Цифрові інструменти допомагають українським школярам подолати освітні втрати й отримати психологічну підтримку

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Міністерство освіти і науки затвердило технологію для подолання освітніх розривів серед дітей прифронтових регіонів

Подолання освітніх втрат у школярів

Циклограма засідань педагогічної ради

Завдяки ініціативі «Цифрові інструменти для подолання освітніх втрат, підтримки емоційного стану та оцінки психічного здоров'я дітей» тисячі українських школярів початкових класів змогли не лише наздогнати навчальну програму, а й отримати важливу психологічну підтримку.

Серед основних досягнень проєкту:

  • 35 000 учнів початкових класів із прифронтових регіонів отримали доступ до сучасних технологій, що сприяють подоланню освітніх розривів.
  • 11 000 педагогів і психологів із шести областей України пройшли спеціальне навчання для ефективного використання цифрових інструментів у роботі з дітьми.
  • 900 комп'ютерів передано до сільських шкіл прифронтових територій, що дозволило облаштувати 100 мобільних класів із зарядними станціями та інклюзивним обладнанням для дітей з особливими освітніми потребами.

Одним із ключових аспектів проєкту стало впровадження цифрового скринінгу емоційного стану школярів 1–4 класів. Ця методика, схвалена МОН, допомагає виявляти ознаки посттравматичного стресового розладу (ПТСР) у дітей та надавати їм своєчасну психологічну допомогу.

Інноваційний підручник eKidz.eu, який використовується у програмі, містить не лише навчальні матеріали, а й інтегровані опитувальники для оцінки емоційного добробуту учнів. Крім того, він оснащений інструментами штучного інтелекту, які спрощують роботу педагогів та скорочують час на перевірку завдань. Ця навчальна платформа, що була схвалена МОН у 2022 році, входить до 20 найефективніших освітніх інструментів за версією UNICEF.

За словами експертки проєкту, докторки психологічних наук Ірини Мартиненко, дослідження, проведене на основі підручника eKidz.eu, показало значний розрив у рівні знань між учнями міських і сільських шкіл. Результати проєкту також підтвердили, що навіть шість тижнів дистанційного навчання допомогли школярам суттєво скоротити цей розрив. Найбільший прогрес відзначено у темпі читання, рівні мотивації та загальній активності дітей.

Успішність ініціативи базується на трьох ключових елементах:

  • Використання сучасних цифрових технологій у навчальному процесі.
  • Забезпечення психосоціальної підтримки та соціально-емоційного навчання.
  • Підвищення кваліфікації педагогів та надання їм менторської підтримки.

«Цифрова та дистанційна освіта в умовах війни для тисяч українських дітей залишається єдиною можливістю доступу до знань. Сучасні технології в поєднанні з психосоціальною підтримкою можуть стати потужним драйвером розвитку української освіти. Масштабування таких проєктів на національному рівні дозволить забезпечити рівні можливості для кожної дитини», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
41

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81763

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76874

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53584

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19128

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді