Методичні заходи влітку

Автор
головний редактор журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу» Цифрового видавництва Експертус, кандидат педагогічних наук, Київ
Забезпечити ефективне оздоровлення й відпочинок дітей, які відвідують ЗДО влітку, неможливо без належної підготовки педагогічного колективу. Які ж методичні заходи для педагогів варто провести влітку? Вам на допомогу — орієнтовний план проведення методичних заходів

Робота з педагогами влітку: завдання вихователя-методиста

Для того щоб забезпечити належне оздоровлення й повноцінний відпочинок дітей влітку, вихователь-методист розробляє методичні рекомендації й надає методичну допомогу педагогам.

Внутрішня система якості освіти ЗДО: ВЕБІНАР

Форми роботи з педагогами влітку можуть бути різні:

  • консультації;
  • педагогічні години;
  • семінари-практикуми та тренінги;
  • анкетування;
  • інструктажі тощо.

Методичні заходи влітку: план проведення

Надаємо орієнтовний план методичних заходів для педагогів улітку. У плані строки наведено для прикладу. Змініть їх відповідно до потреб свого дошкільного закладу.

План методичних заходів для педагогів на літній період

Тема та форма роботи

Мета

Строк

Профілактика дитячого травматизму в літній період
Інструктаж

Перший тиждень червня

Як організувати діяльність дітей у літній період
Педгодина

«

Особливості взаємодії з дітьми в умовах літньої роботи у різновіковій групі
Консультація

  • Надати педагогам рекомендації, як вибудувати оптимальний розпорядок дня для різновікової групи
  • Надати приклади організації діяльності дітей у літній період у різновіковій групі

13 червня

Як поліпшити організацію фізкультурно-оздоровчої роботи влітку
Семінар-практикум

  • Надати педагогам рекомендації, як оптимізувати руховий режим дітей під час прогулянки влітку
  • Ознайомити з основними прийомами мотивації дітей до занять фізкультурою
  • Запропонувати приклади нестандартного виносного обладнання для активізації рухової діяльності дітей
  • Ознайомити з новинками методичної літератури щодо організації літнього оздоровлення

20 червня

Мої професійні інтереси
Анкетування

  • Проаналізувати професійні інтереси педагогів
  • Визначити основні напрями професійного розвитку педколективу

До 27 червня

Які види прогулянок проводити з дітьми влітку
Педгодина

2 липня

Організація дитячої пошуково-дослідницької діяльності влітку
Консультація

  • Актуалізувати знання педагогів про вимоги до змісту освітніх пошуково-дослідних ситуацій
  • Надати рекомендації з облаштування ділянок для дослідів і спостережень на території ЗДО

10 липня

Як поліпшити організацію самостійної діяльності дітей
Практикум

  • Охарактеризувати прояви самостійності дошкільників: виконавча активність, організація власної діяльності, самостійний вибір тощо
  • Визначити основні чинники, що негативно впливають на розвиток у дітей уміння робити самостійний вибір
  • Створити картотеку стимульних ситуацій для формування в дітей уміння самостійно обирати гру, атрибути, партнерів, матеріали для різних видів діяльності тощо

18 липня

Підготовка плану роботи ЗДО на 2025/2026 н. р.
Засідання робочої групи

  • Обговорити пропозиції педагогів щодо організації освітньої взаємодії з дітьми у 2025/2026 н. р.
  • Визначити основні напрями роботи ЗДО на 2025/2026 н. р. відповідно до поставлених завдань

23 липня

Роль дорослого в самостійних іграх дитини
Кейс-поєдинок

  • Охарактеризувати провідні засоби збагачення ігрового досвіду дітей різного віку
  • Опрацювати з педагогами приклади педагогічних ситуацій, у яких висвітлена конструктивна та деструктивна участь дорослого в діяльності дітей

1 серпня

Підготовка групових приміщень до нового навчального року
Педгодина

  • Нагадати педагогам дидактичні та санітарно-гігієнічні вимоги до облаштування освітніх осередків у різних вікових групах
  • Надати методичні рекомендації щодо облаштування освітніх осередків у різних вікових групах

5 серпня

Як поліпшити адаптацію дітей до умов дитячого садка
Консультація

  • Нагадати педагогам основні етапи адаптації дитини до умов дитячого садка
  • Надати методичні рекомендації щодо психолого-педагогічного супроводу дітей раннього та молодшого дошкільного віку в період адаптації

8 серпня

Готовність ЗДО до навчального року
Оперативна нарада з членами робочої групи

  • Проаналізувати готовність педагогів до роботи в новому навчальному році
  • Визначити, які напрями підготовки до нового навчального року потребують додаткового опрацювання
  • Скласти план методичної підтримки педагогів, яким потрібна допомога в підготовці до нового навчального року

18 серпня

Соціально-психологічний мікроклімат у колективі: шляхи оптимізації
Тренінг

  • Згуртовувати педагогічний колектив
  • Розвивати в педагогів комунікативні навички, емоційну стійкість, впевненість у собі, доброзичливе ставлення до колег
  • Мотивувати педагогів до самовдосконалення, оволодіння механізмами комунікативної компетентності

21 серпня

Напрями роботи ЗДО в 2025/2026 н. р.
Засідання педагогічної ради

  • Надати педагогам інформацію про нормативні документи, що регламентують організацію освітнього процесу в 2025/2026 н. р.
  • Ознайомити педколектив із завданнями на 2025/2026 н. р.
  • Затвердити план роботи ЗДО на 2025/2026 н. р.

