Міжнародні партнери допомагатимуть Україні під час відновлення системи освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН і міжнародні партнери об'єднують зусилля для відновлення системи освіти та науки в Україні

Міжнародне фінансування відновлення освіти в Україні

Як перевірити готовність педагогів до роботи влітку

На Міжнародній конференції з відновлення України, що тривала 11–12 червня в Берліні, освіта та наука вперше були виділені як окремий стратегічний напрямок, що підкреслює їхню роль у відбудові людського капіталу — основи для сталого розвитку держави.

Учасником урядової делегації став перший заступник міністра освіти і науки Євген Кудрявець, який представив стратегічні рішення щодо забезпечення безперервної освіти, модернізації освітньої інфраструктури та реформування науково-інноваційної сфери.

Насамперед МОН підписало 11 червня меморандум про співпрацю з бельгійським агентством «Enabel».

Відповідне партнерство передбачає наступні ініціативи:

  • забезпечення безперервності здобуття освіти українською молоддю;
  • розширення державно-приватних партнерств у сфері освіти;
  • обмін досвідом між українськими та бельгійськими закладами;
  • запровадження програм перекваліфікації для ветеранів, ВПО, молоді та жінок.

Зокрема, Бельгія долучиться до відбудови низки освітніх закладів у різних регіонах. Проєкти реконструкції шкіл, ліцеїв, гімназій та профтехів у Київській та Чернігівській областях охоплять понад 21 млн євро.

Окрім того, від уряду Німеччини буде спрямовано грант у 20,5 млн євро через KfW банк на створення в Україні Центрів професійної досконалості.

Таким чином кошти виділено на:

  • оновлення інфраструктури закладів профтехосвіти;
  • забезпечення навчальних майстерень сучасним обладнанням;
  • упровадження новітніх професійних програм підготовки.

Це фінансування дасть змогу підвищити якість і престиж профтехосвіти, підготувати висококваліфіковані кадри згідно з потребами ринку праці та сприяти економічному розвиткові повоєнної України.

Також заступник міністра освіти і науки Євген Кудрявець під час дискусії «Освіта, наука та інновації під час війни та після» презентував комплексні рішення МОН:

  • розбудову безпечної інфраструктури для дошкілля, шкіл і закладів профосвіти;
  • запровадження гнучких індивідуальних траєкторій і державних грантів у вищій освіті;
  • комплексну модернізацію мережі університетів та наукових установ;
  • реформування системи фінансування науки на засадах об'єктивного оцінювання.

Підтримка міжнародних партнерів допоможе українській системі освіти і науки не лише відновитися, але провести масштабну модернізацію та інтеграцію в європейський простір.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4490

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99513

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22589

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді