Річний план роботи школи є формою довгострокового планування. Його:
- розроблює адміністративна команда
- схвалює на засіданні педагогічна рада
- затверджує керівник закладу.
Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати
План роботи школи на рік: управління процесом
Планування — найважливіший управлінський процес, що відбувається в три етапи:
- виробництво — розроблення
- прийняття — схвалення, затвердження
- здійснення — реалізація.
Визначаючи завдання плану, кожне «прив’язують» до конкретного виконавця.
Аби запустити механіку розвитку системи, її якісного оновлення, під час планування:
- опираються на дані про реальний стан функціонування закладу (керівник визначає його, готуючись до щорічного звіту)
- враховують максимальні можливості членів колективу.
Загальне керівництво процесами планування та реалізації плану здійснює директор закладу. При цьому він:
- керується потребами учасників освітнього процесу
- можливостями ресурсного забезпечення
- враховує продуктивність колективу
- виявляє невикористані можливості, «вузькі» місця, типові недоліки чи промахи.
![image46](/webpcache/images/stat_pages/about/PUZO_Pedrada.png.webp)
КМУ вніс зміни до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку. Підготували для вас шпаргалку з підказками.
Річний план роботи школи: підготовка
План роботи закладу на наступний навчальний рік постає у результаті творчості однодумців, зорієнтованих на конкретні й чіткі цілі.
Ефективності досягають, якщо:
- аналізують реальний стан справ, аби оцінити рівень роботи закладу на момент планування
- визначають і докопуються суті соціально-педагогічних проблем, що розв’язуватиме колектив
- аргументують рівень, якого необхідно досягти на кінець запланованого періоду
- добирають оптимальні шляхи й засоби досягнення нового запланованого рівня діяльності
- залучають до аналізування та планування якомога більшу частину колективу.
Зазвичай наприкінці навчального року за результатами аналізу адміністрація закладу:
- виокремлює проблеми на наступний навчальний рік
- дає завдання укласти матеріали до розроблення розділів плану.
- розглядають питання планування роботи навчального закладу на наступний рік
- обговорюють і уточнюють проблеми та завдання, над якими працюватиме колектив
- створюють групи педагогів для складання розділів плану
- дають завдання підготувати матеріали до того чи того розділу річного плану.
По закінченні навчального року на основі зібраного матеріалу складають план роботи закладу на наступний навчальний рік. Цьогоріч, на 2024-2025 навчальний рік.
Рецепт плану роботи закладу освіти
Планування як процес передбачає кілька етапів, які взаємопов’язані, логічно йдуть один за одним і утворюють єдине ціле:
етап |
| сутність | ||
ДІАГНОСТИКА |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Аналіз можна проводити за допомогою таких методик, як: | |
ІДЕНТИФІКАЦІЯ, |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
ОБГОВОРЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
УСТАНОВЛЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
ВИЗНАЧЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
| |
ПЕРЕДБАЧЕННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
– конкретність – вимірюваність – досяжність – актуальність – вирішуваність за певний проміжок часу | |
|
|
|
| |
ПЛАНУВАННЯ |
|
| ||
ОЦІНЮВАННЯ |
|
| ||
ОФОРМЛЕННЯ |
|
| ||
СКЛАДАННЯ |
|
|
Структура річного плану роботи школи
Вступ
У цьому розділі стисло:
- подають аналіз роботи школи у минулому навчальному році
- визначають завдання на новий навчальний рік.
Аналітична частина вступу може містити такі блоки:
Статистична інформація |
|
|
Досягнення у виконанні програмі розвитку закладу |
|
|
Проблеми |
|
|
Визначення завдань на новий навчальний рік |
|
– позитивними зрушеннями в успішності школярів, становленні системи цінностей, заходах здоров’язбереження учнів, соціального захисту дітей – поліпшенням освітнього процесу – забезпеченням підвищення рівня професійної компетентності педагогів – розвитком громадсько-активної школи – удосконаленням системи управління закладом – забезпеченням умов, необхідних для реалізації плану роботи на навчальний рік |
Основна частина
Основна частина плану роботи — це структурований відповідно до визначених розділів зміст діяльності школи у наступному навчальному році.
Єдиної, обов’язкової структури немає, але є
Додатки
Оскільки план призначений регламентувати і координувати діяльність учасників освітнього процесу, колегіальних органів та органів самоврядування, то додатками звичайно є:
|
|
|
| ||
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
| ||
|
| |
|
|
|
|
| |
Залучивши до процесу планування якомога більшої кількості корисних членів колективу, отримаєте якісно інший продукт — досконалий річний план роботи школи.
Як розвантажити себе