Для забезпечення ефективностi будь-якого засiдання педагогiчної ради перед тим, як безпосередньо розпочинати роботу над складанням порядку денного засiдання (далi — порядок денний), слiд визначити тему засiдання. Вона має бути зрозумiлою як органiзаторам, так i кожному члену педагогiчної ради та вiдображати освiтню проблему (або комплекс проблем), зазначену в рiчному планi роботи навчального закладу.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Тому варто насамперед потурбуватися про те, щоб формулювання питань порядку денного були конкретними i чiткими та уникати подвiйного тлумачення понять.
Порядок денний є планом проведення будь-якого заходу, зокрема й засiдання педагогiчної ради. Що ретельнiше ви обмiркуєте питання, винесенi на обговорення, то ефективнiшим буде засiдання.
Засiдання педагогiчної ради без заздалегiдь продуманого порядку денного нерiдко перетворюються на поверхове обговорення теми, на беззмiстовнi розмови, пiд час яких важко зосередитися на ключових питаннях, виробити та ухвалити конструктивнi рiшення. Учасники непiдготовлених засiдань педагогiчної ради нерiдко вимушенi гаяти час на очiкування запитуваної iнформацiї, що негативно впливає на ритм обговорення, а отже, й на його результативнiсть.
Плануючи засiдання педагогiчної ради, не варто боятися великого за обсягом порядку денного, але це за умови ретельного аналiзу кожного його питання.
Існують два протилежнi погляди на те, у якiй послiдовностi розмiщувати питання порядку денного для обговорення:
- перший — винести на розгляд у перших пунктах найважливiшi та найскладнiшi питання, оскiльки на початку засiдання присутнi ще не стомилися i беруть активну участь в обговореннi;
- другий — питання, що потребують дискусiї та ретельного опрацювання, слiд розглядати в середнiй частинi засiдання, а питання, на обговорення яких не витрачатиметься багато часу, — на початку i наприкiнцi засiдання.
Питання порядку денного варто розмiщувати за важливiстю, складнiстю, часом, вiдведеним для їх обговорення.
Пiсля кожного питання порядку денного зазначають форму доповiдi, iнiцiали, прiзвище та посаду доповiдача.
Якщо пiд час пiдготовки засiдання педагогiчної ради отримано оперативну iнформацiю, що змiнює прiоритети обговорюваних питань, то порядок денний можна i потрiбно змiнювати.