Відповідно до плану роботи ЗДО

Підсумки роботи в літній період
Круглий стіл

  • Проаналізувати діяльність ЗДО в літній період
  • Визначити досягнення та недоліки в роботі педагогів
  • Спонукати педагогів до рефлексії

Останній тиждень серпня

Тематика свят і розваг на літній період

Педгодина в дитсадку: що повідомити педагогам

Методичні заходи влітку можуть включати педагогічні години. Наведемо для прикладу дві.

Педгодина «Підготовка до літнього періоду»

Мета педгодини

  • Ознайомити педагогів з результатами перевірки готовності групових приміщень та ігрових майданчиків до літнього періоду, з планом роботи дитячого садка на літній період.
  • Визначити основні напрями організації діяльності дітей у літній період.

Орієнтовний план повідомлення

  • Ознайомити педагогів з результатами перевірки готовності групових приміщень та ігрових майданчиків до літнього періоду, проаналізувати основні переваги та недоліки. Звернути увагу на наявність/відсутність необхідних дидактичних матеріалів, стан виносного обладнання.
  • Роздати пам’ятки «Сім правил для педагога щодо виносного обладнання».
  • Опрацювати з педагогами план роботи дитячого садка на літній період. Окреслити основні завдання діяльності дитячого садка в літній період, визначити основні напрями діяльності, щоб їх реалізувати.
  • Надати рекомендації щодо упорядкування документації на літній період: перспективного плану освітньої взаємодії з дітьми, плану індивідуальної роботи з дітьми, плану взаємодії з батьками вихованців, розпорядку дня, графіка проведення загартовувальних процедур з урахуванням груп здоров’я дітей тощо.
  • Визначити основні напрями організації діяльності дітей у літній період. Зокрема, нагадати, що влітку педагоги мають спрямовувати роботу на оздоровлення дітей та розширення їхніх знань про навколишній світ. Усі освітні заходи слід планувати відповідно до специфіки організації та змісту освітньої роботи з дітьми в літні місяці. А це — максимальне перебування дітей на свіжому повітрі, наявність зведених різновікових груп, посилена увага до загартовувальних процедур тощо. Залежно від віку дітей педагоги мають проводити експерименти; ігри з водою, піском та повітрям; спостереження за живою природою та милування довкіллям на прогулянці.

Питання для обговорення

  • Готовність групових приміщень та ігрових майданчиків до літнього періоду.
  • Планування освітньої взаємодії з дітьми в літній період.
  • Особливості організації діяльності дітей на ігровому майданчику.

Завдання для педагогів

  • Упорядкувати документацію для організації діяльності в літній період.
  • Розробити дидактичні матеріали для організації освітньої взаємодії з дітьми в літній період.
  • Підготувати виносне ігрове обладнання відповідно до вікових особливостей дітей.
  • Оновити картотеки ігор на ділянці — дидактичних, рухливих, сюжетно-рольових, конструкційних.
  • Підготувати інформаційні та просвітницькі матеріали для батьків.

Педгодина «Які види прогулянок провести з дітьми влітку»

Мета педгодини:

  • Ознайомити педагогів з вимогами до планування та організації прогулянок у літній період.
  • Надати методичні рекомендації, які види прогулянок проводити в літній період та як зробити їх безпечними й корисними.

Орієнтовний план повідомлення

  • Ознайомити педагогів з вимогами до організації прогулянок у літній період. Звернути увагу на те, що тривалість щоденних прогулянок має становити не менше чотирьох годин: прогулянка під час ранкового прийому, денна та вечірня прогулянки.
  • Зауважити, що вихователі мають щодня планувати зміст прогулянок. Під час планування враховувати погодні умови, вік дітей, їхні пізнавальні інтереси, наявний у них руховий досвід, наявність необхідного матеріалу, тематику та форму попередньої освітньої діяльності тощо.
  • Нагадати, що під час літніх прогулянок слід не допускати перегріву та перевтоми дітей, стежити за дотриманням питного режиму, щоб у всіх дітей були головні убори в сонячну погоду.
  • Надати методичні рекомендації щодо організації традиційних та тематичних прогулянок з дітьми. Звернути увагу на особливості організації прогулянок-розваг, прогулянок-досліджень, спортивних прогулянок тощо.
  • Обговорити, яку кількість тематичних прогулянок слід організовувати в кожній віковій групі протягом тижня. Їх має бути не більше двох, щоб не перевантажувати дітей. Визначити, як чергуватимуться тематичні прогулянки впродовж місяця.
  • Роздати пам’ятки «Проводимо тематичні прогулянки в дитячому садку».

Питання для обговорення

  • Планування змісту прогулянок з дітьми в літній період.
  • Безпека життєдіяльності дітей під час літніх прогулянок.
  • Особливості організації тематичних прогулянок.

Завдання для педагогів

  • Узгодити з вимогами документацію щодо організації прогулянок у літній період.
  • Опрацювати методичні рекомендації щодо організації тематичних прогулянок у різних вікових групах.
  • Додати в план роботи з дітьми в літній період прогулянки-розваги, прогулянки-дослідження, спортивні прогулянки.
  • Підготувати дидактичні матеріали для організації тематичних прогулянок.


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді