати можна:

  • стимулювати психічні процеси
  • розвивати емоційну сферу та здатність до довільної регуляції (знижувати імпульсивність, навчати концентрувати увагу)
  • активізувати творчу уяву та мовлення
  • навчати налагоджувати взаємодію з однолітками та дорослими
  • формувати стійкість до стресогенних подразників.

 

Діти з проблемами психофізичного розвитку

 Заняття в кімнаті з дітьми, які мають проблеми психофізичного розвитку, будуть корисними у таких випадках:

  • наявність неврозів і неврозоподібних станів
  • затримка психомоторного і мовленнєвого розвитку
  • розлади аутичного спектра
  • адаптаційні розлади
  • труднощі в оволодінні новими вміннями та знаннями
  • дитячий церебральний параліч та рухові порушення іншої етіології
  • порушення слуху, зору й мовлення.

Працівники закладу дошкільної освіти

Сенсорну кімнату в закладі дошкільної освіти практичний психолог використовує не лише для роботи з дітьми. Зняти стрес, забути життєві негаразди, гармонізувати внутрішній стан, заспокоїтися, розслабитися тут можуть і працівники дошкільного навчального закладу. Окрім того, відвідуючи сенсорну кімнату, працівники дошкільного навчального закладу матимуть змогу підвищити мотивацію до професійної діяльності.

Під час заспокійливого заняття з дорослими проводять вербально-музичну психокорекцію для зняття психічного напруження. Дорослий зручно розміщується або в сухому басейні, або на м’якому пуфі. Прилади, що  створюють світло-колірний фон вимкнено. Натомість застосовують зорові стимули (наприклад, інтерактивну бульбашкову колону), спрямовані на зняття тривожності та створення позитивних установок на наступні заняття. Так, прокручують картини-слайди чи відеосюжети «Підводний світ», «Космічний пейзаж», «Хмари», «Камін», «Акваріум» тощо.

Під час релаксаційного заняття виконують вправи на розслаблення, що викликають теплові відчуття, на регуляцію дихання, ритму і частоти серцевих скорочень. Ці вправи виконують у супроводі відповідної музики.

Відновлювальні заняття спрямовані на корекцію настрою, розвиток комунікативних навичок, перцептивних процесів тощо. Використовують елементи психогімнастики, а також апарат кольорово-імпульсної стимуляції «Візулон».

За матеріалом Олени Мойзріст, наукового співробітника
Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Київ

 


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді