Використання штучного інтелекту в роботі вчителя
Штучний інтелект у роботі з педагогами
Штучний інтелект в освіті
Розглянемо, як саме використовують штучний інтелект у школі. Це можуть бути такі напрями використання:
- навчання учнів предметів (інтегрованих курсів);
- партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу;
- організація безпечного та здорового освітнього середовища, зокрема підтримка інклюзивності та індивідуальних потреб учнів;
- управління освітнім процесом (моніторинг прогресу учнів; підтримка прийняття управлінських рішень);
- безперервний професійний розвиток.
Застосування нейромереж підвищує ефективність освітнього процесу, поліпшує якість навчання, сприяє підвищенню професіоналізму вчителів і скорочує час на підготовку до уроків. Штучний інтелект в освіті допомагає перетворити навчання на захопливий та інноваційний досвід.
Заклад освіти в рамках власної автономії має можливість обирати цифрові освітні платформи, онлайн-сервіси та інструменти на основі систем ШІ для використання в освітньому процесі.
Штучний інтелект для вчителів: як стає у пригоді
Перед вчителями постійно відкриваються нові горизонти використання штучного інтелекту в навчанні учнів. З’ясуємо, яке значення має штучний інтелект в освітньому процесі.
Створення навчального контенту за допомогою нейромереж — це інноваційний підхід, який полегшує вчителю підготовку методичних та навчальних матеріалів, дає змогу ефективно поєднувати сучасні технології з процесами навчання і створювати навчальні ресурси, які відповідають сучасним вимогам та потребам учнів.
Ознайомтеся, які функції виконують нейромережі в освіті, які нейромережі та як саме використовувати на уроках
Використання штучного інтелекту на уроках дає змогу поліпшити освітній процес, адаптувати навчання до потреб учнів.
Вчителі можуть «доручити» нейромережам чимало завдань. Зокрема, нейромережі допоможуть:
- аналізувати тексти та обирати найвідповідніші за темою та рівнем складності для конкретного класу;
- добирати додаткові матеріали для самостійного вивчення мови з огляду на інтереси та рівень знань кожного учня;
- добирати завдання, які відповідають потребам і здібностям учнів;
- персоналізувати навчання;
- створювати та генерувати зображення до образів персонажів для ілюстрування текстів та обкладинок до книжок;
- створювати інтелектуальні карти візуалізації концепцій та ідей;
- розробляти ідеї проєктів;
- створювати сценарії відео та подкастів;
- розробляти вправи тощо.
Використання штучного інтелекту в роботі вчителя цим не обмежується. Так, штучний інтелект для вчителів може стати незамінним помічником у методичній роботі, зокрема в підготовці до методичних заходів. Звісно, зробити усе замість вчителя він не може, проте дасть змогу оптимізувати підготовчу роботу та урізноманітнити зміст заходу: згенерує план, створить наочність, підготує завдання.
Як ШІ допоможе підготуватися до методичного заходу
Приклади використання штучного інтелекту на уроках
Штучний інтелект упевнено входить у професійне життя вчителя. Розгляньмо декілька прикладів використання штучного інтелекту в навчанні, зокрема, які нейромережі можна використати, щоб створювати навчальний контент для уроків української мови та літератури.
Чат-бот ChatGPT
Чат-бот ChatGPT розробила лабораторія OpenAI. Якщо правильно записати промпт (запит), то чат-бот створює текстовий контент, наприклад, вправи для занять. Також він стане в пригоді для пошуку потрібної інформації.
ChatGPT посилює навчальну потужність YouTube, який набув популярності в освіті, став надійним помічником учителя. Правильно підібране відео робить уроки продуктивними, а домашні завдання цікавішими. А ChatGPT на основі змісту відео може створювати тести для перевірки знань. Тож учень має змогу перевіряти свої знання одразу після перегляду навчального фільму. Такий вид роботи сприяє уважному перегляду учнями відео та ліпшому засвоєнню навчального матеріалу.
Сервіс для творчості DeepAI
DeepAI — це сервіс зі штучним інтелектом, який генерує картинки за текстовими запитами, а також редагує зображення. Він має великий вибір різних ефектів та стилів.
Сервіс Bedtimestory
Сервіс Bedtimestory створює історії про письменників, поетів тощо. Потрібно лише назвати жанр і зазначити художній стиль.
У статті журналу "Заступник директора школи" наведено приклад тексту, згенерованого нейромережею Bedtimestory, на запит про мандрівку з Тарасом Шевченком, а також зразок вікторини для учнів, яку запропонувала нейронна мережа.
Платформа MakeMyTale
Платформа MakeMyTale створює унікальні історії за допомогою штучного інтелекту. Користувач обирає тему, жанр, імена персонажів, а нейромережа створює історії з відповідними ілюстраціями. Безплатно можна створити п’ять історій. Платний тариф не має обмежень.
Мовні моделі MakeMyTale ґрунтуються на величезній кількості даних із інтернету, написаних людьми. Тому їхні відповіді схожі на людську мову. Завдяки опції створення аудіо- та відеоверсій, щоб оживити казку, користувачі можуть налаштувати власні історії, щоб зробити їх індивідуальними. Засновники розробили інтерфейс, зрозумілий кожному, незалежно від технічного досвіду.
Платформа Gamma.app
Gamma.app — сучасна платформа для створення презентацій, яка використовує можливості штучного інтелекту для автоматизації структури, контенту та візуалізації ідей. Платформа дає змогу користувачам створювати красиві, цікаві та ефективні презентації за допомогою простого та інтуїтивного інтерфейсу, а також ділитися своїми презентаціями онлайн або експортувати їх у різні формати.
- переказ із творчим завданням для учнів 5 класу
- вправа «Поєднай пари» для учнів 5 класу
- вправа «Стилі мовлення» для учнів 6 класу
- тест «Дієприслівниковий зворот» для учнів 7-го класу та інші
- Готуємося до уроку української мови за допомогою нейромереж і штучного інтелекту: ідеї для навчальних завдань
- Штучний інтелект і вчитель: як створити сайт за допомогою конструктора Jimdo за лічені хвилини
- Штучний інтелект у методичній роботі
- Як штучний інтелект допоможе підготуватися до методичного заходу
- Як використати чат GPT у роботі з учнями
Штучний інтелект для школярів: відповіді слід аналізувати
Штучний інтелект використовує все, що знаходить, і не оцінює якість інформації. Тому на запит учня може видавати помилкові дані, спотворені факти. Через це отримані від штучного інтелекту відповіді на запитання, достовірність текстів і зображень слід перевіряти.
Отже, нейромережі дають змогу розвивати критичне мислення учнів.
Так, ChatGPT генерує відповіді лише на основі власних «внутрішніх знань» і логіки. Учням важливо проявити критичне ставлення до отриманих відповідей.
Наприклад, ми поставили запитання «Хто така Мавка — героїня «Лісової пісні»?» І ось, як СhatGPT пояснив це.
Певні розбіжності, що відрізняють судження штучного інтелекту, і є тим матеріалом, який дає змогу учням проявити критичне ставлення до отриманих даних. Адже СhatGPT пояснив, хто така мавка як міфологічна істота, а не персонаж твору.