Чи готові педагоги до роботи влітку: як перевірити
План роботи на літній оздоровчий період: структура
Укладайте план роботи на літній період в ЗДО, враховуючи структуру плану роботи закладу дошкільної освіти на рік.
Орієнтовна структура плану роботи на літній період містить такі складові:
- завдання роботи ЗДО на оздоровчий період
- робота методкабінету, методична робота з кадрами —
- консультації
- практикуми
- взаємне відвідування занять
- примірне перспективне планування
- поповнення ЗДО літературою, посібниками, іграшками тощо
- дослідження ходу і стану оздоровлення дітей, організації життєдіяльності дошкільників
- організаційно-педагогічна робота: співпраця зі школами, бібліотеками та іншими установами, з батьками дітей; проведення свят і розваг
- робота медичного кабінету
- адміністративно-господарська діяльність:
- ремонт
- придбання інвентарю
- озеленення території тощо.
Змінюйте назви і порядок розділів за необхідності.
Роботу з дитиною раннього віку педагогам слід не вибудовувати за принципом розвитку окремих психічних процесів, а скеровувати на загальне, максимально різнобічне ознайомлення малюка зі світом предметів, людей і взаємин.
Календарне планування на літній оздоровчий період в ЗДО
Перед календарним плануванням роботи на щодень, виконайте перспективне планування:
- ранкової гімнастики
- гімнастики після денного сну
- загартувальних заходів
- взаємодії з батьками.
Оберіть самі модель календарного планування, в основі можуть бути:
- режимні моменти
- види діяльності
- лінії розвитку та ін.
Вибираючи форми роботи з дітьми, візьміть до уваги ймовірне утворення зведених різновікових груп. Передбачте роботу по підгрупах, диференціюйте завдання і види діяльності.
Залучаючи дошкільників до різних видів діяльності, враховуйте:
- вік дітей
- погоду
- місце проведення
- характер попередньої та наступної діяльності.
На літній оздоровчий період у закладі дошкільної освіти, сплануйте роботу так, аби діти:
- проводили максимум часу свіжому повітрі;
- спали вдень достатньо для свого віку
- збалансовано харчувалися
- мали оптимальну рухову активність;
- дотримувалися повітряного і водного режиму, вимог до одягу і взуття.
Скоротіть перебування дошкільників на свіжому повітрі, якщо:
- сильний вітер
- температура повітря вище + 35о С у затінку
- злива
- гроза.
План роботи вихователя на літній оздоровчий період в ЗДО
Під час літнього оздоровчого періоду в ЗДО вихователь:
- Проводить опитування батьків щодо відвідування дітьми дошкільного закладу влітку.
- Інформує батьків, які не планують водити дитину до дошкільного закладу влітку, про те, що за їхньою дитиною зберігатиметься місце під час літнього оздоровчого періоду протягом 75 днів. Пропонує батькам написати відповідні заяви.
- Оновлює інформаційні стенди для батьків — вони презентують інформацію на актуальні для літнього оздоровлення теми, наприклад «Правила поведінки на відкритих водоймах», «Ігри з піском, повітрям і водою»; змінює розпорядок дня; уточнює правила для батьків; оновлює інформацію на ширмах тощо.
- Розробляє пам’ятки для інформування батьків щодо запобігання харчовим отруєнням, зокрема грибами, ягодами; поповнює тематичні папки: добірками віршів та оповідань про літо, переліком рухливих ігор, спостережень у природі, рекомендацій щодо організації праці, екскурсій, походів тощо.
- Упорядковує обладнання фізкультурних куточків, куточків самостійної художньої діяльності та експерементаріумів.
- Розробляє перспективні плани освітнього процесу, зокрема розваг та оздоровчих заходів.
- Поповнює картотеку методичних розробок та дидактичних засобів.
- Готуює й оновлює іграшки, атрибути та обладнання для організації ігрової, творчої та пошуково-дослідницької діяльності на свіжому повітрі.
Види діяльності під час літнього оздоровчого періоду
Які види діяльності запланувати в різний час
Під час ранкового прийому |
|
Після сніданку | заняття (зокрема комплексні та інтегровані):
У дні екскурсій, прогулянок за межі ЗДО заняття з фізкультури не проводьте |
Упродовж дня |
|
У вечірні години | Плануйте активність залежно від діяльності дошкільників дітей упродовж дня. Врахуйте необхідність зменшити навантажень на вихованця |