Як оплачуватимуть працю педагогів у разі простою через війну: роз’яснення профспілки

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Особливості оплати праці педагогів під час військової агресії

Оплата праці педагогам у період простою

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Через війну в Україні багато педагогів не можуть щоденно працювати з учнями у звичному режимі. Як у таких випадках здійснюється оплата їхньої праці пояснили в Управлінні соціально-економічного захисту ЦК Профспілки.

Відповідно до Інструкції № 102 щодо обчислення зарплати освітян, якщо уроки не проводяться з незалежних від учителя причин (наприклад, карантин чи надзвичайні обставини), оплата здійснюється за тарифікацією, за умови виконання іншої організаційно-педагогічної роботи.

Окрім того, Галузева угода між МОН та Профспілками на 2021-2025 роки передбачає:

  • оплату простою у розмірі середньої зарплати для педагогічних і непедагогічних працівників;
  • збереження тарифної ставки для педагогів у разі відсутності занять через незалежні від них обставини.

Також закон дозволяє педагогам виконувати свої обов’язки дистанційно. Зокрема, Закон України «Про дошкільну освіту» передбачає, що робочий час педагога включає не лише викладання, а й організаційну та методичну роботу. Вона може здійснюватися поза межами закладу освіти.

Відповідно до Кодексу законів про працю України, дистанційна робота означає, що працівник може виконувати свої завдання будь-де, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології.

Таким чином у разі простою через війну оплата праці педагогів може здійснюватися за однією з моделей:

  • оплата середньої зарплати під час простою;
  • оплата за тарифікацією, якщо педагог виконує організаційну чи методичну роботу (наприклад, проводить дистанційні заняття).

Педагоги закладів освіти, які через війну не можуть працювати у звичайному режимі, мають право на оплачуваний простій або дистанційну роботу із збереженням тарифної ставки. 

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Посилення безпеки закладів освіти: співпраця з поліцією охорони

Розглянемо, як у межах експериментального проєкту в закладах освіти організовують роботу офіцерів Служби освітньої безпеки, чим вона відрізняється від роботи шкільних офіцерів поліції, а також, як діють уповноважений поліцейський, команда реагування закладу освіти
11264

Використання штучного інтелекту в роботі вчителя

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
187

Поєднання онлайн і офлайн форм навчання

Розглянемо форми дистанційного навчання, вимоги до його організації, а також з’ясуємо, чим дистанційна форма здобуття освіти відрізняється від використання технологій дистанційного навчання
6327

Академічна доброчесність: цінності, принципи та чинники впливу

Питання академічної доброчесності має бути складником Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Прописати це нескладно… Утім важливо, щоб це було не лише на папері. Тому ця стаття — для кожного педагога.
153

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді