Цифрові інструменти допомагають українським школярам подолати освітні втрати й отримати психологічну підтримку

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Міністерство освіти і науки затвердило технологію для подолання освітніх розривів серед дітей прифронтових регіонів

Подолання освітніх втрат у школярів

Циклограма засідань педагогічної ради

Завдяки ініціативі «Цифрові інструменти для подолання освітніх втрат, підтримки емоційного стану та оцінки психічного здоров'я дітей» тисячі українських школярів початкових класів змогли не лише наздогнати навчальну програму, а й отримати важливу психологічну підтримку.

Серед основних досягнень проєкту:

  • 35 000 учнів початкових класів із прифронтових регіонів отримали доступ до сучасних технологій, що сприяють подоланню освітніх розривів.
  • 11 000 педагогів і психологів із шести областей України пройшли спеціальне навчання для ефективного використання цифрових інструментів у роботі з дітьми.
  • 900 комп'ютерів передано до сільських шкіл прифронтових територій, що дозволило облаштувати 100 мобільних класів із зарядними станціями та інклюзивним обладнанням для дітей з особливими освітніми потребами.

Одним із ключових аспектів проєкту стало впровадження цифрового скринінгу емоційного стану школярів 1–4 класів. Ця методика, схвалена МОН, допомагає виявляти ознаки посттравматичного стресового розладу (ПТСР) у дітей та надавати їм своєчасну психологічну допомогу.

Інноваційний підручник eKidz.eu, який використовується у програмі, містить не лише навчальні матеріали, а й інтегровані опитувальники для оцінки емоційного добробуту учнів. Крім того, він оснащений інструментами штучного інтелекту, які спрощують роботу педагогів та скорочують час на перевірку завдань. Ця навчальна платформа, що була схвалена МОН у 2022 році, входить до 20 найефективніших освітніх інструментів за версією UNICEF.

За словами експертки проєкту, докторки психологічних наук Ірини Мартиненко, дослідження, проведене на основі підручника eKidz.eu, показало значний розрив у рівні знань між учнями міських і сільських шкіл. Результати проєкту також підтвердили, що навіть шість тижнів дистанційного навчання допомогли школярам суттєво скоротити цей розрив. Найбільший прогрес відзначено у темпі читання, рівні мотивації та загальній активності дітей.

Успішність ініціативи базується на трьох ключових елементах:

  • Використання сучасних цифрових технологій у навчальному процесі.
  • Забезпечення психосоціальної підтримки та соціально-емоційного навчання.
  • Підвищення кваліфікації педагогів та надання їм менторської підтримки.

«Цифрова та дистанційна освіта в умовах війни для тисяч українських дітей залишається єдиною можливістю доступу до знань. Сучасні технології в поєднанні з психосоціальною підтримкою можуть стати потужним драйвером розвитку української освіти. Масштабування таких проєктів на національному рівні дозволить забезпечити рівні можливості для кожної дитини», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54067

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
610

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110800

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11715

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді