Які і скільки посадових інструкцій розроблюють у дошкільному закладі
Скачати
Нормативний документ, обов’язковий з питань управління персоналом у дошкільному закладі, — Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників
ДКХПП:
- визначає перелік основних робіт, властивих тій чи тій посаді/професії
- забезпечує єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад/професій.
Посадові та робочі інструкції: оновлювати чи ні
Вимоги до розроблення інструкцій викладено у Загальних положеннях Випуску 1 ДКХПП «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» (затв. наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336).
Посадові інструкції VS Робочі інструкції
Щоб не припускатися помилок, варто розрізняти:
посадові інструкції | робочі інструкції |
розробляють для керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців | призначені для професій (посад) робітників |
Робочі інструкції майже не відрізняються від посадових. Одна з відмінностей — у назвах окремих розділів:
Розділи посадової інструкції | Розділи робочої інструкції |
Загальні положення | Загальні положення (за потреби) |
Завдання та обов’язки | Завдання та обов’язки |
– | Приклади робіт (за потреби) |
Права | Права |
Відповідальність | Відповідальність |
Повинен знати | Повинен знати |
Кваліфікаційні вимоги | Кваліфікаційні вимоги |
Взаємовідносини (зв’язки) за посадою | Взаємовідносини (зв’язки) за професією (за потреби) |
У заголовках інструкцій ніколи не зазначають ПІБ працівника — лише назву посади чи професії.
Скільки інструкцій потрібно
Посадові та робочі інструкції складають для працівників усіх посад і професій, що вказані у штатному розписі.
Для директора закладу дошкільної освіти можна не складати посадову інструкцію: його правове положення, основні завдання, обов’язки, права та відповідальність визначені статутом закладу.
Назва посади чи професії має відповідати професійній назві роботи за Національним класифікатором України ДК 003:2010 «Класифікатор професій».
Перелік посадових інструкцій ЗДО
У таблиці — орієнтовний перелік посадових інструкцій. Обираєте ті, що необхідні вам відповідно до штатного розпису вашого дошкільного закладу.
АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКИЙ ПЕРСОНАЛ | |
| |
ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ | |
| |
| |
| |
НАВЧАЛЬНО-ДОПОМІЖНИЙ ПЕРСОНАЛ |
|
| |
МЕДИЧНІ ПРАЦІВНИКИ |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
ПРАЦІВНИКИ БУХГАЛТЕРІЇ |
|
ТЕХНІЧНИЙ ТА ОБСЛУГОВУВАЛЬНИЙ ПЕРСОНАЛ |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Посадові інструкції працівників ЗДО під час воєнного стану
Нормативного акта, який містив би обмеження строку дії інструкцій, не затверджено, так само як і для більшості організаційно-розпорядчих документів. І нормативні акти не зобов’язують роботодавця переглядати інструкції. Однак на плин освітянського життя останніми роками вплинули непередбачувані події, особливо війна. Працівники закладу почали організовувати роботу чи виконувати ті чи ті обов’язки у новому форматі: брати участь у засіданнях педради онлайн, ознайомлюватися та ознайомлювати з документами по вайберу, провадити освітній процес у змішаній, дистанційній формах, вести електронний документообіг тощо.
Також працівники почали виконувати нові завдання, наприклад проводити огляд дітей, евакуйовувати їх до сховищ та організовувати там освітній процес, надавати психолого-педагогічну підтримку родинам, надягати захисний одяг, щоб виконати роботи, яких не було дотепер тощо.
Якщо у працівника з’явилася нова трудова функція чи він має виконувати, організовувати нову роботу, якої не було прописано в чинній інструкції, то переглянути документ необхідно.
Перегляньте інструкції лише за тими посадами, робота чи певна функція за якими змінилися. Наприклад, у інструкції діловода не було норми про можливість ведення документів та ознайомлення з ними електронними способами. Звісно, керівник видає відповідні накази, у яких є нові норми. Однак основним документом як при прийманні працівника на роботу, так і у процесі виконання повсякденної роботи є інструкція. Щоб не було конфліктів між вами й працівником, інструкція має містити усі завдання та обов’язки, які має виконувати працівник у будь-який період (карантинний, воєнний тощо).
Необхідність переглядати чи вносити зміни до інструкцій також може бути обумовлена тим, що змінили:
- назву закладу чи структурного підрозділу;
- організаційну структуру;
- штатний розпис;
- положення про структурний підрозділ (зміна завдань структурного підрозділу).
Висновок. Інструкції доцільно періодично переглядати, зокрема й під час воєнного стану.