Які і скільки посадових інструкцій розроблюють у дошкільному закладі

Автор
експерт з питань освіти, голова Всеукраїнської Асоціації працівників дошкільної освіти
Посадові інструкції складає і затверджує керівник дошкільного закладу, керуючись нормативними вимогами. Скільки ж цих інструкцій і для кого розробляти?
 Які і скільки посадових інструкцій розроблюють у дошкільному закладі Скачати

Нормативний документ, обов’язковий з питань управління персоналом у дошкільному закладі, — Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників

ДКХПП:

  • визначає перелік основних робіт, властивих тій чи тій посаді/професії
  • забезпечує єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад/професій.

Посадові та робочі інструкції: оновлювати чи ні

Вимоги до розроблення інструкцій викладено у Загальних положеннях Випуску 1 ДКХПП «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» (затв. наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336).

Посадові інструкції VS Робочі інструкції

Щоб не припускатися помилок, варто розрізняти:

посадові інструкції

робочі інструкції

розробляють для керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців

призначені для професій (посад) робітників

Робочі інструкції майже не відрізняються від посадових. Одна з відмінностей — у назвах окремих розділів:

Розділи посадової інструкції

Розділи робочої інструкції

Загальні положення

Загальні положення (за потреби)

Завдання та обов’язки

Завдання та обов’язки

Приклади робіт (за потреби)

Права

Права

Відповідальність

Відповідальність

Повинен знати

Повинен знати

Кваліфікаційні вимоги

Кваліфікаційні вимоги

Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

Взаємовідносини (зв’язки) за професією (за потреби)

У заголовках інструкцій ніколи не зазначають ПІБ працівника — лише назву посади чи професії.

Скільки інструкцій потрібно

Посадові та робочі інструкції складають для працівників усіх посад і професій, що вказані у штатному розписі.

Тобто

Скільки у штатному розписі ДНЗ посад і професій — стільки й має бути інструкцій

Для директора закладу дошкільної освіти можна не складати посадову інструкцію: його правове положення, основні завдання, обов’язки, права та відповідальність визначені статутом закладу. 

Назва посади чи професії має відповідати професійній назві роботи за Національним класифікатором України ДК 003:2010 «Класифікатор професій».

Перелік посадових інструкцій ЗДО

У таблиці — орієнтовний перелік посадових інструкцій. Обираєте ті, що необхідні вам відповідно до штатного розпису вашого дошкільного закладу. 

АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКИЙ ПЕРСОНАЛ

  • діловод

ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ

  • вчитель-дефектолог
  • вчитель-логопед
  • практичний психолог

НАВЧАЛЬНО-ДОПОМІЖНИЙ ПЕРСОНАЛ

  • помічник вихователя групи для дітей раннього віку
  • помічник вихователя групи для дітей дошкільного віку

МЕДИЧНІ ПРАЦІВНИКИ

  • лікар-педіатр
  • сестра медична
  • сестра медична з дієтичного харчування
  • сестра медична з лікувальної фізкультури
  • сестра медична з масажу
  • сестра медична з фізіотерапії
  • сестра медична старша

ПРАЦІВНИКИ БУХГАЛТЕРІЇ

  • головний бухгалтер

ТЕХНІЧНИЙ ТА ОБСЛУГОВУВАЛЬНИЙ ПЕРСОНАЛ

  • водій автотранспортних засобів категорії «D»
  • каштелян
  • комірник
  • кухар
  • машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни)
  • опалювач
  • оператор котельні
  • оператор хлораторної установки 2 розряду
  • оператор хлораторної установки 3 розряду
  • прибиральник службових приміщень
  • робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків 2 розряду
  • робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків 3 розряду
  • робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків 4 розряду
  • садівник
  • слюсар-електромонтер
  • сторож
  • шеф-кухар

Посадові інструкції працівників ЗДО під час воєнного стану

Нормативного акта, який містив би обмеження строку дії інструкцій, не затверджено, так само як і для більшості організаційно-розпорядчих документів. І нормативні акти не зобов’язують роботодавця переглядати інструкції. Однак на плин освітянського життя останніми роками вплинули непередбачувані події, особливо війна. Працівники закладу почали організовувати роботу чи виконувати ті чи ті обов’язки у новому форматі: брати участь у засіданнях педради онлайн, ознайомлюватися та ознайомлювати з документами по вайберу, провадити освітній процес у змішаній, дистанційній формах, вести електронний документообіг тощо.

Також працівники почали виконувати нові завдання, наприк­лад проводити огляд дітей, евакуйовувати їх до сховищ та організовувати там освітній процес, надавати психолого-педагогічну підтримку родинам, надягати захисний одяг, щоб виконати роботи, яких не було дотепер тощо.

Якщо у працівника з’явилася нова трудова функція чи він має виконувати, організовувати нову роботу, якої не було прописано в чинній інструкції, то переглянути документ необхідно.

Перегляньте інструкції лише за тими посадами, робота чи певна функція за якими змінилися. Наприклад, у інструкції діловода не було норми про можливість ведення документів та ознайомлення з ними електронними способами. Звісно, керівник видає відповідні накази, у яких є нові норми. Однак основним документом як при прийманні працівника на роботу, так і у процесі виконання повсякденної роботи є інструкція. Щоб не було конфліктів між вами й працівником, інструкція має містити усі завдання та обов’язки, які має виконувати працівник у будь-який період (карантинний, воєнний тощо).

Необхідність переглядати чи вносити зміни до інструкцій також може бути обумовлена тим, що змінили:

  • назву закладу чи структурного підрозділу;
  • організаційну структуру;
  • штатний розпис;
  • положення про структурний підрозділ (зміна завдань структурного підрозділу).

Висновок. Інструкції доцільно періодично переглядати, зокрема й під час воєнного стану.

 



зміст

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді