Чому медіаграмотність стає ключовою навичкою для сфери освіти?

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Медіаграмотність в онлайн-освіті як необхідність сьогодення

Важливість медіаграмотності під час навчання

Проєктна діяльність учнів

У 2024 році кожен третій інтернет-користувач у країнах ЄС долучався до онлайн-навчання — проходив курси або використовував цифрові освітні матеріали. За даними Євростату, частка таких користувачів зросла до 33%, що на 3% більше, ніж у 2023 році.

Найбільш активно онлайн-освіту опановували в Ірландії (61%), Нідерландах (59%) та Фінляндії (53%). Водночас найнижчий рівень залученості зафіксували в Румунії (10%), Кіпрі (11%) та Болгарії (17%).

В Україні також зростає популярність дистанційного навчання, особливо серед молоді та людей середнього віку. Війна суттєво вплинула на цей процес — через безпекові ризики багато школярів вимушені навчатися онлайн. 

Згідно з дослідженням «Індекс майбутнього» у 2024 році, 24% українських учнів здобувають освіту дистанційно, причому найбільше таких дітей у східних і південних регіонах.

Однак разом із поширенням цифрової освіти виникає новий виклик — медіаграмотність та критичне мислення. Величезна кількість інформації в інтернеті потребує навичок її аналізу, відрізнення достовірних джерел від фейкових і запобігання впливу дезінформації.

Візьміть у роботу просвітницьку програму для учнів «Свідомий користувач медіапростору»

Критерії для ефективного онлайн-навчання:

  • Розвиток медіа- та інформаційної грамотності;
  • Формування навичок критичного мислення;
  • Підвищення рівня інформаційної безпеки.

Сучасна освіта має не лише використовувати цифрові технології, а й навчати відповідальному споживанню контенту. Це допоможе учням, студентам і педагогам максимально ефективно використовувати можливості онлайн-навчання, знижуючи ризики інформаційних загроз у цифровому світі.

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Літні канікули – 2025

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
79

Завдання та обов’язки вчителя у посадовій інструкції за новим Профстандартом

З’ясуємо, які завдання й обов’язки визначають у посадовій інструкції вчителя закладу загальної середньої освіти. Врахуємо функції вчителя, визначені новим Професійним стандартом
22292

Посилення безпеки закладів освіти: співпраця з поліцією охорони

Розглянемо, як у межах експериментального проєкту в закладах освіти організовують роботу офіцерів Служби освітньої безпеки, чим вона відрізняється від роботи шкільних офіцерів поліції, а також, як діють уповноважений поліцейський, команда реагування закладу освіти
11525

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді