Річний план роботи школи є формою довгострокового планування. Його:
- розроблює адміністративна команда
- схвалює на засіданні педагогічна рада
- затверджує керівник закладу.
Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати
План роботи школи на рік: управління процесом
Планування — найважливіший управлінський процес, що відбувається в три етапи:
- виробництво — розроблення
- прийняття — схвалення, затвердження
- здійснення — реалізація.
Визначаючи завдання плану, кожне «прив’язують» до конкретного виконавця.
Аби запустити механіку розвитку системи, її якісного оновлення, під час планування:
- опираються на дані про реальний стан функціонування закладу (керівник визначає його, готуючись до щорічного звіту)
- враховують максимальні можливості членів колективу.
Загальне керівництво процесами планування та реалізації плану здійснює директор закладу. При цьому він:
- керується потребами учасників освітнього процесу
- можливостями ресурсного забезпечення
- враховує продуктивність колективу
- виявляє невикористані можливості, «вузькі» місця, типові недоліки чи промахи.
КМУ вніс зміни до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку. Підготували для вас шпаргалку з підказками.
Річний план роботи школи: підготовка
План роботи закладу на наступний навчальний рік постає у результаті творчості однодумців, зорієнтованих на конкретні й чіткі цілі.
Ефективності досягають, якщо:
- аналізують реальний стан справ, аби оцінити рівень роботи закладу на момент планування
- визначають і докопуються суті соціально-педагогічних проблем, що розв’язуватиме колектив
- аргументують рівень, якого необхідно досягти на кінець запланованого періоду
- добирають оптимальні шляхи й засоби досягнення нового запланованого рівня діяльності
- залучають до аналізування та планування якомога більшу частину колективу.
Зазвичай наприкінці навчального року за результатами аналізу адміністрація закладу:
- виокремлює проблеми на наступний навчальний рік
- дає завдання укласти матеріали до розроблення розділів плану.
- розглядають питання планування роботи навчального закладу на наступний рік
- обговорюють і уточнюють проблеми та завдання, над якими працюватиме колектив
- створюють групи педагогів для складання розділів плану
- дають завдання підготувати матеріали до того чи того розділу річного плану.
По закінченні навчального року на основі зібраного матеріалу складають план роботи закладу на наступний навчальний рік. Цьогоріч, на 2024-2025 навчальний рік.
Рецепт плану роботи закладу освіти
Планування як процес передбачає кілька етапів, які взаємопов’язані, логічно йдуть один за одним і утворюють єдине ціле:
етап |
| сутність | ||
ДІАГНОСТИКА |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Аналіз можна проводити за допомогою таких методик, як: | |
ІДЕНТИФІКАЦІЯ, |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
ОБГОВОРЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
УСТАНОВЛЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
ВИЗНАЧЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
ПЕРЕДБАЧЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
– конкретність – вимірюваність – досяжність – актуальність – вирішуваність за певний проміжок часу | |
|
|
|
| |
ПЛАНУВАННЯ |
|
| ||
ОЦІНЮВАННЯ |
|
| ||
ОФОРМЛЕННЯ |
|
| ||
СКЛАДАННЯ |
|
|
Структура річного плану роботи школи
Вступ
У цьому розділі стисло:
- подають аналіз роботи школи у минулому навчальному році
- визначають завдання на новий навчальний рік.
Аналітична частина вступу може містити такі блоки:
Статистична інформація |
|
|
Досягнення у виконанні програмі розвитку закладу |
|
|
Проблеми |
|
|
Визначення завдань на новий навчальний рік |
|
– позитивними зрушеннями в успішності школярів, становленні системи цінностей, заходах здоров’язбереження учнів, соціального захисту дітей – поліпшенням освітнього процесу – забезпеченням підвищення рівня професійної компетентності педагогів – розвитком громадсько-активної школи – удосконаленням системи управління закладом – забезпеченням умов, необхідних для реалізації плану роботи на навчальний рік |
Основна частина
Основна частина плану роботи — це структурований відповідно до визначених розділів зміст діяльності школи у наступному навчальному році.
Єдиної, обов’язкової структури немає, але є
Додатки
Оскільки план призначений регламентувати і координувати діяльність учасників освітнього процесу, колегіальних органів та органів самоврядування, то додатками звичайно є:
|
|
|
| ||
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
| ||
|
| |
|
|
|
|
| |
Залучивши до процесу планування якомога більшої кількості корисних членів колективу, отримаєте якісно інший продукт — досконалий річний план роботи школи.
Як розвантажити себе