План роботи на літній оздоровчий період в ЗДО

Автор
фахівець з дошкільної освіти, редактор освітянських видань, Київ
Основне завдання ЗДО влітку — оздоровити дітей, створити простір для їх активного відпочинку. Як організувати роботу так, щоб освітнє середовище було безпечним для дітей, щоб вони не лише загартувалися, зміцніли, а й отримали нові враження, позитивні емоції, – читайте у статті. Також ловіть підказки, як скласти план роботи на літній період
План роботи на літній оздоровчий період в ЗДО      План проведення тематичних тижнів у літній період  
       Скачати  

             

Літній оздоровчий період в ЗДО: нормативка для планування

Літньо-оздоровчий період у ЗДО планують з урахуванням таких нормативних документів:

Внутрішня система якості освіти ЗДО: ВЕБІНАР

План роботи на літній оздоровчий період: структура

План роботи на літній період розробляють перед початком нового навчального року. Наприкінці навчального року, зазвичай у травні, план коректують, додатково заслуховують і затверджують на засіданні педради.

Укладайте план роботи на літній оздоровчий період в ЗДО з урахуванням структури плану роботи закладу дошкільної освіти на рік.

Орієнтовна структура плану роботи на літній період:

  • завдання роботи ЗДО на оздоровчий період
  • робота методкабінету, методична робота з кадрами —
    • консультації
    • практикуми
    • взаємне відвідування занять
    • примірне перспективне планування
    • поповнення ЗДО літературою, посібниками, іграшками тощо
  • дослідження стану оздоровлення дітей, організації життєдіяльності дошкільників
  • організаційно-педагогічна робота: співпраця зі школами, бібліотеками та іншими установами, з батьками дітей; проведення свят і розваг
  • робота медичного кабінету
  • адміністративно-господарська діяльність:
    • ремонт
    • придбання інвентарю
    • озеленення території тощо.

Змінюйте назви і порядок розділів за необхідності.

Літній оздоровчий період у ЗДО: завдання вихователя-методиста 

Для забезпечення ефективного оздоровлення й повноцінного відпочинку дітей, які відвідуватимуть ЗДО влітку, план роботи вихователя-методиста містить такі завдання:

  • провести організаційно-профілактичну роботу з педагогами з питань безпеки життєдіяльності, охорони життя і здоров’я дітей, охорони праці, засвоєння правил дорожнього руху, пожежної безпеки;
  • внести зміни в розклад занять, розпорядок дня дітей;
  • перевірити безпечність обладнання у складі створеної директором комісії;
  • взяти участь у складанні акту огляду приміщень та території ЗДО, за наявності порушень надати рекомендації для їх усунення;
  • розробити методичні рекомендації й надати методичну допомогу вихователям та іншим педагогам з питань організації освітнього процесу в літній оздоровчий період, календарного планування;
  • скласти перелік організованих видів діяльності дітей різних вікових груп, заходи оздоровчо-профілактичної роботи на літній період, план роботи закладу на літній період (за потреби внести корективи);
  • затвердити план заходів музично-естетичного та фізкультурно-оздоровчого циклів на літній період;
  • проконтролювати оновлення змісту стендової інформації для педагогів і батьків;
  • розробити маршрути на «доріжках здоров’я» та екологічній стежині, оздоровчі, пізнавальні та екологічні квести.

Літній оздоровчий період в ЗДО: календарне планування 

Перед календарним плануванням роботи на щодень, виконайте перспективне планування:

Оберіть модель календарного планування. В її основі можуть бути:

  • режимні моменти;
  • види діяльності;
  • лінії розвитку та ін.

Обираючи форми роботи з дітьми, візьміть до уваги ймовірне утворення зведених різновікових груп. Передбачте роботу по підгрупах, диференціюйте завдання і види діяльності.

Залучаючи дошкільників до різних видів діяльності, враховуйте вік дітей, погоду, місце проведення, характер попередньої та наступної діяльності.

На літній оздоровчий період у закладі дошкільної освіти сплануйте роботу так, аби діти:

  • проводили максимум часу на свіжому повітрі;
  • спали вдень достатньо для свого віку;
  • збалансовано харчувалися;
  • мали оптимальну рухову активність;
  • дотримувалися повітряного і водного режиму, вимог до одягу і взуття.

Під час планування прогулянок робіть їх довшими, додавайте ігри з водою, збільшуйте тривалість та різноманітність рухливих ігор та загартувальних процедур.

Скоротіть перебування дошкільників на свіжому повітрі у разі сильного вітру, температури повітря понад + 35о С у затінку, зливи, грози.

План роботи вихователя на літній оздоровчий період в ЗДО

Під час літнього оздоровчого періоду в ЗДО вихователь:

  • проводить опитування батьків щодо відвідування дітьми дошкільного закладу влітку;
  • інформує батьків, які не планують водити дитину до дошкільного закладу влітку, про те, що за їхньою дитиною зберігатиметься місце під час літнього оздоровчого періоду протягом 75 днів. Пропонує батькам написати відповідні заяви;
  • оновлює інформаційні стенди для батьків — вони презентують інформацію на актуальні для літнього оздоровлення теми, наприклад «Правила поведінки на відкритих водоймах», «Ігри з піском, повітрям і водою»; змінює розпорядок дня; уточнює правила для батьків; оновлює інформацію на ширмах тощо;
  • розробляє пам’ятки для інформування батьків щодо запобігання харчовим отруєнням, зокрема грибами, ягодами; поповнює тематичні папки добірками віршів та оповідань про літо, переліком рухливих ігор, спостережень у природі, рекомендацій щодо організації праці, екскурсій, походів тощо;
  • упорядковує обладнання фізкультурних куточків, куточків самостійної художньої діяльності та експерементаріумів;
  • розробляє перспективні плани освітнього процесу, зокрема розваг та оздоровчих заходів;
  • поповнює картотеку методичних розробок та дидактичних засобів;
  • готуює й оновлює іграшки, атрибути та обладнання для організації ігрової, творчої та пошуково-дослідницької діяльності на свіжому повітрі.

Тематичні тижні на літо

План на літній оздоровчий період може містити проведення тематичних тижнів у ЗДО.

Пропонуємо орієнтовний план проведення тематичних тижнів у літній період (скачайте на початку статті).

Літній оздоровчий період в ЗДО: види діяльності протягом дня

Розглянемо, які види діяльності запланувати в різний час.

Під час ранкового прийому

  • бесіди і розмови з підгрупами та окремими дітьми
  • індивідуальна робота
  • спостереження за довкіллям
  • ігри:
    • дидактичні
    • рухливі (малої і середньої рухливості)
    • конструкторсько-будівельні
  • трудові доручення й чергування
  • самостійна діяльність тощо

Після сніданку

заняття (зокрема комплексні та інтегровані):

  • фізичні
  • пізнавальні
  • мовленнєві
  • художньо-естетичні

У дні екскурсій, прогулянок за межі ЗДО заняття з фізкультури не проводьте

Упродовж дня

  • ігри (приділіть увагу зокрема іграм з піском і водою)
  • праця
  • досліди та спостереження
  • самостійна діяльність
  • індивідуальна робота
  • читання, розповідання, інсценування творів
  • розваги: фізкультурні, музичні, літературні; показ вистав у ляльковому театрі, дитячі концерти

У вечірні години

Плануйте активність залежно від діяльності дітей упродовж дня. Врахуйте необхідність зменшити навантажень на них



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді