📢 Систему оцінювання НУШ не скасують, але спростять: офіційна відповідь МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
«Це неможливо»: МОН відреагувало на петицію скасувати нове оцінювання НУШ.

Система оцінювання учнів у НУШ

Посадова інструкція вчителя: оновлена

У Міністерстві освіти і науки прокоментували петицію про скасування нової системи оцінювання в рамках реформи Нова українська школа, яка набрала необхідні 25 тисяч голосів. Багато українців розкритикували цю модель, назвавши її надто складною та незручною для дітей і вчителів.

МОН нагадало, що принципи оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються Державним стандартом базової середньої освіти, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 898 від 30 вересня 2020 року. Цей стандарт регламентує ключові вимоги до обов’язкових результатів навчання, загальне навчальне навантаження та критерії оцінювання.

Наказ № 1093 встановлює єдині підходи до оцінювання школярів 5–9 класів, зокрема визначає критерії оцінювання за різними освітніми галузями та групами результатів. Нова система передбачає, що семестрова оцінка формується на основі досягнень учня у кожній групі загальних результатів навчання. Це дозволяє об’єктивніше визначати рівень знань і спрямовувати навчальний процес на розвиток ключових компетентностей.

Як пояснила заступниця міністра освіти Надія Кузьмичова, повне скасування цієї системи неможливе, адже вона є ключовою складовою освітньої реформи. Відмова від неї означала б глобальний перегляд усіх змін у шкільній освіті. 

МОН визнає, що запропонований механізм виявився надто складним, тому його планують спростити. Уже два місяці ведеться активна робота над вдосконаленням підходів, зокрема:

  • Полегшення інструкцій щодо ведення шкільних журналів — як у паперовому, так і в електронному форматі.
  • Співпраця з розробниками електронних журналів, щоб синхронізувати процеси.
  • Залучення вчителів та освітянських інституцій до обговорення змін через створення фокус-груп.
  • Організація вебінарів для педагогів з різних регіонів, щоб пояснити нові підходи.

За словами заступниці очільника МОН, проблема полягає не в самій концепції, а в її недостатньо зручному впровадженні.

📢 Систему оцінювання НУШ не скасують, але спростять: офіційна відповідь МОНОкрім того, упродовж 2023/24 навчального року нові критерії оцінювання тестувалися в 145 школах у межах всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту. Вчителі, які брали участь у випробуванні, позитивно відзначили нові підходи, оскільки вони сприяють індивідуалізації навчання та спрощують планування освітнього процесу. Також педагоги не виявили значного зростання бюрократичного навантаження у зв’язку з впровадженням нової системи.

МОН наголосило на неприйнятності маніпуляцій на темі оцінювання, оскільки в соцмережах були спроби перекласти відповідальність на пілотні школи, які з-поміж іншого апробовували оцінювання за групами результатів.

Наразі МОН працює над тим, щоб зробити процес оцінювання зручнішим. У планах:

  • спрощення процедур
  • оновлення інструкції щодо ведення класного журналу
  • надання додаткових роз’яснень педагогам.

Тож в освітньому відомстві не розглядають можливість скасування наказу № 1093, однак готові вдосконалювати механізми оцінювання, щоб вони були максимально зручними для вчителів та ефективними для учнів.

Джерело: Лист КМУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
152

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді