Використання штучного інтелекту в роботі вчителя

журналу «Заступник директора школи»
Автор
учитель української мови та літератури КУ ОНЗ «Миропільська гімназія», Житомирська обл.
Автор
учитель української мови та літератури КУ ОНЗ «Миропільська гімназія», Житомирська обл.
Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
Використання штучного інтелекту в роботі вчителя      Генератори текстів: пам'ятка
       Скачати       

Штучний інтелект в освіті

Розглянемо, як використовують штучний інтелект в освіті, зокрема, як допомагає використання штучного інтелекту в роботі вчителя. Штучний інтелект для вчителів може мати такі напрями використання:

  • навчання учнів предметів (інтегрованих курсів);
  • партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу;
  • організація безпечного та здорового освітнього середовища, зокрема підтримка інклюзивності та індивідуальних потреб учнів;
  • управління освітнім процесом (моніторинг прогресу учнів; підтримка прийняття управлінських рішень);
  • безперервний професійний розвиток.

Використання штучного інтелекту на уроках підвищує ефективність освітнього процесу, поліпшує якість навчання, сприяє підвищенню професіоналізму вчителів і скорочує час на підготовку до уроків. Штучний інтелект в освіті допомагає перетворити навчання на захопливий та інноваційний досвід.

Заклад освіти в рамках власної автономії має можливість обирати цифрові освітні платформи, онлайн-сервіси та інструменти для використання штучного інтелекту в роботі вчителя.

👨‍🏫 ШІ та академічна доброчесність

Штучний інтелект для вчителів: як стає у пригоді

Перед вчителями постійно відкриваються нові можливості використання штучного інтелекту в навчанні учнів. З’ясуємо, яке значення має використання штучного інтелекту на уроках.

Створення навчального контенту за допомогою нейромереж — це інноваційний підхід, який полегшує вчителю підготовку методичних та навчальних матеріалів, дає змогу ефективно поєднувати сучасні технології з процесами навчання і створювати навчальні ресурси, які відповідають сучасним вимогам та потребам учнів.

Використання штучного інтелекту на уроках дає змогу поліпшити освітній процес, адаптувати навчання до потреб учнів. Вчителі можуть «доручити» нейромережам чимало завдань. Зокрема, нейромережі допоможуть:

  • аналізувати тексти та обирати найвідповідніші за темою та рівнем складності для конкретного класу;
  • добирати додаткові матеріали для самостійного вивчення мови з огляду на інтереси та рівень знань кожного учня;
  • добирати завдання, які відповідають потребам і здібностям учнів;
  • персоналізувати навчання;
  • створювати та генерувати зображення до образів персонажів для ілюстрування текстів та обкладинок до книжок;
  • створювати інтелектуальні карти візуалізації концепцій та ідей;
  • розробляти ідеї проєктів;
  • створювати сценарії відео та подкастів;
  • розробляти вправи тощо.

Використання штучного інтелекту в роботі вчителя цим не обмежується. Так, штучний інтелект для вчителів може стати незамінним помічником у методичній роботі, зокрема в підготовці до методичних заходів. Звісно, зробити усе замість вчителя він не може, проте дасть змогу оптимізувати підготовчу роботу та урізноманітнити зміст заходу: згенерує план, створить наочність, підготує завдання.

Як ШІ допоможе підготуватися до методичного заходу

Приклади використання штучного інтелекту

Розгляньмо декілька прикладів використання штучного інтелекту на уроках і загалом у навчанні. Зокрема, які нейромережі можна використати, щоб створювати навчальний контент для уроків української мови та літератури.

Чат-бот ChatGPT

Чат-бот ChatGPT розробила лабораторія OpenAI. Якщо правильно записати промпт (запит), то чат-бот створює текстовий контент, наприклад, вправи для занять. Також він стане в пригоді для пошуку потрібної інформації.

ChatGPT посилює навчальну потужність YouTube, який набув популярності в освіті, став надійним помічником учителя. Правильно підібране відео робить уроки продуктивними, а домашні завдання цікавішими. А ChatGPT на основі змісту відео може створювати тести для перевірки знань. Тож учень має змогу перевіряти свої знання одразу після перегляду навчального фільму. Такий вид роботи сприяє уважному перегляду учнями відео та ліпшому засвоєнню навчального матеріалу.

Штучний інтелект в освіті: створення тесту

Назва сервісу

Призначення

Особливості

DeepAI

Генерація та редагування зображень

Великий вибір ефектів та стилів; працює за текстовими запитами

Bedtimestory

Створення історій про письменників, поетів тощо

Потрібно вказати жанр і художній стиль; приклад – мандрівка з Тарасом Шевченком; також створює вікторини для учнів.

У статті журналу "Заступник директора школи" є приклад тексту, згенерованого нейромережею Bedtimestory, на запит про мандрівку з Тарасом Шевченком, а також зразок вікторини для учнів, яку запропонувала нейронна мережа

MakeMyTale

Створення унікальних історій зі штучним інтелектом

Обираєте тему, жанр, імена персонажів; генерує історії з ілюстраціями; 5 історій безплатно; підтримує аудіо- та відеоверсії

Gamma.app

Створення презентацій із використанням ШІ

Автоматизація структури, контенту, візуалізації; інтуїтивний інтерфейс; експорт у різні формати; онлайн-спільний доступ

Штучний інтелект в освіті: створення презентації

Приклади використання штучного інтелекту для створення контенту з української мови для учнів 5—11-х класів:

  • переказ із творчим завданням для учнів 5 класу
  • вправа «Поєднай пари» для учнів 5 класу
  • вправа «Стилі мовлення» для учнів 6 класу
  • тест «Дієприслівниковий зворот» для учнів 7-го класу та інші

Штучний інтелект для школярів: відповіді слід аналізувати

Штучний інтелект використовує все, що знаходить, і не оцінює якість інформації. Тому на запит учня може видавати помилкові дані, спотворені факти. Через це отримані від штучного інтелекту відповіді на запитання, достовірність текстів і зображень слід перевіряти.

Отже, нейромережі дають змогу розвивати критичне мислення учнів.

Так, ChatGPT генерує відповіді лише на основі власних «внутрішніх знань» і логіки. Учням важливо проявити критичне ставлення до отриманих відповідей.

Наприклад, ми поставили запитання «Хто така Мавка — героїня «Лісової пісні»?» І ось як СhatGPT пояснив це.

«Мавка — це персонаж української народної міфології, яка є духом лісу. Українська мавка традиційно зображується як красива молода діва з довгим волоссям, зеленими очима й здатністю змінювати свою зовнішність. Вона вважається покровителькою лісів і тварин, що живуть у лісі. За легендою, Мавка може викликати туман та заводити людей вглиб лісу, де вони можуть загубитися. Українська мавка часто зустрі­чається в українській літературі, мистецтві та кіно».

Певні розбіжності, що відрізняють судження штучного інтелекту, і є тим матеріалом, який дає змогу учням проявити критичне ставлення до отриманих даних. Адже СhatGPT пояснив, хто така мавка як міфологічна істота, а не персонаж твору.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді