Чому медіаграмотність стає ключовою навичкою для сфери освіти?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Медіаграмотність в онлайн-освіті як необхідність сьогодення

Важливість медіаграмотності під час навчання

Проєктна діяльність учнів

У 2024 році кожен третій інтернет-користувач у країнах ЄС долучався до онлайн-навчання — проходив курси або використовував цифрові освітні матеріали. За даними Євростату, частка таких користувачів зросла до 33%, що на 3% більше, ніж у 2023 році.

Найбільш активно онлайн-освіту опановували в Ірландії (61%), Нідерландах (59%) та Фінляндії (53%). Водночас найнижчий рівень залученості зафіксували в Румунії (10%), Кіпрі (11%) та Болгарії (17%).

В Україні також зростає популярність дистанційного навчання, особливо серед молоді та людей середнього віку. Війна суттєво вплинула на цей процес — через безпекові ризики багато школярів вимушені навчатися онлайн. 

Згідно з дослідженням «Індекс майбутнього» у 2024 році, 24% українських учнів здобувають освіту дистанційно, причому найбільше таких дітей у східних і південних регіонах.

Однак разом із поширенням цифрової освіти виникає новий виклик — медіаграмотність та критичне мислення. Величезна кількість інформації в інтернеті потребує навичок її аналізу, відрізнення достовірних джерел від фейкових і запобігання впливу дезінформації.

Візьміть у роботу просвітницьку програму для учнів «Свідомий користувач медіапростору»

Критерії для ефективного онлайн-навчання:

  • Розвиток медіа- та інформаційної грамотності;
  • Формування навичок критичного мислення;
  • Підвищення рівня інформаційної безпеки.

Сучасна освіта має не лише використовувати цифрові технології, а й навчати відповідальному споживанню контенту. Це допоможе учням, студентам і педагогам максимально ефективно використовувати можливості онлайн-навчання, знижуючи ризики інформаційних загроз у цифровому світі.

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
126

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110496

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11614

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді