📢 Систему оцінювання НУШ не скасують, але спростять: офіційна відповідь МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
«Це неможливо»: МОН відреагувало на петицію скасувати нове оцінювання НУШ.

Система оцінювання учнів у НУШ

Посадова інструкція вчителя: оновлена

У Міністерстві освіти і науки прокоментували петицію про скасування нової системи оцінювання в рамках реформи Нова українська школа, яка набрала необхідні 25 тисяч голосів. Багато українців розкритикували цю модель, назвавши її надто складною та незручною для дітей і вчителів.

МОН нагадало, що принципи оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються Державним стандартом базової середньої освіти, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 898 від 30 вересня 2020 року. Цей стандарт регламентує ключові вимоги до обов’язкових результатів навчання, загальне навчальне навантаження та критерії оцінювання.

Наказ № 1093 встановлює єдині підходи до оцінювання школярів 5–9 класів, зокрема визначає критерії оцінювання за різними освітніми галузями та групами результатів. Нова система передбачає, що семестрова оцінка формується на основі досягнень учня у кожній групі загальних результатів навчання. Це дозволяє об’єктивніше визначати рівень знань і спрямовувати навчальний процес на розвиток ключових компетентностей.

Як пояснила заступниця міністра освіти Надія Кузьмичова, повне скасування цієї системи неможливе, адже вона є ключовою складовою освітньої реформи. Відмова від неї означала б глобальний перегляд усіх змін у шкільній освіті. 

МОН визнає, що запропонований механізм виявився надто складним, тому його планують спростити. Уже два місяці ведеться активна робота над вдосконаленням підходів, зокрема:

  • Полегшення інструкцій щодо ведення шкільних журналів — як у паперовому, так і в електронному форматі.
  • Співпраця з розробниками електронних журналів, щоб синхронізувати процеси.
  • Залучення вчителів та освітянських інституцій до обговорення змін через створення фокус-груп.
  • Організація вебінарів для педагогів з різних регіонів, щоб пояснити нові підходи.

За словами заступниці очільника МОН, проблема полягає не в самій концепції, а в її недостатньо зручному впровадженні.

📢 Систему оцінювання НУШ не скасують, але спростять: офіційна відповідь МОНОкрім того, упродовж 2023/24 навчального року нові критерії оцінювання тестувалися в 145 школах у межах всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту. Вчителі, які брали участь у випробуванні, позитивно відзначили нові підходи, оскільки вони сприяють індивідуалізації навчання та спрощують планування освітнього процесу. Також педагоги не виявили значного зростання бюрократичного навантаження у зв’язку з впровадженням нової системи.

МОН наголосило на неприйнятності маніпуляцій на темі оцінювання, оскільки в соцмережах були спроби перекласти відповідальність на пілотні школи, які з-поміж іншого апробовували оцінювання за групами результатів.

Наразі МОН працює над тим, щоб зробити процес оцінювання зручнішим. У планах:

  • спрощення процедур
  • оновлення інструкції щодо ведення класного журналу
  • надання додаткових роз’яснень педагогам.

Тож в освітньому відомстві не розглядають можливість скасування наказу № 1093, однак готові вдосконалювати механізми оцінювання, щоб вони були максимально зручними для вчителів та ефективними для учнів.

Джерело: Лист КМУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81706

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76632

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53443

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19105

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130980

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді