📢 Систему оцінювання НУШ не скасують, але спростять: офіційна відповідь МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
«Це неможливо»: МОН відреагувало на петицію скасувати нове оцінювання НУШ.

Система оцінювання учнів у НУШ

Посадова інструкція вчителя: оновлена

У Міністерстві освіти і науки прокоментували петицію про скасування нової системи оцінювання в рамках реформи Нова українська школа, яка набрала необхідні 25 тисяч голосів. Багато українців розкритикували цю модель, назвавши її надто складною та незручною для дітей і вчителів.

МОН нагадало, що принципи оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються Державним стандартом базової середньої освіти, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 898 від 30 вересня 2020 року. Цей стандарт регламентує ключові вимоги до обов’язкових результатів навчання, загальне навчальне навантаження та критерії оцінювання.

Наказ № 1093 встановлює єдині підходи до оцінювання школярів 5–9 класів, зокрема визначає критерії оцінювання за різними освітніми галузями та групами результатів. Нова система передбачає, що семестрова оцінка формується на основі досягнень учня у кожній групі загальних результатів навчання. Це дозволяє об’єктивніше визначати рівень знань і спрямовувати навчальний процес на розвиток ключових компетентностей.

Як пояснила заступниця міністра освіти Надія Кузьмичова, повне скасування цієї системи неможливе, адже вона є ключовою складовою освітньої реформи. Відмова від неї означала б глобальний перегляд усіх змін у шкільній освіті. 

МОН визнає, що запропонований механізм виявився надто складним, тому його планують спростити. Уже два місяці ведеться активна робота над вдосконаленням підходів, зокрема:

  • Полегшення інструкцій щодо ведення шкільних журналів — як у паперовому, так і в електронному форматі.
  • Співпраця з розробниками електронних журналів, щоб синхронізувати процеси.
  • Залучення вчителів та освітянських інституцій до обговорення змін через створення фокус-груп.
  • Організація вебінарів для педагогів з різних регіонів, щоб пояснити нові підходи.

За словами заступниці очільника МОН, проблема полягає не в самій концепції, а в її недостатньо зручному впровадженні.

📢 Систему оцінювання НУШ не скасують, але спростять: офіційна відповідь МОНОкрім того, упродовж 2023/24 навчального року нові критерії оцінювання тестувалися в 145 школах у межах всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту. Вчителі, які брали участь у випробуванні, позитивно відзначили нові підходи, оскільки вони сприяють індивідуалізації навчання та спрощують планування освітнього процесу. Також педагоги не виявили значного зростання бюрократичного навантаження у зв’язку з впровадженням нової системи.

МОН наголосило на неприйнятності маніпуляцій на темі оцінювання, оскільки в соцмережах були спроби перекласти відповідальність на пілотні школи, які з-поміж іншого апробовували оцінювання за групами результатів.

Наразі МОН працює над тим, щоб зробити процес оцінювання зручнішим. У планах:

  • спрощення процедур
  • оновлення інструкції щодо ведення класного журналу
  • надання додаткових роз’яснень педагогам.

Тож в освітньому відомстві не розглядають можливість скасування наказу № 1093, однак готові вдосконалювати механізми оцінювання, щоб вони були максимально зручними для вчителів та ефективними для учнів.

Джерело: Лист КМУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4099

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98876

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22365

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30901

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді