Образ цілеспрямованої і небайдужої людини сприяє створенню довірливої атмосфери безпосередньо під час зборів, а у перспективі — побудові надійних ділових взаємин із батьками. Трапляється, батьки приходять на збори налаштованими на конфлікт, а не на продуктивну розмову. У такому разі в силах педагога виправити цю ситуацію і справити приємне враження. Або… посилити негативне.
Розгляньмо типові помилки педагога — ті його дії на батьківських зборах, які не лише не сприяють конструктивному спілкуванню і псують його репутацію в очах батьків, а іноді можуть навіть спровокувати агресію з їхнього боку.
Коротко про головне
Аби не наражатися на неприємності, заборонено:
- дорікати батькам за те, що вони пропустили попередні батьківські збори, або вимагати обов’язкової присутності на наступних
- негативно оцінювати успіхи всіх дітей загалом
- наголошувати на важливості окремих видів дитячої діяльності, применшуючи роль інших
- некоректно спілкуватися з батьками, говорити повчальним, менторським тоном
- «відчитувати» батьків за рівень вихованості їхніх дітей, озвучуючи і коментуючи витівки дошкільників
- вирізняти щоразу тих самих дітей з-поміж інших як у позитивному, так і в негативному плані
- порівнювати дітей між собою
- з’ясовувати ставлення батьків до себе
- повідомляти батькам на загал будь-яку особисту інформацію, що стосується певної сім’ї або дитини
- підвищувати власний авторитет за рахунок чуток про інших педагогів, адміністрацію, обмовляти їх
- виокремлювати одних батьків з-поміж інших
- обирати монолог провідним засобом спілкування з батьками — будувати батьківські збори винятково на основі власного виступу
- нехтувати регламентом батьківських зборів, не стежити за часом і затягувати їх.
Уникайте цих помилок, дотримуйтеся правил етики, будьте тактовні та коректні.