На що виділено кошти субвенції НУШ у 2024 році?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН роз’яснили на що виділено кошти у межах субвенції НУШ

Кошти реформи НУШ у 2024 році

Експертиза цінності документів: як провести

У Кабінеті Міністрів України затвердили порядок та умови надання субвенції для реалізації реформи «Нова українська школа». Її розмір у 2024 році становить 1,5 млрд грн.

Розподіл цьогорічної субвенції відбуватиметься наступним чином. 

Кошти на закупівлю:

  • засобів навчання, обладнання, комп’ютерного та мультимедійного обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, природничих наук для 7 класів НУШ закладів загальної середньої освіти — 1,22 млрд грн;
  • засобів навчання, обладнання, мультимедійного та комп’ютерного обладнання, меблів для 8 пілотних класів НУШ — 102,54 млн грн;
  • навчальної та навчально-методичної літератури, зокрема електронних версій та з аудіосупроводом для 8 пілотних класів НУШ — 69,24 млн грн;

На підвищення кваліфікації — 100 млн грн:

  • керівників, їхніх заступників, учителів закладів освіти, які навчають 7 класи НУШ;
  • керівників, їхніх заступників, учителів пілотних закладів освіти;
  • підготовка та оплата праці тренерів-педагогів;
  • підготовка та оплата праці надавачів послуг із професійної підтримки й допомоги педпрацівникам (супервізорів).

«У 2023 році попри повномасштабну війну нам вдалося повернути фінансування реформи “Нова українська школа”. Цьогоріч уряд його продовжив. Тобто навіть у таких складних умовах Україна ставить собі стратегічні цілі задля поліпшення якості освіти. І це дуже важливо, адже освіта — основа, на якій будуються всі державні сфери.

Ворог майже щодня завдає ударів, створюючи нові ризики для функціонування системи освіти зокрема. Отже, ми маємо працювати ще більш наполегливо, щоб система освіти стала міцнішою та готувала людей, здатних мислити інноваційно для розвитку держави», — акцентував міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

Також для отримання коштів субвенції потрібно дотримувати кілька умов:

  • обов’язкове співфінансування з місцевого бюджету (від 5% до 30% — залежно від індексу податкоспроможності);
  • заклад освіти працює за денною, поєднанням денної та дистанційної форм здобуття освіти;
  • наявність у закладі освіти укриття або на відстані не більш як 500 м;
  • засоби навчання, обладнання і меблі не закуповують для шкіл на окупованих територіях і тих, які працюють лише дистанційно;
  • першочергово засоби навчання закуповують для закладів освіти, майно яких знищено або пошкоджено внаслідок військової агресії росії.

Окрім того, цьогоріч оновлено правила розподілу субвенції. Таким чином у Міністерстві освіти і науки України створять комісію, яка збиратиме й аналізуватиме інформацію відповідно до визначених критеріїв та потреб закладів освіти в обладнанні, меблях тощо через систему АІКОМ. На основі цих даних МОН подасть пропозиції уряду щодо розподілу субвенції між обласними бюджетами та бюджетом Києва. Після ухвалення рішення КМУ обласні й Київська міська державні адміністрації розподілять кошти між обласними та бюджетами громад.

Зокрема, розмір субвенції для кожного регіону комісія МОН визначатиме, ґрунтуючись на критеріях:

  • засоби навчання та обладнання для природничих кабінетів — пропорційно кількості 6 класів у 2023/2024 навчальному році;
  • засоби навчання, обладнання і меблі для пілотних шкіл — пропорційно кількості шкіл, які працюють за денною, поєднанням денної та дистанційної форм здобуття освіти;
  • навчальна та навчально-методична література для пілотних шкіл — пропорційно кількості учнів і вчителів таких шкіл;
  • підвищення кваліфікації — пропорційно кількості осіб, які його потребують.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
136

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11618

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17725

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді