Організація освітнього процесу в дитсадках у літній період: рекомендації

Дізнайтеся, як організувати освітній процес в літній період відповідно до методрекомендацій МОН

 

 

Беріть у роботу рекомендації МОН і організуєте для ваших вихованців безпечний літній оздоровчий період.

Головне завдання закладів дошкільної освіти – зосередитись на збереженні, зміцненні й відновленні фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей. 

Давайте пригадаємо, що потрібно врахувати у роботі закладів освіти.

Організуйте діяльність дитсадка: добірка матеріалів

Планування освітнього процесу

Плануйте організацію освітнього процесу в літній період так, щоб максимально:

  • забезпечити психологічний комфорт дітей та всіх учасників освітнього процесу;
  • налагодити умови для відновлення нервової системи дітей та всіх учасників освітнього процесу;
  • посилити реабілітаційний напрям;
  • активізувати роботу практичного психолога або психологічної служби;
  • забезпечити безпечне освітнє середовище і психолого-педагогічний супровід освітнього процесу.

Завдання педагогів — допомогти дітям подолати негативні наслідки травмівних подій та адаптуватися до нових обставин їхнього життя.

Порекомендуйте педагогам залучати практичного психолога до планування освітнього процесу й враховувати його рекомендації під час освітньої діяльності.

Планувати освітній процес педагоги мають, орієнтуючись на тривале перебування в природному середовищі із залученням усіх природних ресурсів (повітря, вода, сонце, пісок, рослини, природне довкілля тощо), які сприяють загальному розвитку дитини та її освіті в цей період.

Освітню діяльність педагоги здійснюють на основі плану роботи на навчальний рік і літній період, що схвалила педагогічна рада закладу та затвердив керівник.

План роботи на літній період може бути як складовою Плану роботи закладу на навчальний рік, так і окремим документом.

Календарний план передбачає організацію життєдіяльності дітей протягом дня на день / тиждень, два тижні — для груп дітей раннього віку.

Календарному плануванню освітньої роботи передують перспективне планування комплексів ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, загартовувальних заходів із зазначенням назв процедур і норм загартування, форм взаємодії з батьками (назва заходу, тема, дата проведення), завдання щодо виховання культурно-гігієнічних навичок.

Важливо формувати та закріплювати питання щодо культурно-гігієнічних навичок, які мають бути відображені в плануванні вихователя.

 

Безпека життєдіяльності

Приділіть увагу заходам безпеки в разі надзвичайної ситуації.

Проведіть Тиждень безпеки дитини. У його межах організуйте освітню діяльність з дітьми за напрямами:

  • правила безпеки під час евакуації, мінної безпеки;
  • правила дорожнього руху;
  • правила поведінки на вулиці, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми;
  • правила безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, у лісі, біля водойми;
  • користування електричними й газовими приладами;
  • запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.

При проведенні роз’яснювальної роботи серед вихованців щодо необхідності дотримання ними правил безпеки педагогам важливо говорити, що вони знають, як убезпечити себе, повторювати правила, як поводитися під час сирени, та правила безпеки під час обстрілів; закріплювати інформацію, яку дитина має знати відповідно до віку: власне прізвище та ім’я, адресу, кого з дорослих і де можна знайти, якщо дитина опинилась сама.

Порекомендуйте педагогам систематично моніторити стан фізичного та психологічного здоров’я дітей протягом дня.

Організація освітньої взаємодії з дітьми

Проведіть підготовчу роботу:

  • інструктаж з питань безпеки життєдіяльності дітей, техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, охорони праці працівників закладу;
  • поповнення та поновлення матеріалів для батьків (пам’ятки, буклети, рекомендації) щодо відпочинку з дитиною, профілактики травм і нещасних випадків із дітьми в літній період, інформації з домедичної допомоги дітям;
  • забезпечення дидактичними іграми та матеріалами для організацї художньої діяльності дітей на вулиці;
  • забезпечення іграшками для ігор з вітром, піском, водою тощо.

Затвердьте на початок літнього періоду режим дня в усіх вікових групах відповідно до орієнтовного розподілу часу на процеси життєдіяльності дітей та чинної програми, за якою працює заклад.

Створіть умови для максимального перебування дітей на свіжому повітрі, денного сну та різних видів відпочинку, відповідно до віку дітей.

Робота з батьками

У ЗДО, де призупинено освітній процес у зв’язку з воєнними діями, педагоги виконують функцію модераторів, які пропонують педагогічну підтримку родинного виховання батькам.

Щоб цей супровід був дієвим, порадьте вихователям у календарному плануванні на місяць / тиждень визначити теми та завдання, які вони надаватимуть батькам у доступному форматі конкретного регіону: вайбер, телеграм за наявності комунікацій.

Для закріплення та формування у дітей знань і вмінь у межах вибраних тем педагогічної підтримки родинного виховання порекомендуйте педагогам добирати та відправляти батькам невеликі завдання з урахуванням можливостей кожного вихованця.

Що порадити.

1. Онлайн-матеріали, розміщені на сайті МОН: «Сучасне дошкілля під крилами захисту», «THE LEGO FOUNDATION» — ігрові онлайн-взаємодії для дошкільнят.

2. Telegram-канал «Підтримай дитину» (https://t.me/pidtrumaidutuny), що створили педагоги та дитячі психологи за підтримки МОН.

Оздоровлення дітей

Спрямуйте діяльність закладу на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей дошкільного віку, забезпечення активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок у процесі різних видів дитячої діяльності: рухової, ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, художньої, предметно-практичної тощо.

Якщо у закладі дистанційна форма освітнього процесу, то рекомендуйте педагогам запропонувати батькам дітей раннього й дошкільного віку відеоматеріали та ресурсну підтримку, які дозволять у літній оздоровчий період продовжити цілеспрямовану систематичну освітню діяльність із розвитку малюків. Особливу увагу необхідно приділити руховій активності, використанню природних засобів для оздоровлення дітей, правилам безпеки. Організуйте дослідно-експериментальну діяльність для дітей. Її доцільно організовувати з дітьми, починаючи з молодшого дошкільного віку, які могли б не тільки спостерігати та відповідати на питання, а й самостійно повторити експеримент.

Робота з питань мінної безпеки

Оскільки діти більше часу перебувають на свіжому повітрі, порадьте вихователям систематично звертати увагу дітей на правила поведінки у разі виявлення підозрілого предмета. Для просвітницької роботи з дітьми з питань мінної безпеки краще обрати казки, загадки, вірші, ігрові ситуації, мультфільми, різні види театру. Практичних навичок діти можуть набути під час ігрової діяльності:

  • словесні ігри — «Можна або ні», «Безпечно — небезпечно»
  • настільно-друковані ігри: ігри-мандрівки «Прогулянка з псом Патроном», «Безпечне лото»
  • рухливі ігри «Безпечна стежинка», «Безпечна прогулянка», «Крокуй обережно» тощо.

Основна умова запобігання мінної небезпеки для дошкільників — пильність дорослих, постійний контроль у період прогулянок та у разі перебування дітей за межами безпечного місця, поінформованість близьких людей про можливі ризики.

 

 

 

Джерело: за матеріалами журналу Практика управління дошкільним закладом

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді